DROPS / 39 / 12

DROPS 39-12 by DROPS Design

DROPS Trui met structuurmotief van “Fisherman”.

Trefwoorden: truien,
Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

Maat: Heren: Small/medium (Medium/Large)
Materialen: DROPS Fisherman van Garnstudio
1000 (1100) gr nr. 2, bruin

DROPS Fisherman is niet meer verkrijgbaar, gebruik dan:
- 3 draden DROPS Alpaca van Garnstudio
- 3draden DROPS Safran van Garnstudio
- 3 draden DROPS Silke-Tweed van Garnstudio

DROPS Rondbreinld en mouwenbreinld 4mm en 8mm.

Steekverhouding: 12 st x 16 nld op breinld 8mm volgens het motief = 10 x 10 cm. Gebruik eventueel grotere of kleinere naalden om de juiste steekverhouding te krijgen. Brei een proeflapje!

Boordst: * 2 r, 2 av *. Herhaal steeds *-*.

Motief: zie de teltekening M.1 tot M.3 (1 teltekening = 1 herhaling). De teltekening geeft het motief aan van de goede kant. De Nederlandse verklaring van de symbolen in de teltekening staan onderaan dit patroon, in dezelfde verticale volgorde als de symbolen bij de teltekening.

VERTALING SYMBOLEN TELTEKENING:
= leeg hokje = recht breien
= hokje met kruis = averecht breien

Panden: Zet 132 (136) st op met rondbreinld 4mm. Brei in het rond 6 cm boordst. Wissel naar rondbreinld 8mm. Brei door volgens teltekening M.1 en meerder tegelijkertijd gelijkmatig 20 (24) st in de 1e nld = 152 (160) st. Let op de steekverhouding! Brei bij een hoogte van 20 (22) cm door volgens M.2. Kant bij een hoogte van 39 (42) cm 2 st af aan de weerskanten voor de armsgaten (krijg een herhaling op het midden van het voorpand). Het voor- en achterpand worden afzonderlijk verder gebreid.

Voorpand: = 74 (78) st. Kant daarbij af voor de armsgaten in elke 2e nld: 2 st x 1 (1) en 1 st x 1 (1) = 68 (72) st. Brei na M.2 het voorpand af in M.3. Kant bij een hoogte van 63 (67) cm de middelste 22 (24) st af voor de hals. Kant daarbij af aan de halszijden in elke 2e nld: 2 st x 1 en 1 st x 1. Kant de resterende st af bij een totale hoogte van ca 68 (72) cm (pas af na één herhaling van het motief).

Achterpand: = 74 (78) st. Kant daarbij af voor de armsgaten als op het voorpand = 68 (72) st. Brei na M.2 het voorpand af in M.3. Kant bij een hoogte van 66 (70) cm de middelste 24 (26) st af voor de hals. Kant daarbij in de volgende nld 2 st af aan de halszijden til hals. Kant de resterende st af bij een totale hoogte van ca 68 (72) cm (pas af na één herhaling van het motief).

Mouw: Zet 32 (32) st op met mouwenbreinld 4mm. Brei in het rond 6 cm Boordst. Wissel naar mouwenbreinld 8 mm en brei door volgens teltekening M.1 en meerder tegelijkertijd gelijkmatig 2 (2) st in de 1e nld = 34 (34) st. Meerder tegelijkertijd na de Boordst in het midden van de ondermouw als volgt: 2 st x 18 (19) afwisselend in elke 3e en 4e nld = 70 (72) st. Kant bij een hoogte van 27 (27) cm volgens M.2. Plaats als er nog 14 nld van M.2 gebreid moet worden 4 st van het midden van de ondermouw op en draad. De rest van de mouw wordt heen en weer gebreid. Plaats vervolgens st aan de weerskanten op de draad in elke 2e nld als volgt: 5 st x 3. Plaats vervolgens alle st op de mouwenbreinld en brei in het rond. Kant na afronding van M.2 alle st af. De mouw heeft een totale hoogte van ca 56 (56) cm.

Afwerken: Sluit de schoudernaden. Neem ca 72 st op rondom de hals met mouwenbreinld 4mm en brei 6 cm tricotst in het rond. Kant de st af.
Naai de mouwen in de trui.

Christine Weir 18.07.2017 - 12:03:

Bonjour .....j'aimerai tricoter ce modèle....mais je vois que du M/L .. existe il en plus grand ? XXL? une autre Q.....quelle laine peut être substituée? Merci

DROPS Design 18.07.2017 kl. 14:23:

Bonjour Mme Weir, ce modèle n'est effectivement disponible qu'en 2 tailles - vous pouvez ajuster à la taille souhaitée en fonction de des mesures du schéma. DROPS Fisherman ne se fait plus, mais vous pouvez la remplacer par une laine du groupe de fils E. Vous trouverez plus d'infos ici. Bon tricot!

Annette Almind Pedersen 25.02.2015 - 22:39:

Hvor er det ærgerligt at der ikke er lavet str.xl og xxl i mønstret. Jeg ville så gerne strikke den, men har brug for xxl .... Med venlig hilsen Annette almind

DROPS Design 26.02.2015 kl. 14:05:

Hej Annette. Der er desvaerre ikke lavet större störrelser til de aeldre mönster. Du kan altid pröve at tilpasse mönstret til en större störrelse med hjaelp af strikkefastheden.

Sonja Heinrich 16.11.2012 - 21:29:

Werden im Anleitungsdiagramm nur die Hinreihen gezeigt?

DROPS Design 20.11.2012 kl. 09:11:

Liebe Sonja, im Diagramm sind immer Hin- und Rückreihen gezeigt.

Ina Tolbøll 02.10.2009 - 19:31:

Dansk flag er markeret, men der er ingen opskrift. m.v.h. Ina

Laat een opmerking achter voor DROPS 39-12