DROPS Baby / 2 / 12

DROPS Baby 2-12 by DROPS Design

DROPS sæt i Safran med rude-struktur: bluse og sokker

Tags: bluser, sæt,

DROPS design: Model nr Ø-024-by
--------------------------------------------------------

Sættet består af: Trøje og sokker.
Materialer: DROPS Safran fra Garnstudio
Strikkes trøjen bruges:
100-150 (200-250) gr f.nr 3, mint
3 knapper.

Strikkes sokker bruges:
50- 50 (50- 50) gr f.nr 4, mørk mint

Garnet til denne opskrift koster fra 29.85kr. Læs mere.
TRØJE:

Størrelse: 3 - 6/9 (12/18 - 24) mnd
Pinde: Rundp og strømpep nr 2,5 og 3.
Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 24 m x 32 p på p 3 og glatstrik.

Rib: * lr, 1 vr *

Ryg- og forstykke: Slå 120-130 (140-158) m op på rundp 2,5 med mint og strik 3-3 (3-4) cm rib. Skift til rundp 3 og glatstrik samtidig med der tages 0-0 (0-2) m ud jævnt fordelt på 1.p = 120-130 (140-160) m. - husk på strikkefastheden - samtidig når arb måler 14-15 (17-18) cm strikkes M.1, derefter færdig med M.2. SAMTIDIG når arb måler 15-16 (19-20) cm deles arb i to og ryg- og forstk strikkes færdige for sig.

Forstk: = 60-65 (70-80) m. Fortsæt mønster. Når arb måler 23-25 (29-31) cm lukkes de midterste 10-13 (16-1.8) m af til hals og videre lukkes der af på hver 2.p mod halsen på højre skulder således: 3 m 1 gang, 2 m 2 gange og 1 m 1 gang. Luk de resterende 17-18 (19-23) m af til skulder når arb måler 27-29 (33-35) cm. Venstre skulder: 3 m 1 gang og 1 m 1 gang. Når arb måler 26-28 (32-34) cm, byttes til rundp 2,5 og strik 2 cm rib - men efter 2 p lukkes der af til 2 knaphuller jævnt fordelt - 1 knaphul = luk 2 m af, slå 2 nye m op på næste p over de aflukkede m, luk af. Rygstk: = 60-65 (70-80) m. Fortsæt mønster. Når arb måler 25-27 (31-33) cm lukkes de midterste 18-21 (24-26) m af til hals, og videre lukkes der af på højre skulder således: 3 m 1 gang og 1 m 1 gang på hver 2.p. Luk de resterende 17-18 (19-23) m af til skulder når arb måler 27-29 (33-35) cm. Venstre skulder: Når arb måler 26-28 (32-34) cm strikkes 2 cm rib, luk af.

Ærme: Slå 38-40 (40-42) m op på strømpep 2,5 med mint og strik 2-2 (3-3) cm rib. Skift til strømpep 3 og glatstrik samtidig med der tages 2-4 (8-10) m ud jævnt fordelt på 1.p = 40-44 (48-52) m. Videre tages der ud midt under ærmet således: 2 m 9-9 (10-10) gange på 3 mnd: hver 4.p 6/9 + 12/18 + 24 mnd: skiftevis hver * 5. og 6.p * = 58-62
(68-72) m. Når arb måler 10-13 (15-15) cm strikkes M.1 (placer 1 rapport midt på ærmet), derefter færdig med M.2. Luk af når arb måler 16-20 (23-24) cm - afpas efter mønster.

Montering: Sy skuldersømmen. Saml ca 80 - 90 m op rundt i halsen på rundp 2,5 med mint og strik M.1 frem og tilbage på p, derefter 1 cm rib. Samtidig efter 2 p lukkes der af til 1 knaphul over de andre. Luk af. Sy ærmerne til ryg- og forstk i yderste m således sømmen ikke bliver tyk. Sy knapper i.

SOKKER:
Se opskrift under BabyDrops 2 Model nr 3.

Diagram

= ret
= vrang på retsiden, ret på vrangen

Margareta Håkansson 14.03.2019 - 20:13:

Det gäller enbart sida 3 i beskrivningen.

Margareta Håkansson 14.03.2019 - 20:12:

När man ska skriva ut beskrivningen kommer inte själva mönstret med, alltså M1 och M2. och inte heller den uppritade tröjan. Det lämnar tomt när utskriften är klar.

Gitte 24.01.2019 - 19:33:

Kan det være rigtigt at der til halsen skal lukkes 3+2+2+1 m af i højre side og kun 3+1 m i venstre side på forstykket og kun i højre side 3+1 m på ryggen?

DROPS Design 30.01.2019 kl. 08:59:

Hej Gitte, det stemmer, venstre side skal strikkes anderledes på grund af knappekanten. God fornøjelse!

Marina 17.01.2019 - 19:49:

Wie stricke ich den Halsausschnitt mit der linken Schulter?

DROPS Design 18.01.2019 kl. 08:31:

Liebe Marina, beim linken Schulter am Vorderteil stricken Sie so: in jeder 2. R 1 x 3 M und 1 x 1 M abketten. Nach 26-28 (32-34) cm zu Rundnadel 2,5 wechseln und 2 cm Bündchen mit den Knopflöchern stricken. Viel Spaß beim stricken!

Ruth 23.10.2018 - 21:37:

Hei! Hvordan gjør jeg på skulderen der knappene skal syes på?

DROPS Design 24.10.2018 kl. 08:04:

Hei Ruth, Knapphullene felles på venstre skulder på forstykket, som forklart i oppskriften. Knappene er sydd på venstre skulder på bakstykket til slutt. God fornøyelse!

Susan Pedersen 22.09.2018 - 21:10:

Skal den strikkes rundt på rundpinden eller frem og tilbage, for hvis den skal strikkes rundt, så skal det da være en lille rundpind......40......ellers kan den ikke nå rundt. Normalt skriver de fleste hvor lange rundpinde man skal bruge

DROPS Design 24.09.2018 kl. 08:17:

Hei Susan. Ja, det strikkes rundt, helt til arbeidet måler 15-16 (19-20) cm da deles det i forstykke og bakstykke. Bruk rundpinne 40 cm. Om du ser nederst på målskissen ser du hvor mange cm arbeidet blir tvers over, dette er en god indikator på hvor lang rundpinne du må ha (rundt blir det jo da det dobbelte). På de nyere oppskriftene oppgir vi også lengden på rundpinnen. God fornøyelse.

Bente 30.01.2018 - 05:18:

Baby 2-12: Hvad betyder "mnd" og "bver": "Videre tages der ud midt under ærmet således: 2 m 9-9 (10-10) gange på 3 mnd: bver 4.p 6/9 + 12/18 + 24 mnd: skiftevis hver * 5. og 6.p * = 58-62(68-72) m. "

DROPS Design 30.01.2018 kl. 11:18:

Hei Bente. "mnd" er en forkortelse og betyr måneder (f.eks størrelse 3 månder). "bver" er nok bare en tastefeil mellom b og h, det skal være "hver". God Fornøyelse!

Cathy Van Beek 17.01.2017 - 23:21:

Bij het voorpand staat, dat ik voor de rechter schouder aan de halskant 1x3 steken moet afkanten, '2 st 2 keer' ( is dat 2x2 steken?) en 1x1 steek. Bij de linker schouder staat 1x3 steken en 1x1 steek, maar geen '2 st 2 keer'. Klopt dat? Dus 2 vragen: 1. Betekent '2 st 2 keer' 2x2 steken afkanten? 2. Klopt het dat de '2st 2 keer' aan de linkerkant niet afgekant moeten worden. Dus dat links 1x 3 en 1x1 steek afgekant moet worden?

DROPS Design 18.01.2017 kl. 15:43:

Hoi Cathy. 2x2 steken is 2 keer 2 steken. Het klopt met het afkanten voor de linkerschouder. Je moet hier verder breien en de knooprand maken. Daarom minder afkanten aan de linkerschouder.

Irene Jochumsen 07.11.2014 - 20:54:

Hvad betyder de hvide felter og hvad med de sorte.

DROPS Design 11.11.2014 kl. 16:13:

Hej Irene. Vi skal faa lagt teksten til diagrammet ordentlig ud, men indtil da kan du ogsaa kigge paa det Norske mönster

Ulla Thoft Nielsen 16.02.2014 - 16:27:

Billedet passer ikke med opskriften. Ligeledes står der i opskriften intet om mønster i "bærestykket"

DROPS Design 19.02.2014 kl. 11:49:

Hej Ulla. Mönstret skulle passe. Der staar under Ryg- og forstykke: samtidig når arb måler 14-15 (17-18) cm strikkes M.1, derefter færdig med M.2. M.2 strikker du ogsaa videre naar du har delt ryg- og forstykket og faar det rette strukturmotief paa "baerestykket". Det samme gaelder for aermerne.

Kommentere opskrift DROPS Baby 2-12