DROPS / 39 / 3

DROPS 39-3 by DROPS Design

Herre jakke i Alaska-Tweed med Patch-work

Tags: firkant, jakker,

DROPS design: Model nr T-002
-------------------------------------------------------

Størrelse: Small/medium (Medium/large)
Materialer: DROPS Alaska-Tweed fra Garnstudio
100 (100) gr f.nr 1, lys beige
100 (150) gr f.nr 3, brun
150 (200) gr f.nr 4, blomme
400 (450) gr f.nr 2, lys brun

DROPS Rundp og Strømpep 3,5 og 5.
DROPS Knapper: 6-7 stk.
Strikkefasthed: 17 m x 22 p på p 5 og mønster = 10 x 10 cm.
Husk pindenr er kun vejledende!

Rib: * 2 r, 2 vr *. Gentag fra *_*

Ruder: 1 rude = 26 (27) m x 16 (17) cm. Ruderne strikkes i farve og mønster efter diagrammet.

Ryg- og forstykke: Jakken strikkes frem og tilbage på rundp. Slå 176 (180) m op på rundp 3,5 med lys brun og strik rib i 5 cm. Skift til rundp 5, strik ruder efter diagrammet (start ved pilen og strik rundt) og tag 32 (36) m ud jævnt fordelt på 1.p = 208 (216) m. Når arb måler 41 (45) cm strikkes næste p således: 50 (52) m forstk, luk 4 m af til ærmegab, 100 (104) m rygstk, luk 4 m af til ærmegab, 50 (52) m forstk. Hver del strikkes færdig for sig.

Forstk: = 50 (52) m. Videre lukkes der af til ærmegab på hver 2.p således: 1 m 1 gang = 49 (51) m. Når arb måler 64 (68) cm lukkes der af til hals på hver 2.p således: 14 m 1 gang, 2 m 1 gang, 1 m 2 gange. Luk af efter diagrammet. Arb måler ca 69 (73) cm.

Rygstk: = 100 (104) m. Luk til ærmegab som på forstk = 98 (102) m. Når arb måler 67 (71) cm lukkes de midterste 32 (32) m af til hals. Derefter lukkes der 2 m af i hver side på næste p mod halsen. Luk af efter diagrammet. Arb måler ca 69 (73) cm.

Ærme: Slå 36 (40) m på strømpep 3,5 med lys brun og strik rib i 5 cm. Skift til strømpep 5, strik M.4 op ad og tag 10 (8) m ud jævnt fordelt på 1.omg = 46 (48) m. Samtidig efter ribben tages der ud midt under ærmet således: 2 m 25 (24) gange på S/M: skiftevis * hver 3. og 4.omg * og M/L således: Hver 4.omg = 96 (96) m. Når arb måler 50 (51) cm lukkes der 6 m af midt under ærmet og der strikkes færdig frem og tilbage på p. Videre lukkes der af i hver side på hver 2.p således: 6 m 4 gange, luk af. Arb måler ca 55 (56) cm.

Montering: Sy skuldersømmen. Saml ca 90-100 m op langs venstre forstk på rundp 3,5 med lys brun og strik rib i 3 cm, luk af. Gentag langs højre forstk, men efter 1 cm strikkes der 6-7 knaphuller jævnt fordelt på p - 1 knaphul = luk 2 m og tag ud 2 nye m over de aflukkede på næste p. Saml ca 90-94 m op rundt i halsen på rundp 3,5 med lys brun og strik 2 cm rib, skift til mørk brun, strik 1 p i rib og luk af med mørk brun. Sy ærmerne og knapperne i.

= blomme

Elke Franck 04.12.2018 - 19:38:

Moin moin, ich bräuchte für dieses Model bitte eine Größen und Mengen Angabe für XL -XXL. Wäre das vielleicht möglich, das Sie sie mir zukommen lassen??? MfG Elke Franck

DROPS Design 05.12.2018 kl. 08:09:

Liebe Frau Franck, leider können wir nicht jede Anleitung nach jeder individuellen Anfrage anpassen. Gerne können Sie sich von einem ähnlichen Modell in der gewüsnchten Größe inspiereren und mit der Maßskizze helfen. Nehmen Sie bitte Kontakt mit Ihrem DROPS Laden auf - auch telefonisch oder per E-Mail. Viel Spaß beim stricken!

CHEMAI Catherine 02.03.2018 - 10:48:

Bonjour, Merci pour votre réponse. Ouf......ça y est j' ai compris. Par contre, est ce que vous auriez une astuce pour que les 8 fils ne s'emmêlent pas lors du travail???

DROPS Design 02.03.2018 kl. 11:53:

Bonjour Mme Chemai, pensez à bien croiser les pelotes (pas seulement les fils) à chaque changement de couleur et à chaque changement de sens (endroit et envers) pour que les pelotes soient toujours alignées dans l'ordre dans lequel vous les utilisées. Votre magasin a probablement d'autres astuces, n'hésitez pas à lui demander, par mail, téléphone ou via les réseaux sociaux. Bon tricot!

CHEMAI Catherine 14.01.2018 - 11:45:

Les explications sont trop succinctes je n arrive pas à trouver comment débuter au niveau des carrés de points fantaisies, je ne suis pas novice mais je ne sais pas utiliser les aiguilles circulaires. Un peu d aide me serait utile!

DROPS Design 15.01.2018 kl. 09:18:

Bonjour Mme Chemai, les carrés se tricotent dans l'ordre indiqué sous "Point fantaisie" (la description se lit de haut en bas et de gauche à droite), tricotez les carrés en commençant par la flèche (start bolen) et tricotez M.2, M.3, (M.2, M.1, M.2, M.3) et répétez de (à) jusqu'à la fin du rang. Chaque carré se tricote sur 26-27 m avec la couleur indiquée en suivant le diagramme correspondant (M.1 à M.4). Cette vidéo montre comment tricoter sur aiguille circulaire. Bon tricot!

Linda Hillebrand 07.09.2016 - 08:22:

Het telpatroon verschijnt niet, kunnen jullie helpen? Bedankt! Linda

DROPS Design 07.09.2016 kl. 13:21:

Hoi Linda. Probeer nu (druk eventueel F5 om te vernieuwen)

Lisbeth Hansen 23.11.2015 - 08:08:

Jeg sendte et spørgsmål til jer den 6 november 2015, jeg har ikke fået noget svar fra jer :-(

Lisbeth Hansen 06.11.2015 - 12:50:

Jeg strikker str. medium/large, men jeg kan ikke rigtig få diagrammer og maskeantallet der skal være i hver ruder til at passe sammen, dvs. jeg skal have 8 ruder hele vejen rundt med 27m, hvordan får i diagrammernes henholdsvis 4m, 8m, og 12m til at gå op i 27m som der er rudens maskeantal? for jeg går ud fra at jeg skal gentage diagrammets masker indtil de opnåede 27m i hver ruder, og hverken 4m, 8m eller 12m går op i 27m der bliver 3 resterende masker i hver ruder hvad gør jeg med dem?

DROPS Design 26.11.2015 kl. 09:57:

Hej Lisbeth, mønsteret behøver ikke gå op i de forskellige ruder, du strikker ifølge diagrammet til du ikke har flere masker i ruden. God fornøjelse!

Kommentere opskrift DROPS 39-3