DROPS Baby / 13 / 33

Peter by DROPS Design

DROPS Poppen "Peter" en "Pernille"

Trefwoorden: speelgoed,

Hoogte: ca 25 cm zonder haar.
Materialen: Met de volgende hoeveelheid garen kunt u beide poppen haken.
Muskat
50 gr nr. 08 natuur
50 gr nr. 09 bruin
50 gr nr. 60 blauw
50 gr nr. 10 huidkleur (zachtroze)
50 gr nr. 06 roze (alleen voor Pernille)
Glitter
1 klosje nr. 04 roze (alleen voor Pernille)

Garenalternatieven en samenstelling van het garen – zie pagina 2
DROPS Haaknld nr. 3 – of de haaknld, die u nodig heeft om met 21 v een breedte van 10 cm te krijgen.
Extra: watten om de poppen te vullen.

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 10.15€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

Haak 2 stk samen tot 1 stk als volgt: haak 1 stk maar wacht met de laatste doorhaling (= 2 draden op de haaknld), haak vervolgens het volgende stk en haal bij de laatste doorhaling, de draad door alle st op de haaknld.

Kanten randje: De kanten randjes wordt niet door de hele st gehaakt, alleen door de voorste lus van de v. Haak als volgt: * 2 l, 1 v *, herhaal steeds *-*. De tr na het kanten randje rand wordt vervolgens op dezelfde tr als het randje gehaakt, maar nu in de achterste lus van de v.

Kleuren voor Peter: Been: 5 tr bruin, 2 tr natuur, 1 natuur kanten randje, 15 tr huidkleur. Arm: 7 tr huidkleur, 1 tr natuur, 1 natuur kanten randje, * 2 tr natuur, 1 tr blauw *, herhaal steeds *-* op de rest van het werk.
Broekpijp + broek: blauw. Trui: * 1 tr blauw, 2 tr natuur *, herhaal steeds *-*.

Kleuren voor Pernille: Been: 5 tr bruin, 1 tr natuur, 1 natuur kanten randje, 11 tr huidkleur, 1 natuur kanten randje, vervolgens natuur op de rest van het werk. Arm: Huidkleur. Pijp: Natuur.
Jurk: 1 draad roze en 1 draad Glitter.

POP PETER:

Zie de beschrijving voor de kleuren hierboven.
Haak eerst 2 benen, 2 armen en 2 pijpen.

Been: haak 4 l en sluit deze tot een ring met 1 hv.
1e tr: haak 6 v in de ring. Eindig met 1 hv in de eerste v.
2e tr: 1 l, * 1 v, 2 v in de volgende st *. Herhaal steeds *-* (= 9 v). Eindig met 1 hv in de eerste l.
3-21e tr: 1 l, 9 v, eindig met 1 hv in de eerste l (vergeet niet het kanten randje zoals ook hierboven beschreven).
22e tr: 1 l, 4 v, 2 v in de volgende v, 3 v, 2 v in de volgende st (= 11 v). Eindig met 1 hv in de eerste l.
23e tr: 1 l, haak 2 v in elke v = 22 v. Eindig met 1 hv in de eerste l. Knip de draad door en hecht deze af. Vul het been met wattine. Haak nog een been.

Arm: haak de 1e-21e tr zoals het been, maar minder in de volgende tr 1 v door 1 st te overslaan (= 8 v in de tr). Knip de draad door en hecht deze af. De arm met wattine vullen. Haak nog een arm.

Pijp: haak 22 l en sluit deze tot een ring met 1 hv.
1e tr: haak 1 v in elke st. Eindig met 1 hv in de eerste v.
2e – 4e tr: 3 l, 1 stk in elke st. Eindig met 1 hv in het begin van de tr. Knip de draad van de ene pijp door en hecht af. Hecht de draad van de andere pijp niet af, deze heeft u nodig voor het aan elkaar haken van de pijpen.

Broek: doe de benen in elke pijp. Haak 3 l met de draad van de ene pijp.
1e tr: haak vervolgens de benen vast aan de broekspijpen door zowel door de broek als de benen te haken. Haak een tr stk achtereenvolgens rondom het ene been en het tweede been.
2e tr: 3 l, 1 tr stk en minder tegelijkertijd elk 4e st door het 3e en 4e stk samen te haken – zie beschrijving hierboven = 33 stk in de tr. Eindig met 1 hv in het begin van de tr.
3e tr: 3 l, 1 tr stk en minder tegelijkertijd elk 3e stk door het 2e en 3e stk samen te haken = 22 stk. Eindig met 1 hv in het begin van de tr.

Trui: wordt middenachter begonnen.
1e -10e tr: 1 l, 1 v in elke st, eindig met 1 hv in de eerste l.
11e tr: 1 l, haak 1 v, 1 v overslaan, 1 v in elke van de volgende 6 v, 1 v overslaan, 1 v in de volgende st, 1 v overslaan, 1 v in de volgende st, 1 v overslaan, 1 v in elke van de 6 volgende v, 1 v overslaan, 1 v in de volgende st, 1 v overslaan en eindig met 1 hv in het begin van de tr = 16 v.
12e tr: haak nu de armen vast aan het lijf als volgt: 1 l, 2 v, leg de armen op de trui en haak 4 v door de armen en de trui. Haak vervolgens 4 v (= voorkant), en haak de andere arm aan het lijf op dezelfde manier, haak nog 2 v en eindig met 1 hv in de 1e l.
13e tr: haak 1 kanten randje van natuur.

Hoofd: wissel naar huidkleur.
1e en 2e tr: 1 l, 16 v rond, eindig met 1 hv in de eerste l.
3e tr: 1 l, * 1 v, 2 v in de volgende v *, herhaal steeds *-* in de tr = 24 v. Eindig met 1 hv in de eerste l.
4e – 7e tr: 1 l, 1 v in elke st op de hele tr, eindig met 1 hv in de eerste l.
8e tr: 1 l, 5 v, in de volgende st het oor haken als volgt: 3 samen gehaakte stk (dwz, u wacht met de laatste doorhaling totdat alle 3 stk zijn gehaakt, en haal dan de draad door alle st). 11 v, haak nog 1 oor in de volgende st, haak de rest van de tr. Eindig met 1 hv in de eerste l.
9e -13e tr: Haak als de 4e -7e tr.

Afwerken: vul het hoofd met wattine. Sluit de naad tussen de benen. Borduur de ogen en mond op het gezicht. Leg het hoofd plat met het gezicht naar u toe en sluit de naad aan de bovenkant met huidkleur en v door beide lagen.

Kort haar: 1 v, * 5 l, haak terug over de l als volgt: 1 l overslaan, haak 3 v in elke van de 4 volgende l, haak 1-2 v achterop het hoofd (afhankelijk van hoeveel haar de pop moet hebben) *, herhaal steeds *-* tot het haar af is. Knip de draad door en hecht af.

POP PERNILLE:

Zie de beschrijving voor de kleuren hierboven.
Benen, armen, trui en hoofd haken als bij Peter.

Pijp: haak na de 23e tr 1 tr stk met natuur achtereenvolgens rondom het ene been en het tweede been.

Rok: haak 44 l en sluit deze tot een ring met 1 hv.
1e tr: haak 1 v in elke st, eindig met 1 hv in de eerste v.
2e tr: 3 l, 1 stk in elke v, eindig met 1 hv.
3e tr: doe beide benen in de rok. Haak 3 l, en vervolgens 1 tr stk – de haaknld in zowel de benen als de rok steken - minder tegelijkertijd elke 4e st door de 3e en 4e st samen te haken – zie beschrijving hierboven = 33 stk. Sluit de tr af met 1 hv.
4e tr: 3 l, haak 1 tr stk - minder tegelijkertijd elke 3e st door de 2e en 3e st samen te haken = 22 stk. Sluit de tr af met 1 hv. Haak door als beschreven onder de Trui.

Lange haar: als het haar van Peter haken maar elke ‘haar’ wat langer haken = 13 l in plaats van 5 l.

Christel Jansson 22.06.2015 - 19:37:

Hur gör man huvud o kropp? Hittar inte något skrivit on det?

DROPS Design 24.06.2015 kl. 08:46:

Hej. Om du läser texten i stycket där det står "Tröja:" så hittar du det. Lycka till!

J.de Ruijter 13.03.2014 - 03:25:

Bij het haakpatroon van het truitje van Peter en Pernille staat niet bij hoeveel steken ik moet opzetten en wat voor steken. Ik wil hier graag antwoord op?

DROPS Design 13.03.2014 kl. 17:07:

Hoi J. de Ruijter. Je haakt de truien in verlenging van de broek. Je had hier 22 stk en haak dan verder met de kleur voor de trui over deze stk en volgens de beschrijving voor de trui.

Françoise 12.02.2013 - 17:24:

Je n'ai pas trouvé à quel moment il fallait intégrer les jambes de la poupée, mais je n'ai peut-être pas tout compris..........comme pour les diminutions du pantalon

DROPS Design 13.02.2013 kl. 11:51:

Bonjour Françoise, la partie du pantalon a été corrigée pour expliquer l'assemblage des jambes et de celles du pantalon. Pour diminuer, crochetez 1 B mais ne faites pas le dernier jeté, crochetez la B suiv et au dernier jeté, écoulez toutes les boucles. Bon crochet !

Laat een opmerking achter voor DROPS Baby 13-33