DROPS Baby / 2 / 14

DROPS Baby 2-14 by DROPS Design

Tähtikuvioinen setti ”Camelia”-langasta: DROPS pusero, housut, myssy ja sukat.

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

DROPS design: Malli nro Ø-020-by
--------------------------------------------------------

Settiin kuuluu: Pusero, housut, myssy ja sukat.
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Camelia
tai Garnstudion DROPS Safran:

HUOM! Camelia-lanka on poistunut valikoimastamme. Garnstudion Alpaca on mainio vaihtoehto Camelia-langalle. Kun käytät lankavaihtoehtoja, ota huomioon lankojen eri menekki ja tarkista neuletiheys!

Koko settiin:
150-150 (200-200) g nro 7, valkoinen
200-200 (250-250) g nro 25, sininen
50-50 (50-50) g nro 11, minttu
50-50 (50-50) g nro 15, keltainen
50-50 (50-50) g nro 1, lohenpunainen
Puseroon:
100-100 (150-150) g nro 7, valkoinen
50-50 (50-50) g nro 25, sininen
50-50 (50-50) g nro 11, minttu
50-50 (50-50) g nro 15, keltainen
50-50 (50-50) g nro 1, lohenpunainen
2 nappia.

Housuihin:
150-150 (200-200) g nro 25, sininen

Sukkiin:
50-50 (50-50) g nro 15, keltainen
50-50 (50-50) g nro 1, lohenpunainen

Myssyyn:
50-50 (50-100) g nro 7, valkoinen
+ jäännöslankoja puseron kuvioväreistä tupsuihin.

Koko: 3 - 6/9 (12/18 - 24) kk.
DROPS PYÖRÖPUIKOT JA SUKKAPUIKOT NRO 2,5 ja 3 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 24 s x 32 krs sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm.

JOUSTINNEULE: *1 o, 1 n*, toista *-*.

ETU- JA TAKAKAPPALE: Luo 120-132 (144-158) s pyöröpuikolle nro 2,5 mintun värisellä langalla ja neulo 3-3 (3-4) cm joustinneuletta, vaihda kuitenkin 1. krs:n jälkeen valkoiseen lankaan. Vaihda pyöröpuikkoon nro 3. Jatka neulomalla sileää neuletta ja lisää SAMALLA 1. krs:lla tasavälein 0-0 (0-10) s = 120-132 (144-168) s. Jatka neulomista valkoisella langalla, kunnes työn pituus on 9-12 (15-17) cm. Neulo nyt mallineuletta piirroksen M.1 mukaisesti (aloita piirroksen nuolen kohdalta ja neulo etukappaleen s:t, aloita uudestaan piirroksen nuolen kohdalta ja neulo takakappaleen s:t). Tarkista neuletiheys. Samanaikaisesti kun työn pituus on 14-16 (19-20) cm, jaa työ kädenteitä varten ja neulo etu- ja takakappale erikseen.

ETUKAPPALE: = 60-66 (72-84) s. Kun olet neulonut piirroksen M.1 loppuun, neulo mallineuletta piirroksen M.2 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen M.2 loppuun, neulo mallineuletta piirroksen M.3 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen M.3 loppuun, jatka neulomista eri koissa seuraavasti: Koot 3+6/9kk: Neulo mallineuletta piirroksen M.4 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen M.4 loppuun, jatka neulomista sinisellä langalla. Koot 12/18+24kk: Neulo 12 krs piirroksen M.4 mukaisesti. Jatka sitten neulomista sinisellä langalla. Takista, että piirroksen M.4 kolmiot eivät tule suoraan muiden kolmioiden päälle. Kun työn pituus on 22-25 (29-31) cm, päätä keskimmäiset 14-16 (18-22) s pääntietä varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Päätä vielä pääntien reunasta joka 2. krs: 2 x 2 s ja 2 x 1 s. Päätä loput s:t kerralla, kun työn pituus on 26-29 (33-35) cm. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

TAKAKAPPALE: = 60-66 (72-84) s. Neulo kuten edessä, mutta samanaikaisesti kun aloitat piirroksen M.3 mallineuleen, päätä keskimmäiset 4 s halkiota varten ja neulo molemmat puolet erikseen. Vasen puoli: Lisää keskelle taakse halkion reunaan 4 s (näillä 4 s:lla neulotaan joustinneuletta sinisellä langalla) = 32-35 (38-44) s. Kun työn pituus on 24-27 (31-33) cm, päätä keskeltä takaa pääntietä varten joka 2. krs: 1 x 13-14 (15-17) s ja 2 x 1 s = 17-19 (21-25) s jäljellä olalla. Päätä loput s:t kerralla, kun työn pituus on 26-29 (33-35) cm. Oikea puoli: Neulo kuten vasen, mutta kun olet neulonut 2 cm, tee lisättyjen 4 s:n keskelle 1 napinläpi. 1 napinläpi = päätä 2 s ja luo seuraavalla krs:lla päätettyjen silmukoiden tilalle 2 s. Päätä s:t kerralla, kun työn pituus on 26-29 (33-35) cm.

HIHA: Luo 38-40 (40-42) s sukkapuikoille nro 2,5 mintun värisellä langalla ja neulo 2-2 (3-3) cm joustinneuletta, vaihda kuitenkin 1. krs:n jälkeen valkoiseen lankaan. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3. Jatka neulomalla sileää neuletta ja lisää SAMALLA 1. krs:lla tasavälein 2-4 (8-10) s = 40-44 (48-52) s. Lisää sitten keskelle hihan alle 9-9 (10-10) x 2 s koossa 3kk: Joka 4. krs, koossa 6/9kk: Vuorotellen joka 5. ja joka 6. krs, koissa 12/18+24kk: Joka 5. krs = 58-62 (68-72) s. Samanaikaisesti kun työn pituus on 11-15 (16-17) cm, neulo mallineuletta piirroksen M.3 mukaisesti (tarkista, että keskelle hihan päälle tulee 1 mallikerta). Kun olet neulonut piirroksen M.3 loppuun, jatka neulomista kuten etu- ja takakappaleessa. Päätä s:t kerralla, kun työn pituus on 16-20 (22-23) cm. Neulo toinen hiha samoin.

VIIMEISTELY: Ompele olkasaumat. Kiinnitä reunus halkion alareunaan. Poimi pääntien reunasta n. 80 - 90 s sukkapuikoille nro 2,5 sinisellä langalla ja neulo 2 cm sileää neuletta. Samanaikaisesti, kun olet neulonut 0,5 cm, tee ensimmäisen napinläven yläpuolelle 1 napinläpi. Neulo sitten 1 krs nurin, 2 cm sileää neuletta (tee muiden napinläpien yläpuolelle 1 napinläpi). Päätä s:t. Taita ja kiinnitä reunus kaksinkerroin työn nurjalle puolelle. Kiinnitä hihat paikoilleen uloimmista silmukanreunoista, jottei saumasta tulisi paksu. Kiinnitä napit.

HOUSUT:

Koko: 3 - 6/9 (12/18 - 24) kk.
DROPS PYÖRÖPUIKOT JA SUKKAPUIKOT NRO 2,5 ja 3 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 24 s x 32 krs piirroksen M.5 mallineuletta, puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm. 26 s sileää neuletta puikoilla nro 2,5 = 10 cm leveyssuunnassa.

REUNUS: Neulo 3 cm sileää neuletta, 1 krs nurin (= taitereuna, kaikki mitat otetaan jatkossa tästä), 3 cm sileää neuletta.

HOUSUT: Neulotaan vyötäröltä alaspäin. Luo 130-140 (150-150) s pyöröpuikolle nro 2,5 sinisellä langalla ja neulo reunus. Vaihda pyöröpuikkoon nro 3 ja lisää SAMALLA tasavälein 30-20 (30-30) s = 160-160 (180-180) s. Neulo 1. krs seuraavasti keskeltä takaa alkaen: 80-80 (90-90) s piirroksen M.5 mukaisesti (piirrosten M.5 ja M.6 s:t neulotaan sinisellä langalla), 80-80 (90-90) s piirroksen M.6 mukaisesti. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Tarkista neuletiheys! Kun työn pituus on 16-18 (20-21) cm, lisää keskelle eteen ja keskelle taakse (kiilaa varten) piirrosten M.5 ja M.6 rajakohtaan, keskimmäisen s:n molemmin puolin joka 2. krs: 7 x 1 s = 188-188 (208-208) s. Lisätyillä silmukoilla neulotaan sileää neuletta. Kun kaikki lisäykset on tehty, työn pituus on n. 20-22 (24-25) cm. Päätä nyt eteen ja taakse lisätyt 14 s = 160-160 (180-180) s. Neulo molemmat lahkeet erikseen.

OIKEA LAHJE: = 80-80 (90-90) s. Jatka mallineuletta. Kun työn pituus on 35-39 (44-49) cm, kavenna tasavälein 34-28 (36-32) s = 46-52 (54-58) s. Vaihda sukkapuikkoihin nro 2,5 ja neulo reunus. Päätä s:t.

VASEN LAHJE: Neulo kuten oikea lahje.

VIIMEISTELY: Ompele haaran kiilasauma. Taita ja kiinnitä reunukset kaksinkerroin työn nurjalle puolelle. Pujota kuminauha vyötärön nauhakujaan.

MYSSY:

Koko: 3 - 6/9 (12/18 - 24) kk.
Myssyn ympärys: 42-46 (48-50) cm.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 3 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 24 s x 32 krs piirroksen M.5 mallineuletta, puikoilla nro 3 = 10 x 10 cm. 26 s sileää neuletta puikoilla nro 2,5 = 10 cm leveyssuunnassa.

REUNUS: Neulo 3 cm sileää neuletta, 1 krs nurin (= taitereuna, kaikki mitat otetaan jatkossa tästä), 3 cm sileää neuletta.

MYSSY: Luo 100-110 (115-120) s sukkapuikoille nro 3 valkoisella langalla ja neulo reunus (kts. reunus). Neulo sitten mallineuletta piirroksen M.5 mukaisesti, kunnes työn korkeus on 19-21 (23-25) cm. Päätä s:t. Ompele kärjen sauma. Tee 4 eriväristä tupsua ja kiinnitä tupsut tasavälein sauman kohdalle.

REUNUS: Mikäli villalanka kutittaa, neulo reunuksen ensimmäiset 3 cm Safran-langalla (Safran = 100 % egyptiläistä puuvillaa).

SUKAT:
Katso VauvanDROPS 2, Malli nro 11.
Neulo 10-11 (11-12) cm:n sijaan 6-7 (7-8) cm joustinneuletta. Neulo lohenpunaisella langalla kantapäähän asti. Vaihda sitten keltaiseen lankaan. Kärkikavennukset tehdään lohenpunaisella langalla.

Piirros

= lohenpunainen
= valkoinen, oikea s
= valkoinen, nurja s
= sininen
= minttu
= keltainen

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Baby 2-14 alkuperäisohjeeseen.