DROPS / 87 / 16

DROPS 87-16 by DROPS Design

Løs strikket poncho i "Puddel"

Tags: ponchoer, v-hals,

Størrelse: S/M - M/L - XL/XXL
Længde midt foran: ca 66 - 69 - 72 cm

Materialer: Puddel
250-250-300 gr f.nr 01, natur

DROPS Pinde nr 20.

Strikkefasthed: Husk p.nr er vejledende. 9 m på p 20 med Puddel = 20 cm i bredden

Retstrik (frem og tilbage på p):.1.p: ret, 2.p: ret.

Måletips: Arb måles når det ligger fladt.

Tips: Tæl ant p i halsen når du syr ponchoen sammen så halsen bliver ens i begge sider.

Poncho: Ponchoen strikkes i 2 dele og syes sammen.

1.del: Slå 21-22-23 m op over 2 pinde nr 20 med Puddel (dette gøres for at opslånings-kanten skal blive elastisk). Træk den ene p ud og strik retstrik. Husk strikkefastheden! Når arb måler 75-79-83 cm - læs Måletips - lukkes der løst af.

2.del: Slå op og strik som 1.del.

Montering: Sy de 2 dele sammen således: Sy aflukningskanten på 1.del mod højre langside på 2.del. Begynd nederst ved opslåningskanten på 2.del og sy 1.del fast over 47-49-51 cm (tilsvarende opslånings-kanten) - se Tips – sørg for at sømmen ikke strammer. Sy 2.dels kortside til 1.del på samme måde men til venstre langside. Ponchoen måler ca 47-49-51 cm fra halsen og ned langs skulderen, og ca 66-69-72 cm fra halsen og ned midt foran.

Kommentarer (11)

Skriv din kommentar her!

Wally 17.04.2013 - 13:06:

Schönen Dank noch mal. Ich werde es versuchen und die Teile 51 x 83 cm stricken. Ich denke das ist richtig. Ich freue mich schon auf die neue Kollektion. Wally

Wally 17.04.2013 - 08:20:

Liebes Drops Team, Da habt ihr mich aber falsch verstanden. Ich wollte keine Umrechnung, nur die genauen Maße. Habe mich wohl falsch ausgedrückt. Ich habe bisher schon sehr viele Teile mit eurem Garn gearbeitet, aber nun habe ich mal Wolle geschenkt bekommen und wollte diese auch gerne verwenden, da ihr mir da dann nicht weiter helfen wollt finde ich sehr Schade. Ich finde auf jeden fall das die Beschreibung hier nicht ganz eindeutig ist, gerade bei der zweiten Naht. Gruß, Wally

DROPS Design 17.04.2013 kl. 12:47:

Liebe Wally, wir haben diesen Abschnitt bereits umformuliert, aber eine Schnittzeichnung zu dieser älteren Anleitung können wir Ihnen nicht bieten. Unser Designteam ist mit der aktuellen Kollektion beschäftigt. Wir sind sicher, dass es kein Problem ist, den Poncho zusammenzunähen,wenn die Teile gestrickt sind.

Wally 15.04.2013 - 22:53:

Hallo, Ich möchte mir den Ponscho gern mit einem anderen Garn Stricken. Ich habe es noch. Es ist Fransengarn 50gr. 90m. Ich verstehe das mit dem zusammennähen nicht. Könnt ihr wohl eine kleine Zeichnung dazu machen mit den Maßen? Dann könnte man sich das als Vorlage nehmen. Großes Lob auch, eure Muster sind immer toll. Wally

DROPS Design 17.04.2013 kl. 07:55:

Liebe Wally, leider können wir keinen individuellen Umrechnungen oder neue Schnittzeichnungen zu älteren Anleitungen machen. Und wir sind natürlich froh, wenn Sie als Anerkennung für unsere kostenfreien Anleitungen mit unserem Garn arbeiten.

DROPS Design 17.10.2010 - 20:37:

Det er pinne nr i oppskriften som stemmer for modellen.

Marit 16.10.2010 - 15:36:

Jeg skjønner ikke at pinne nr 20 skal bli 9 masker på 10 cm. Det stemmer jo ikke, for det står på garnet at nr 7 skal bli 10 m, og da er ikke 9 m pinne nr 20, men 8 eller maks 9.

Drops Design 16.02.2010 - 08:55:

Så må du lave en strikkeprøve og se hvor mange masker du er nødt til at slå op for at få 10 cm.... Puddel og pinde 20 har du jo 9 m på 10 cm... God fornøjelse!

Heidi 12.02.2010 - 17:02:

Jeg kan simpelhen ikke strikke på så tykke pinde som angivet i opskriften. Kan strikke på pinde nr. 15, men hvor mange masker skal jeg så have for at overholde strikkefastheden?

Tineke Lund 12.01.2007 - 20:28:

Hej, de kan bl.a. bestilles her: www.sysleriet.dk

Marianne 10.01.2007 - 11:06:

Hvor kan jeg få taki pinner nr. 20 som brukes i denne oppskriften?

Drops Design 11.05.2006 - 12:05:

Hei Anniken! Vi har desverre ikke noen tegning, men jeg tror det kan hjelpe å se på bildet til modell 89-10. Ponchoen er sydd sammen på samme måte, og det er lettere å se hvordan den er sydd sammen fordi den har et mønster. Du syr altså avfellingskanten på del 1 nederst mot høyre langside på del 2. Nå har du en L. Brett høyre langside inn mot venste, ta så kortsiden som du nå har øverst til venstre og sy den mot langsiden til del 1 (øverst og ytterst til venstre). Du vil nå ha et hull i midten til hodet, og en "spiss" nederst både foran og bak. Da skal den være klar. Lykke til!

Kommentere opskrift DROPS 87-16