DROPS / 39 / 18

DROPS 39-18 by DROPS Design

Nordisk DROPS Bluse eller jakke i Karisma

DROPS design: Model nr U-013-B
--------------------------------------------------------

Størrelse: 2 - 3/4 - 5/6 (7/8 - 9/10 - 11/12) år.
Materialer: DROPS Karisma fra Garnstudio

Blå:
200-200-200 (250-250-250) gr f.nr A:51, blågrå
100-100-100 (100-100-150) gr f.nr B:37, blå
100-100-100 (100-100-150) gr f.nr C:1, natur
50-100-100 (100-100-100) gr f.nr D:17, marine
50- 50- 50 (50- 50- 50) gr f.nr E:54, beige
Natur:
200-200-200 (250-250-250) gr f.nr 1, natur
100-100-100 (100-100-150) gr f.nr 51, blågrå
100-100-100 (100-100-150) gr f.nr 37, blå
50-100-100 (100-100-100) gr f.nr 54, beige
50- 50- 50 (50- 50- 50) gr f.nr 50, grøngrå
Rød:
200-200-200 (250-250-250) gr f.nr 18, rød
100-100-100 (100-100-150) gr f.nr 48, vinrød
100-100-100 (100-100-150) gr f.nr 1, natur
50-100-100 (100-100-100) gr f.nr 11, orange
50- 50- 50 (50- 50- 50) gr f.nr 52, gul

DROPS Rundp og Strømpep 2,5 og 4.
DROPS Knapper: 6-7 stk.
Strikkefasthed: 20 m x 26 p på p 4 og mønster = 10 x 10 cm.
Husk pindenr er kun vejledende!

Rib: * 1 r, 1 vr *. Gentag fra * *.
Mønster: Se diagram (1 diagram = 1 rapport). Mønsteret ses fra retten. Hele mønsteret glatstrikkes.

Garnet til denne opskrift koster fra 164.45kr. Læs mere.
Trøje: ønskes trøje istedet for jakke strikkes ryg- og forstk rundt på rundp istedet for frem og tilbage. Det slåes 8 m færre op og der tages 8 m flere ud efter ribben.

Ryg- og forstykke: Dersom der ønskes sweater, se forkl over. Jakken strikkes frem og tilbage på rundp. Slå 138-142-152 (162-172-182) m op på rundp 2,5 med f.nr B og strik 4 cm rib, men efter 1 p byttes til f.nr A. Skift til rundp 4, strik Mønster op ad (start ved pilen) og tag 6-14-16 (18-20-22) m ud jævnt fordelt på 1.p = 144-156-168 (180-192-204) m. Husk på strikkefastheden. Når arb måler 23-20-22 (24-25-26) cm deles det til for- og rygstk. Hver del strikkes færdig for sig.

Forstk: = 36-39-42 (45-48-51) m. Når arb måler 34-35-38 (42-44-46) cm lukkes der af til hals på hver 2.p således: 11-14-14 (15-16-16) m 1 gang, 2 m 1 gang, 1 m 2 gange. Luk af når arb måler 38-39-42 (46-48-50) cm.

Rygstk: = 72-78-84 (90-96-102) m. Når arb måler 36-37-40 (44-46-48) cm lukkes de midterste 28-34-34 (36-38-38) m af til hals. Derefter lukkes der 1 m af i hver side på næste p mod halsen. Luk af når arb måler 38-39-42 (46--48-50) cm.

Ærme: Slå 36-36-38 (40-42-44) m op på strømpep 2,5 med f.nr B. Strik 4 cm rib, men efter 1 omg byttes til f.nr A. Skift til strømpep 4, strik Mønster op ad (start ved pilen - og sørg for at få en rapport midt på ærmet) og tag 4-4-2 (4-6-6) m ud jævnt fordelt på 1.omg = 40-40-40 (44-48--50) m. Samtidig efter ribben tages der ud midt under ærmet således: 2 m 10-18- 20 (22-22-23) gange på Str. 2 år: skiftevis * hver 4. og 5.omg *, Str.3/4+5/6+7/8 år: Hver 3.omg og Str. 9/10+11/12 år: skiftevis * hver 3. og 4.omg * = 60-76-80 (88-92-96) m. Når arb måler 23-26-30 (34-37-40) cm lukkes der af (afpas evt. efter mønsteret).

Montering: Sy skuldersømmene. Saml ca 80-100 m op langs venstre forstk på rundp 2,5 med f.nr A og strik 3 cm rib frem og tilbage på p, luk af. Gentag langs højre forstk, men efter 1 cm lukkes der af til 6-7 knaphuller jævnt fordelt på p - 1 knaphul = luk 2 m af og slå 2 nye m op på næste p. Saml ca 78 til 90 m op på rundp 2,5 med f.nr A rundt i halsen og strik 2 til 2,5 cm rib frem og tilbage på p, skift til f.nr B og strik 1 p rib og luk af. Sy ærmerne i.
________________________________________

Hue

Størrelse: 2 -3/4 -5/6 (7/8 - 9/10 - 11/12) år.
Huens omkreds: 48-48-48 (54-54-54) cm.
Materialer: Strikkes af restgarn fra Jakken + 50 gr af f.nr A
DROPS Rundp 3,5.
DROPS Hæklenål nr 3,5.

Strikkefasthed: 21 m x 28 p på p 3,5 og glatstrik = 10 x 10 cm. Husk pindenr er kun vejledende!

Restrik på rundp: 2 p retstrik = 2 pinde. 1.p: Ret. 2.p Vrang.
Retstrik frem og tilbage på p: 2 p retstrik = 2 pinde. 1.omg: Ret. 2.omg:
Ret.

Hue: Slå 96-96-96 (108-108-108) m op på rundp 3,5 med f.nr A og strik retstrik i 2 cm. Derefter strikkes færdig med Mønster (start ved samme pil som på ryg- og forstk). Når arb måler 18-19-20 (20-21-21) cm lukkes der af. Læg huen fladt sammen og sy en søm med elastiske stikkesting fra retten. Lav 2 tætte kvaste med en diameter på 5 cm og sy en i hver ende af sømmen.

Øreklapper: Slå 3 m op på p 3,5 med f.nr A og strik retstrik. Tag ud i hver side på hver 2.p således: 1 m 9-9-9 (10-10-11) gange således: Højre side: Strik to m i første m. Venstre side: Strik to m i næste sidste m = 21-21-21 (23-23-25) m på p. Nu strikkes til arb måler 8-9-9 (10-11-11) cm og så lukkes der af. Hækl en række luftm ca 25 cm på nål nr 3,5 og hæft den i den midterste af de 3 opslagsmasker.

Montering: Nu sys øreklapperne på huen fra vrangen i sidste omg før glstrikken med 11-11-11 (12-13-13) cm mellemrum midt bag.

Diagram

= fv A
= fv B
= fv C
= fv D
= fv E

Kommentarer (11)

Skriv din kommentar her!

Arlette 30.04.2018 - 20:22:

Je voudrais avoir la laine Karisma de couleur bleu gris numéro 51 \r\nCar elle n’appara Pas sur les choix de couleur de Karisma et vous la proposer pour un de vos modèles?\r\nMerci de votre réponse

DROPS Design 02.05.2018 kl. 09:29:

Bonjour Arlette, cette couleur a dû être arrêtée, n'hésitez pas à contacter votre magasin DROPS, même par téléphone ou par mail, on pourra vous conseiller une autre couleur assortie. Bon tricot!

Charlotte Krabbe 20.10.2015 - 20:32:

Kan ikke finde farve Nr 51 blågrå, hvilken farve kan ellers passe?

DROPS Design 21.10.2015 kl. 16:53:

Hej Charlotte. Der er flere blaa at vaelge i mellem, umiddelbart ville jeg sige 30 eller 70. Men kontakt din DROPS butik og tag en snak om hvilken farve passer bedst til de övrige farver. God fornöjelse.

Nina 22.06.2014 - 01:28:

Die Farbe nr 65 ist leider nicht jeansblau sondern lila. Wer die Jacke in Blau stricken moechte sollte vielleicht besser hell blaugrau nehmen.

LAPLANE Florence 24.05.2014 - 08:40: www.manoirsaintetarc ...

Un modèle très apprécié des mamans pour tenir au chaud leur "bébé" Joli jacquard original et de bon gout. Pour la "chapka" j'ai opté pour : sans les pompons.

LAPLANE Florence 24.05.2014 - 08:40: www.manoirsaintetarc ...

Un modèle très apprécié des mamans pour tenir au chaud leur "bébé" Joli jacquard original et de bon gout. Pour la "chapka" j'ai opté pour : sans les pompons.

Susanne Proven 03.05.2014 - 15:49:

Just found your wonderful website and patterns, but I am unable to print out any of the patterns. I have an Apple Mac. Hope you can help.

DROPS Design 05.05.2014 kl. 08:48:

Dear Mrs Proven, first be sure that your browser allows pop'up windows, then click on "Print:pattern", a new window with an add will open, in this new window, click on "Print the pattern" to launch printing. Happy knitting!

Nina 02.05.2014 - 23:01:

Sind auf derAbbildung die ersten 5 Farben verwandet worden Oder die zweiten 5? Verstehe ich richtig das 3 verschiedene Farbkombinationen angegeben sind? Ich moechte gerne so wie auf dem Bild.....

DROPS Design 03.05.2014 kl. 10:52:

Liebe Nina, ja, es sind drei verschiedene Farbkombinationen angegeben und auf dem Foto sehen Sie die erste Kombination "Blau". Allerdings ist die Anleitung älteren Datums und daher gibt es nicht mehr alle Farben, für diese Farbkombination ist Nr. 51 blaugrau nicht mehr erhältlich. Stattdessen können Sie aber Nr. 65, jeansblau, verwenden. Viel Spaß beim Stricken!

Pohlmann 09.11.2013 - 13:01:

Hallo liebes Dropsteam, sind die Größen ab 2 Jahre oder aber 2 Monate? Über eine Antwort freut sich Urte

DROPS Design 09.11.2013 kl. 17:02:

Liebe Urte, die Grössen sind ab 2 Jahre: 2 - 3/4 - 5/6 (7/8 - 9/10 - 11/12) Jahre

Pohlmann 29.10.2013 - 11:33:

Hallo liebes DropsTeam, ich habe eine Frage: Sind auf dem Diagramm nur die Hinreihen abgebildet? Wie stricke ich die Rückreihe? In der Farbe wie sie erscheint? Also, genau wie die Hinreihe? Über eine Antwort freut sich Urte

DROPS Design 29.10.2013 kl. 14:53:

Liebe Urte, in Diagramm sind Hin-und Rückreihen abgebildet.

DROPS Deutsch 10.11.2010 - 09:14:

Nein, das stimmt so. Das ist weil das Armloch kleiner wird.

Kommentere opskrift DROPS 39-18