DROPS Baby / 14 / 23

Winter Ripples by DROPS Design

Aaltokuviollinen huopa

Babyrops 14-23
Mitat: n. 60 x 80 cm
Langanmenekki: Alpaca
100 gr nro 3800, kanerva
50 gr nro 0100, luonnonvalkoinen
50 gr nro 0302, kameli
50 gr nro 3720, roosa

DROPS pyöröpuikko nro 3,5 tai käsialan mukaan: 28 s piirrosta M.1 = 10 cm leveys suunnassa.
DROPS virkkuukoukuu nro 3.

Piirros näyttää kuviota katsottuna oikealta puolelta.

Raitakuvio: Neulo 4 krs jokaista väriä ( = 1 mallikerta).
Neulo raitoja tässä järjestyksessä: kanerva, kameli, luonnonvalkoinen, roosa.

Huopa: Taita pyöröpuikko kaksinkertaiseksi (tai käytä 2 samanpaksuista puikkoa) ja luo 169 s kanervanvärisellä langalla kahdelle puikolle (jotta aloitusreunasta ei tulisi liian kireä). Vedä toinen puikoista pois ja neulo 3 krs o (1.krs = n puoli). Jatka raitakuviota ja M.1, mutta kummassakin reunassa neulotaan 8 uloimmat s:t o jokaisella krs:lla. Kun työ on n. 78 cm - katso että viimeinen aalto on kanervanvärinen - neulo 3 krs kaikki s:t o kanervanvärisellä langalla. Päätä sitten löyhästi o s:lla nurjalta.

Virkattu reunus: Virkkaa ympäri koko huopaa kanervanvärisellä langalla ja koukulla nro 3 seuraavasti: 1 ks ensimmäiseen s, *3 kjs, 1 ks ensimmäiseen kjs, jätä 1 s/krs väliin, 1 ks seuraavaan s*, toista *-*, päätä virkkaamalla 1 ps krs:n ensimmäiseen ks.

www.garnstudio.com

Piirros

= o oikealla puolella, n nurjalla puolella
= n oikealla puolella, o nurjalla puolella
= 1 langankierto
= 2 o yhteen

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Baby 14-23 alkuperäisohjeeseen.