DROPS Baby / 14 / 8

Little Miss Berry Shoes by DROPS Design

Hæklede sko med blomst i DROPS Alpaca til baby og børn. Størrelse 1 måned til 4 år

Tags: blomst, tøfler,

Størrelse: 1/3 - 6/9 - 12/18 mdr (2 - 3/4 ) år
Fodlængde: 10-11-12 (14-15) cm
Materialer: DROPS Alpaca fra Garnstudio
50-50-50 (50-50) gr nr 3720 gml-rosa
+ en rest af nr 7300 lime og 3140 lys rosa (til blomster og kant)

DROPS Hæklenål nr 3 - eller den nål du skal bruge for at få 24 st x 13 rækker med Alpaca på 10 x 10 cm.
DROPS lys træknap, nr 503: 2 stk.

DROPS Alpaca uni colour DROPS Alpaca uni colour 22.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 229.5kr. Læs mere.

Instruktioner

Hækleinfo: På beg af hver række med fm erstattes 1.fm med 1 lm og i slutningen af rækken hækles sidste fm i lm i beg af forrige række. På beg af hver række med st erstattes 1.st med 3 lm og i slutningen af rækken hækles sidste st i 3.lm i beg af forrige række. Der hækles i hver fm/st (ikke imellem).

Indtagningstips:
Tag ind således i beg af rækken: Erstat 1 fm/st med 1 km.
Tag ind således i slutningen af rækken: Vend arb når der er det antal fm/st tilbage som skal tages ind og hækl tilbage.

Venstre sko: Læs Hækleinfo og start med sålen. Hækl 15-18-20 (25-27) lm (inkl 1 lm til at vende med) på nål 3 med gammel-rosa.
Første række hækles således: 1 fm i 2.lm fra nålen, 1 fm i hver af de næste 13-16-18 (23-25) lm = 15-18-20 (25-27) fm, vend arb. Videre hækles der 1 fm i hver fm fra forrige række samtidig med at der tages 2 fm ud i beg og slutningen af første række ved at hækle 3 fm i første og sidste fm på rækken = 19-22-24 (29-31) fm. Hækl fm frem og tilbage til der er 1 række tilbage før arb måler 3-4-4 (5-5) cm. Nu tages der 2 fm ind i hver side - læs Indtagningstips = 15-18-20 (25-27) fm på rækken. Arb måler ca 3-4-4 (5-5) cm. Klip og sy tråden. Sæt 1 mærketråd i hver hjørne = 4 mærketråde. Videre hækles der st rundt sålen således:
1. række: Start midt bagpå (= midt på den ene kortside) - hækl 1 fm i første m, 3 lm (= 1 st), 1 st i hver af de 2-3-3 (4-4) næste st, 2 st i hjørnet, 15-18-20 (25-27) st langs siden, 2 st i hjørnet, 5-7-7 (9-9) st langs den anden kortside (= tæerne), 2 st i hjørnet, 15-18-20 (25-27) st langs siden, 2 st i hjørnet og 2-3-3 (4-4) st, slut af med 1 km i 3.lm i beg af omg = 48-58-62 (76-80) st.
2. række: Som 1.række - men hækl 2 st sm ved hver af de 2 hjørner ved tæerne = 46-56-60 (74-78) st.
3. række og 4. række: Hækl 2 rækker med st uden at tage ind. Arb måler nu ca 2 cm i højden.

Ankelrem: Hækl 2 rækker med st over de midterste 5-5-5 (7-7) st midt bagpå til ankelrem, derefter hækles der 33-34-35 (36-37) lm i slutningen af sidste række, vend arb. hækl 1 st i 4.lm fra nålen, 1 st i næste st, 1 lm, spring over 1 st (= knaphul), derefter hækles der 1 st i hver af de resterende 27-28-29 (30-31) lm og 1 st i hver af de 5-5-5 (7-7) sidste st. Klip og sy tråden.

Overdel: Hækl 1 st i hver af de 7-9-9 (11-11) st midt foran på skoen. Hækl frem og tilbage til overdelen måler 4-4-5 (5-6) cm. Klip og sy tråden. Sy overdelen til skoen i hver side med små pæne sting.
Skift til lys rosa og hækl krepse-m langs hele åbningen på skoen og rundt hele ankel-remmen (krebsem = hækl fm fra venstre mod højre).

Midterstrop: Hækl 5 fm over de midterste m foran på skoen med lys rosa (1.række hækles på bagsiden af krepse-m). Hækl frem og tilbage til stroppen måler 6 cm. Buk stroppen dobbelt mod vrangen og sy fast på indersiden af skoen.
Sy en knap i midt bagpå skoen ca 0,5 cm fra kanten.

Hæklet blomst: Hækl 3 lm med nål 3 og lys rosa og sæt dem til 1 ring med 1 km.
1.omg: Hækl 5 fm om ringen og slut af med 1 km i første fm i beg af omg.
2.omg: * 4 lm, 1 st i den første af de 4 lm som blev hæklet, 1 fm i næste m *, gentag fra *-* omg rundt = 5 blade, klip tråden.
Hækl 3 lm med nål 3 og lime og sæt dem til en ring med 1 km.
1.omg: Hækl 5 fm om ringen og slut af med 1 km i første fm i beg af omg.
2.omg: * 4 lm, hækl 3 st i den første af de 4 lm som blev hæklet, 1 fm i næste m *, gentag fra *-* omg rundt = 5 blade, klip tråden. Sy den lys rosa blomst ovenpå den lime og sy blomsten fast ovenpå skoen.

Højre sko: Hækl som venstre sko men modsat.

Elisabteth Vallin 06.03.2018 - 14:35:

Hej! Jag virkar babyskor ur mönster 14-8. Jag har virkat fram till nu börjar sulan. Får inget begrepp om hur det ska bli rätt.Jag började på hälften av den kortaste del av "trekanten", fortsatte på långkanten,men sen tog det stopp. Menas det att jag ska ta av garnet å börja mitt bak igen. Har nog fattat allt fel. Finns det nån vänlig själ som kan mönster eller ändå hjälpa mig?????? Jätte tacksam om någon svarar. Hälsningar Elisabeth

DROPS Design 22.03.2018 kl. 14:26:

Hej, du ska börja mitt på den ena kortsidan, virka stolpar längs denna, sedan virkas det 2 stolpar i hörnet, fortsätt längs långsidan med stolpar, virka 2 stolpar i följande hörn, virka stolpar längs den andra kortsidan och 2 stolpar i följande hörn, sedan virkar du stolpar längs den andra långsidan, 2 stolpar i hörnet och stolpar fram till mitt på den första kortsidan, avsluta med 1 smygmaska i den tredje luftmaskan i början på varvet. Du virkar alltså runt utan att klippa tråden.

Fauzan 27.11.2017 - 02:10:

I left the unfinished shoes because no one is helping me in making the second round of the sole.would u help me?

DROPS Design 27.11.2017 kl. 10:51:

Dear Mrs Fauzan, you will find the answer to your previous question below. Happy crocheting!

Fauzan 25.11.2017 - 16:51:

When we bind off each corner in round around the sole there should be 54 tr crochet instead of 56.because there are 58 tr crochet in the first round .what u say

DROPS Design 27.11.2017 kl. 09:30:

Dear Mrs Fauzan, at the end of row 1 there are 58 tr. On row 2 you dec 2 sts = 58-2 = 56 tr. Happy crocheting!

Fauzan 17.11.2017 - 15:10:

How to make sole of the shoe there is no joining stitch to complete one round

DROPS Design 17.11.2017 kl. 16:38:

Dear Mrs Fauzan, sole is worked back and forth, then you work in the round around the sole. Happy crocheting!

Aline Soulard 11.09.2017 - 03:56:

Quand ont à fini les 4 rangs du chausson avant de commencer le lien cheville, est-ce qu'on coupe la laine ce n'est pas indiqué, si non comment on fait. Merci

DROPS Design 11.09.2017 kl. 09:07:

Bonjour Mme Soulard, tout à fait, ainsi, vous allez bien crocheter les 5-7 m du milieu dos comme indiqué pour le lien cheville. Bon crochet!

Martineb 12.11.2013 - 18:52:

Bonjour, je ne comprends pas cette phrase : en même temps, augmenter 1 m au début et à la fin de chaque rang ainsi : faire 3 ms dans la 1ère et dans la dernière ms du rang = 19-22-24 (29-31) ms. Merci pour votre réponse Martine

DROPS Design 13.11.2013 kl. 08:55:

Chère Martineb, on va en fait augmenter 2 m (et non 1 seule, correction faite), au début et à la fin du rang en crochetant 3 ms dans la 1ère et 3 ms dans la dernière m du rang. Bon crochet!

Martineb 12.11.2013 - 18:50:

Bonjour, je ne comprends pas cette phrase . en même temps, augmenter 1 m au début et à la fin de chaque rang ainsi : faire 3 ms dans la 1ère et dans la dernière ms du rang = 19-22-24 (29-31) ms. Merci pour votre réponse Martine

Agnes 03.09.2013 - 15:34:

Voor de zool moet ik 15 l. haken. Dit is incl de keerlosse. In de 2e toer moet ik dan 15 st. hebben. Ik kom uit op 14 st. Moet ik nu in de 1e toer al een keerlosse erbij haken, ik kom dan op 16 l.

DROPS Design 04.09.2013 kl. 10:45:

Hoi Agnes. Je hebt 1 v in de tweede l van de nld gehaakt = 1 l ter vervanging van de eerste v (Zie ook Haak Info) + 1 v = 2 v. Vervolgens haak je 1 v in de volgende 13 l = 15 v op de toer.

Kommentere opskrift DROPS Baby 14-8