DROPS / 67 / 25

Winter Pixie by DROPS Design

DROPS skuldervarmer og hue med top i «Ull-Flamé» eller "Andes". Vanter i «Vienna».

Tags: huer, ponchoer, sæt,

Skuldervarmer
Størrelse: S - M - L

Materialer:DROPS Ull-Flamé fra Garnstudio
200-200-250 gr f.nr 01, natur.

Eller brug:
DROPS ANDES fra Garnstudio
200-300-300 gr f.nr 100, natur.

DROPS Pinde og Ærmep 7.

Strikkefasthed: 12 m x 16 p på p 7 og glatstrik = 10 x 10 cm. Husk pindenr er kun vejledende!

Retstrik (frem og tilb): 1.p: Ret, 2.p: Ret.
Retstrik (på rundp): 1.omg: Ret, 2.omg: Vrang.

Skuldervarmer: Den strikkes i 2 dele - for- og rygstk. Der strikkes fra nederkant og op til skulderen og sys sammen i siderne bagefter.

Forstk: Slå 65-69-73 m op på p 7 med natur. Strik 4 p retstrik, fortsæt med glatstrik opover. Husk på strikkefastheden! Når arb måler 10-12-14 cm lukkes der af i hver side på hver 2.p: 1 m 5-5-4 gange, 2 m 3-3-4 gange, 3 m 1-1-1 gang og 4 m 1-1-1 gang. Samtidig når arb måler 18-20-22 cm lukkes de midterste 13-13-15 m af til hals. Videre lukkes der af mod halsen på hver 2.p: 2 m 1-1-1 gang og 1 m 2-2-2 gange. Når alle m er lukket til skulder og hals er der 4-6-6 m tilbage på hver skulder, luk disse m af, arb måler ca 22-24-26 cm.

Rygstk: Slå op og strik som forstk, men luk ikke af til hals. Når der er 2 skulder-aflukninger tilbage lukkes de midterste 19-19-21 m af til hals. Videre lukkes der 1 m på næste p mod halsen.

Montering: Sy sidesømmene sammen med maskesting - sy i yderste led af yderste m.

Hals: Saml ca 46 til 52 m op rundt i halsen på ærmep 7 med natur. Strik retstrik i ca 10 cm, luk af - løst.

DROPS Hue med top:

Størrelse: Hovedmål = ca 54-56 cm.

Materialer: DROPS Ull-Flamé fra Garnstudio
100 gr f.nr 01, natur

Eller brug:
DROPS Andes fra Garnstudio
100 gr f.nr 100, natur.

DROPS Strømpep 7.

Strikkefasthed: 12 m x 16 p på p 7 og glatstrik = 10 x 10 cm. Husk pindenr er kun vejledende!

Retstrik (på rundp):
1.omg: Ret, 2.omg: Vrang.

Hue: Slå 63 m op med natur på strømpep 7. Strik retstrik i 12 cm. Sæt 7 mærketråde i arb med 9 m mellem hver. Fortsæt med glatstrik - samtidig efter 4 omg lukkes 1 m af efter hver mærketråd ved at strikke 2 m ret sammen. Gentag aflukningen på hver 3.omg i alt 8 gange = 7 m tilbage på p. Strik disse m videre i glatstrik i 3 cm (= top), træk en tråd gennem m og sy den godt fast.

DROPS vanter i Vienna eller Melody:

Størrelse: S/M - L/XL
Materialer: DROPS Vienna fra Garnstudio
100-100 gr f.nr 51, oliven.

Eller brug:
DROPS Melody fra Garnstudio
100-100 gr f.nr 08, petrol.

DROPS Ærmep nr 4.

Strikkefasthed: 16 m x 30 p på p 4 og retstrik = 10 x 10 cm. Husk pindenr er kun vejledende!

Retstrik (på rundp): 1.omg: Ret 2.omg: Vrang.

Vanter: Hele vanten strikkes i retstrik. Slå 38 (44) m op på ærmep 4 med oliven og strik retstrik i 3 cm. På næste omg tages der 4 m ind jævnt fordelt på omg = 34 (40) m. Når arb måler 8 cm sættes der 3 mærketråde i arb således: 1 mærketråd, 1 tommelfingermaske, 1 mærketråd (= i siden), 20 (23) m ovenpå hånden, 1 mærketråd (= i siden), 13 (16) m i hånden. Herfra måles arb videre. Fortsæt med retstrik, når arb måler 1 cm tages der 1 m ud på hver side af tommelfingermasken på hver 3.omg: 5-5 gange = 44 (50) m. Når arb måler 6,5 (7) cm sættes de midterste 11 (11) m over tommelfingeren på en tråd. På næste omg slåes der 1 ny m op over m på tråden = 34 (40) m. Når arb måler 14 (15) cm (målt derfra hvor tommelfingeren starter) flyttes mærketrådene 2 m op på hånden (= 1 mærketråd i hver side). Videre lukkes der således: Før mærketråden: Tag 1 m løs af p, strik 1 r, løft den løse m over. Efter mærketråden: Strik 1 r, strik 2 r sammen.
Luk af i hver side på hver 2.omg til der er 6 (4) m tilbage på p. Træk en dobbelt tråd gennem de sidste m og sy tråden fast.
Hele vanten måler ca 27 (29) cm.

Tommelfinger: Saml i alt 15 (18) m op (inkl m fra tråden) med oliven på strømpep 4 rundt tommelfingeren. Strik retstrik. Efter 6,5 (7) cm strikkes m sammen to og to. Træk tråden dobbelt igennem de resterende m og sy den godt fast.

Diagram

Kommentere opskrift DROPS 67-25