DROPS Baby / 14 / 8

Little Miss Berry Shoes by DROPS Design

DROPS Schoentjes van Alpaca.

Trefwoorden: bloem, sloffen,

Maat: 1/3 -6/9 – 12/18 maanden (2 -3/4) jaar
Voor een voetlengte van: 10-11-12 (14-15) cm
Materialen: DROPS Alpaca van Garnstudio
Schoentjes:
50-50-50 (50-50) gr kleur nr. 3720 oudroze + een restje van 7300 appelgroen en 3140 lichtroze (voor de bloemen en het randjes
DROPS haaknaald nr. 3
DROPS licht houten knopen nr. 503: 2stks.

Opmerkingen (10)

100% alpaca
vanaf 3.20 € /50g
DROPS Alpaca mix DROPS Alpaca mix 3.39 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 35.50€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

SCHOENTJES:

Maat: 1/3 -6/9 – 12/18 maanden (2 -3/4) jaar
Voor een voetlengte van: 10-11-12 (14-15) cm

Haak info: Vervang aan het begin van de tr met v, de 1e v door een 1 l en eindig de tr met een v in de l van het begin van de vorige toer. Vervang aan begin van elke tr met stk, het 1e stk door 3 l en eindig de tr met een stk in de 3e l van het begin van de vorige toer. Haak in elk v/ stk (niet ertussen).

Tips voor het afkanten:
Kant af aan het begin van de tr als volgt: Vervang 1 v/stk door een hv.
Kant af aan het eind van de tr als volgt: Keer het werk als het aantal te minderen st nog over is op de tr = het aantal st dat geminderd moet worden en haak terug.

Linker schoentje: Lees Haak info en begin met de zool. Haak 15-18-20 (25-27) l (incl. of 1 l om meet te keren) met haaknld no. 3 en oudroze Alpaca.
Haak de eerste toer als volgt: 1 v in de 2e l vanaf de nld, 1 v in de volgende 13-16-18 (23-25) l = 15-18-20 (25-27) v, keer het werk. Ga verder door 1 v te haken in elke v van de vorige en meerder tegelijkertijd 2 v aan het begin en het eind van de eerste toer als volgt: haak 3 v in de eerste en de laatste v van de toer = 19-22-24 (29-31) v. Haak heen en weer tot 1 tr voordat het werk 3-4-4 (5-5) cm hoog is. Kant aan weerskanten 2 v af – lees de tips voor het afkanten = 15-18-20 (25-27) v op de toer. Het werk meet nu ca 3-4-4 (5-5) cm. Hecht de draad af. Plaats een merkdraad op elke hoek = 4 merkdraden. Haak verder met stk langs de zool als volgt:
1e toer: Begin op het middenachter (= midden van een korte kant)- haak 1 v in de eerste st, 3 l (= 1 stk), 1 stk in elk van de volgende 2-3-3 (4-4) stk, 2 stk in de hoek, 15-18-20 (25-27) stk langs de zijkant, 2 stk in de hoek, 5-7-7 (9-9) stk langs de andere korte kant (= de teentjes), 2 stk in de hoek, 15-18-20 (25-27) stk langs de zijkant, 2 stk in de hoek en 2-3-3 (4-4) stk, eindig met een hv in de 3e l van het begin van de tr = 48-58-62 (76-80) stk.
2e toer: Als de eerste toer –maar haak 2 stk samen op elke hoek bij de teentjes = 46-56-60 (74-78) stk
3e toer en 4e toer: Haak 2 toeren met stk zonder minderingen. Het werk is nu ca. 2 cm hoog.

Enkelbandje: Haak 2 toeren stk op de middelste 5-5-5 (7-7) stk van het middenachter voor het enkelbandje, haak vervolgens 33-34-35 (36-37) l aan het eind van de laatste toer, keer het werk. Haak 1 stk in de 4e l vanaf de nld, 1 stk in het volgende stk en 1 l, sla een stk over(= knoopsgat), haak vervolgens 1 stk in elk van de overgebleven l en1 stk in elk van de 5-5-5 (7-7) laatste stk. Hecht de draad af.

Bovenstukje: Haak 1 stk in elk van de 7-9-9 (11-11) stk op het midden voor van het schoentje. Haak heen en weer tot het bovenstukje een lengte heeft van 4-4-5 (5-6) cm. Hecht de draad af. Naai het bovenstukje aan weerskanten op het schoentje met mooie kleine steekjes. Wissel naar lichtroze en haak kreeftensteek langs de hele opening van het schoentje en langs het enkelbandje (kreeftenst = haak v van links naar rechts).

Wreefbandje: Haak 5 v op de middelste st van de voorkant van het schoentje met lichtroze Alpaca (haak de 1e toer op de verkeerde kant in kreeftenst). Haak heen en weer tot het bandje een lengte heeft van 6 cm. Vouw het bandjes in het midden dubbel naar de verkeerde kant en zet het bandje van op de binnenkant van het schoentje. Naai een knoopje op het middenachter van het schoentje op 0.5 cm vanaf de kant.

Gehaakte bloem: Haak 1 bloem zoals beschreven bij het vestje en naai de bloem op het schoentje.

Rechter schoentje: Haak als het linkerschoentje maar in spiegelbeeld.

Opmerkingen (10)

Plaats uw opmerking!

Internet Page 22.07.2018 - 12:00: http://www.wikiew.co ...

I'm extremely inspired together with your writing talents and also with the structure in your blog. Is this a paid subject matter or did you customize it yourself? Anyway keep up the nice high quality writing, it's rare to look a great blog like this one today..

Recommended Reading 22.07.2018 - 11:10: https://fortknox.phy ...

Howdy would you mind letting me know which hosting company you're using? I've loaded your blog in 3 completely different internet browsers and I must say this blog loads a lot faster then most. Can you recommend a good hosting provider at a honest price? Thanks a lot, I appreciate it!

Elisabteth Vallin 06.03.2018 - 14:35:

Hej! Jag virkar babyskor ur mönster 14-8. Jag har virkat fram till nu börjar sulan. Får inget begrepp om hur det ska bli rätt.Jag började på hälften av den kortaste del av "trekanten", fortsatte på långkanten,men sen tog det stopp. Menas det att jag ska ta av garnet å börja mitt bak igen. Har nog fattat allt fel. Finns det nån vänlig själ som kan mönster eller ändå hjälpa mig?????? Jätte tacksam om någon svarar. Hälsningar Elisabeth

DROPS Design 22.03.2018 kl. 14:26:

Hej, du ska börja mitt på den ena kortsidan, virka stolpar längs denna, sedan virkas det 2 stolpar i hörnet, fortsätt längs långsidan med stolpar, virka 2 stolpar i följande hörn, virka stolpar längs den andra kortsidan och 2 stolpar i följande hörn, sedan virkar du stolpar längs den andra långsidan, 2 stolpar i hörnet och stolpar fram till mitt på den första kortsidan, avsluta med 1 smygmaska i den tredje luftmaskan i början på varvet. Du virkar alltså runt utan att klippa tråden.

Fauzan 27.11.2017 - 02:10:

I left the unfinished shoes because no one is helping me in making the second round of the sole.would u help me?

DROPS Design 27.11.2017 kl. 10:51:

Dear Mrs Fauzan, you will find the answer to your previous question below. Happy crocheting!

Fauzan 25.11.2017 - 16:51:

When we bind off each corner in round around the sole there should be 54 tr crochet instead of 56.because there are 58 tr crochet in the first round .what u say

DROPS Design 27.11.2017 kl. 09:30:

Dear Mrs Fauzan, at the end of row 1 there are 58 tr. On row 2 you dec 2 sts = 58-2 = 56 tr. Happy crocheting!

Fauzan 17.11.2017 - 15:10:

How to make sole of the shoe there is no joining stitch to complete one round

DROPS Design 17.11.2017 kl. 16:38:

Dear Mrs Fauzan, sole is worked back and forth, then you work in the round around the sole. Happy crocheting!

Aline Soulard 11.09.2017 - 03:56:

Quand ont à fini les 4 rangs du chausson avant de commencer le lien cheville, est-ce qu'on coupe la laine ce n'est pas indiqué, si non comment on fait. Merci

DROPS Design 11.09.2017 kl. 09:07:

Bonjour Mme Soulard, tout à fait, ainsi, vous allez bien crocheter les 5-7 m du milieu dos comme indiqué pour le lien cheville. Bon crochet!

Martineb 12.11.2013 - 18:52:

Bonjour, je ne comprends pas cette phrase : en même temps, augmenter 1 m au début et à la fin de chaque rang ainsi : faire 3 ms dans la 1ère et dans la dernière ms du rang = 19-22-24 (29-31) ms. Merci pour votre réponse Martine

DROPS Design 13.11.2013 kl. 08:55:

Chère Martineb, on va en fait augmenter 2 m (et non 1 seule, correction faite), au début et à la fin du rang en crochetant 3 ms dans la 1ère et 3 ms dans la dernière m du rang. Bon crochet!

Martineb 12.11.2013 - 18:50:

Bonjour, je ne comprends pas cette phrase . en même temps, augmenter 1 m au début et à la fin de chaque rang ainsi : faire 3 ms dans la 1ère et dans la dernière ms du rang = 19-22-24 (29-31) ms. Merci pour votre réponse Martine

Agnes 03.09.2013 - 15:34:

Voor de zool moet ik 15 l. haken. Dit is incl de keerlosse. In de 2e toer moet ik dan 15 st. hebben. Ik kom uit op 14 st. Moet ik nu in de 1e toer al een keerlosse erbij haken, ik kom dan op 16 l.

DROPS Design 04.09.2013 kl. 10:45:

Hoi Agnes. Je hebt 1 v in de tweede l van de nld gehaakt = 1 l ter vervanging van de eerste v (Zie ook Haak Info) + 1 v = 2 v. Vervolgens haak je 1 v in de volgende 13 l = 15 v op de toer.

Laat een opmerking achter voor DROPS Baby 14-8