DROPS / 94 / 32

DROPS 94-32 by DROPS Design

Huivi

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

Drops 94-32
Koko: Yläreunan leveys: n. 150 cm, Pituus keskeltä takaa: n. 80 cm.
Langanmenekki: Alpaca
200 gr nro 100, luonnonvalkoinen
sekä: Vivaldi
150 gr nro 06, luonnonvalkoinen

DROPS puikot nro 6 tai käsialan mukaan: 15 s x 28 krs ainaoikeaa = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: liehureunus, pitsineule, ohjetyyppi: huivit,

Pitsireunus: Katso piirroksesta M.1.

Mittausvinkki (koskee pitsireunusta):
Koska kohoneule tulee venymään jonkun verran, riiputa huivi että voit mitata kuinka pitkä pitsireunuksen tulee neuloa, ettei siitä tulisi liian lyhyt ja kiristäisi huivin reunaa.

Huivi: Huivi neulotaan ainaoikein, sitten neulotaan pitsireunus joka lopuksi ommellaan kiinni.
Luo löyhästi 8 s puikoille nro 6 yhdellä langalla kumpaakin laatua (1 Vivaldi + 1 Alpaca = 2 lankaa). Neulo 6 krs ainaoikeaa. Jatka ainaoikeaa samanaikaisesti kun lisäät 1 s kummassakin reunassa joka 2. krs tekemällä 1 langankierto 3:n uloimman s:n sisäpuolelta. Kun työ on n. 66 cm (mittaa työ litteänä pöydällä) - nyt puikolla on n. 186 s. Neuli vielä 2 krs lisäämättä ja päätä sitten kaikki s:t löyhästi.
Pitsireunus: Luo 9 s kahdelle puikolle nro 6 yhdellä langalla kumpaakin laatua (1 Vivaldi + 1 Alpaca = 2 lankaa). Vedä toinen puikko pois ja neulo M.1. Huom: Tyhjä ruutu piirroksessa tarkoittaa oikeaa silmukkaa.
Kun pitsireunus on n. 2 m (säädä sen loppuvan sopivasti heti mallikerran jälkeen korkeussuunnassa) - lue Mittausvinkki - päätä kaikki s:t hyvin löyhästi.

Viimeistely: Laita huivi litteäksi pöydälle. Kiinnitä pitsireunus reunakkain neuloilla - aloita ylimpänä kummassakin sivussa ja kiinnitä alas kärkeenpäin - mutta kun on enää 10 cm jäljellä kummallakin puolella kärkeä alhaalla, laita rypytyslanka pitsireunuksen kulmaan. Rypytä kaiken ylimääräisen, että reunus ei kiristä alhaalta. Ompele pitsireunus kiinni huiviin reunat vastakkain pienin siistein pistoin, ompele uloimpiin silmukka-kaariin.

Piirros

= o oikealla puolella, o nurjalla puolella ( = ainaoikeaa)
= 1 langankierto puikolla, krs:lla takaisin langankierto neulotaan oikein
= 2 langankiertoa puikolla, krs:lla takaisin 1. langankierto neulotaan oikein ja 2. langankierto kiertäen oikein
= päätä 1 s

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 94-32 alkuperäisohjeeseen.