DROPS Baby / 13 / 23

DROPS Baby 13-23 by DROPS Design

DROPS Teppe med Bølgemønster i ”Alpaca”

DROPS design: Modell nr z-046-by
--------------------------------------------------------

Mål: ca 60 x 80 cm
Materialer: DROPS Alpaca fra Garnstudio
100 gr f.nr 3800, lyng
50 gr f.nr 0100, natur
50 gr f.nr 0302, kamel
50 gr f.nr 3720, rosa

DROPS Rundp nr 3,5 –
eller den p du må bruke for å få 28 m av M.1 på 10 cm i bredden.
DROPS Heklenål nr 3.

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

mønster/teknik: bølgemønster, striper, type oppskrift: babyteppe,

Bølgemønster: Se diag M.1.

Diagrammet viser mønsteret sett fra retten.

Stripemønster: Det strikkes 4 p av hver farge (= 1 mønsterrapport).
Strikk striper i denne fargerekkefølgen:
lyng, kamel, natur, rosa.

Teppe: Legg rundp dobbelt (bruk ev 2 rundp med samme tykkelse) og legg opp 169 m med lyng over 2 p nr 3,5 (dette gjøres for at oppleggskanten skal bli løs nok). Trekk ut den ene p og strikk 3 p rett (1.p = vrangen). Fortsett med Stripemønster og M.1 men 8 m i hver side strikkes rett på alle p. Når arb måler ca 78 cm - avpass etter 1 lyngfarget bølge - strikkes det 3 p rett over alle m med lyng. Fell deretter løst av med rett fra vrangen.

Heklekant: Hekle rundt hele teppe med lyng på nål nr 3 slik: 1 fm i første m, * 3 lm, 1 fm i første lm, hopp over 1 m/p, 1 fm i neste m *, gjenta fra *-*, avslutt med 1 kjm i første fm på omg.