DROPS / 52 / 2

Henrik by DROPS Design

DROPS Trui met kleurvolle randen van ´Karisma Superwash´.

Trui:
Maat:
Dames: Small - Medium - Large
Heren: (Small/medium - Medium/Large)
Materialen: DROPS Karisma Superwash van Garnstudio
550-600-650 (700-750) gr nr. 53, donkergrijs
200-200-200 (250-250) gr nr. 01, natuurwit
50- 50- 50 ( 50- 50) gr nr. 36, groen
50- 50- 50 ( 50- 50) gr nr. 14, wijnrood
50- 50- 50 ( 50- 50) gr nr. 52, mosterdgroen
50- 50- 50 ( 50- 50) gr nr. 11, oranje
DROPS Rond- en sokkenbreinld 2,5mm en 3,5mm.

Handschoenen:
Maat: Dames (Heren)
Materialen: DROPS Karisma Superwash van Garnstudio
100 (100) gr nr. 53, donkergrijs
+ restjes van de kleuren van de trui
DROPS sokkenbreinld 3mm en 3,5mm

Sokken:
Maat: 38-41 (41-44)
Lengte: totaal 58 (65) cm. - Voet: 23 (26) cm.
Materialen: DROPS Karisma Superwash van Garnstudio
250 (300) gr nr. 53, donkergrijs
50 ( 50) gr nr. 01, natuurwit
+ een beetje van de motiefkleuren
DROPS Sokkenbreinld nr. 3 en 3,5.

DROPS Garenalternatieven:
Bij gebruik van een ander garen, let op de looplengte van het garen!
* DROPS Muskat van Garnstudio.

vanaf 2.38 € /50g
DROPS Karisma uni colour DROPS Karisma uni colour 2.38 € /50g
Bizzy Lizzy
Bestel
DROPS Karisma mix DROPS Karisma mix 2.38 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 47.60€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

TRUI:

Steekverhouding: 22 st x 30 nld met breinld nr. 3,5 in patroon = 10 x 10 cm. Gebruik eventueel grotere of kleinere naalden om de juiste steekverhouding te krijgen. Brei een proeflapje!

Patroon: zie de teltekening (1 teltekening = 1 herhaling). De teltekening geeft het patroon weer op de goede kant van het werk. Het hele patroon wordt in tricotst gebreid.

Boordsteek: *1 r, 1 av *, herhaal steeds *-*.

Rug- en voorpand: de getallen tussen de () = herenmaten. De trui wordt in het rond op de rondbreinld gebreid, en bij het afwerken worden de armsgaten opengeknipt (zie afwerken). Zet met rondbreinld 2,5mm en donkergrijs 192-200-208 (208-216) st op en brei 6 cm boordsteek. Wissel naar rondbreinld 3,5mm en brei volgens teltekening M.1 en meerder tegelijkertijd gelijkmatig verdeeld 60-64-68 (56-60) st in de 1e nld na de boordsteek = 252-264-276 (264-276) st. Plaats een merkdraad aan weerskanten. Voor- en rugpand = 126-132-138 (132-138) st. Brei na teltekening M.1, teltekening M.2 tot een totale hoogte van ca 32-36-38 (37-40) cm – d.w.z. na een volledige herhaling van het motief (er moet nog 32 cm gebreid worden vanaf dit punt). Brei na teltekening M.2 verder volgens teltekening M.3 - begin bij het pijltje en brei het patroon op het voorpand, en begin weer bij het pijltje voor het rugpand. Meerder tegelijkertijd bij een hoogte van 38-42-43 (42-44) cm 5 st aan weerskanten voor de armsgaten (deze st worden bij het afwerken opengeknipt, en maken daarom geen deel uit van het patroon).
Kant bij een hoogte van 58-62-64 (63-66) cm de middelste 24-26-28 (28-30) st van het voorpand af voor de halsopening, en brei de rest van het werk heen en weer op de rondbreinld. Kant vervolgens af aan de halszijden in elke 2e nld: 1 x 3 st, 2 x 2 st 2, 3 x 1 st. Kant hierna bij een hoogte van 62-66-68 (67-70) cm de middelste 40-42-44 (44-46) st van het rugpand af voor de halsopening. Kant vervolgens nog 2 st af aan de halszijden in de volgende nld. Kant de overige st af als teltekening M.3 voltooid is – het werk heeft een totale hoogte van ca 64-68-70 (69-72) cm.

Mouwen: zet met sokkenbreinld nr. 2,5 en donkergrijs 56-58-58 (58-60) st op en brei 5 cm boordsteek. Wissel naar sokkenbreinld nr. 3,5 en brei teltekening M.1. Meerder tegelijkertijd na de boordsteek in het midden van de ondermouw: 29-28-30 (30-32) x 2 st keer voor damesmaat S+L en herenmaat M/L: in elke 4e nld. Voor damesmaat M en herenmaat S/M: afwisselend in elke 4e en 5e nld = 114-114-118 (118-124) st. Brei tegelijkertijd na teltekening M.1, teltekening M.2 tot een totale hoogte van ca 36-35-35 (41-41) cm – d.w.z. na een volledige herhaling van het motief. Er moet nu nog ca 13 cm gebreid worden. Brei na teltekening M.2 teltekening M.4 en vervolgens teltekening M.5. De mouw heeft een hoogte van ca 49-49-48 (54-54) cm. Brei vervolgens 2 cm averechte tricotst met donkergrijs (av op de heeng, en r op de terugg nld breien). Dit stukje wordt later over de afgeknipte rand van het armsgat gezet. Kant de st af.

Afwerken: rijg een draad door het midden van de gemeerderde st aan weerskanten. Naai vervolgens met de naaimachine 2 naden naast deze rijgdraad: 1e naad = 1/2 st naast de rijgdraad, 2e naad = 1/2 st van de 1e naad. Knip vervolgens de armsgaten open tussen de naden. Sluit de schoudernaden. Neem met sokkenbreinld nr. 2,5 en donkergrijs ca 104-116 st op langs de halsopening en brei 1 nld tricotst en vervolgens 6 cm boordst. Kant de st af. Vouw de boord naar binnen om en zet hem vast. Zet de mouwen in de trui als volgt (goede kanten op elkaar): naai afwisselend 1 steek in de laatste nld van tricotst voor het extra stukje op de mouw en vervolgens 1 steek in de trui net voor de naad. Leg aan de binnenkant van de trui het extra stukje van de mouw over de afgeknipte rand, en naai deze vast met mooie kleine steken, zodat dit stukje de afgeknipte rand bedekt.

HANDSCHOENEN:

Strekenverhouding: 22 st x 30 nld op breinld nr. 3,5 en patroon = 10 x 10 cm.
Gebruik eventueel grotere of kleinere naalden om de juiste steekverhouding te krijgen. Brei een proeflapje!

Boordsteek: *2 r, 2 av*, herhaal steeds *-*.

Handschoenen: de getallen tussen de () = herenmaat. Zet met sokkenbreinld 2,5mm en donkergrijs 52 (56) st op en brei 15 cm boordsteek in het rond en minder tegelijkertijd gelijkmatig verdeeld 8 (8) st in de laatste nld = 44 (48) st. Wissel naar sokkenbreinld 3,5mm en brei teltekening M.6 en plaats tegelijkertijd een merkdraad na 22 (24) st = de rug van de hand – plaats de draad in de 23e (25e st – de st voor de duim worden aan weerskanten van deze st gemeerderd - de overige 21 (23) st = handpalm. Vanaf hier het werk verder meten! Bij 1 cm begin het meerderen aan weerskanten van de merkdraad als volgt: 5 (6) x 1 st in elke 4e nld (3e nld) = 54 (60) st – brei de gemeerderde st gaandeweg mee in het patroon van teltekening M.6. Zet, als het meerderen voor de duim voltooid is, de 11 middelste st van de duim op een draad (of stekenhouder). Zet vervolgens 1 nieuw st op boven de st op de draad = 44 (50) st. Brei na teltekening M.6 door in tricotst met donkergrijs. Brei tot een totale hoogte van 10 (11) cm.

Brei nu de vingers als volgt:

Pink: neem 4 (6) st op van de rug van de hand en 4 (5) st van de handpalm en zet verder 1 nieuwe st op naast de ringvinger = 9 (12) st. Brei 5 (6) cm tricotst in het rond met donkergrijs. Brei vervolgens de st 2 aan 2 samen in de volgende nld, en rijg daarna de draad door de overige st, en hecht goed af.
Brei 3 nld tricotst op de overige st van de handschoen voordat de resterende vingers worden gebreid.

Ringvinger: neem 6 (6) st van de rug van de hand en 6 (7) st van de handpalm en zet verder 1 nieuwe st op naast de pink en 1 st naast de middenvinger = 14 (15) st. Brei 6 (7) cm tricotst in het rond met donkergrijs. Brei vervolgens de st 2 aan 2 samen in de volgende nld, en rijg daarna de draad door de overige st, en hecht goed af.

Middelvinger: als de ringvinger, maar 7 (8) cm tricotst in het rond breien met donkergrijs.

Wijsvinger: neem 6 (6) st van de rug van de hand en 6 (7) st van de handpalm en zet verder 1 nieuwe st op naast de middelvinger = 13 (14) st. Brei verder zoals de ringvinger.

Duim: Neem de 11 st van de draad + 3 (5) st van de hand en brei 6 (6,5) cm tricotst in het rond met donkergrijs, brei de st 2 aan 2 samen, rijg de draad door de overige st en hecht goed af.

Sluit de gaatjes tussen de vingers met mooie kleine steken.
Brei nog een handschoen – maar in spiegelbeeld.

SOKKEN:

Zie het patroon onder model 01-52.

Telpatroon

= donkergrijs
= naturel
= flesgroen
= wijnrood
= mosterdgeel
= oranje

Opmerkingen (4)

Geir Granås 15.03.2018 - 14:15:

Flaskegrønn og vinrød er utgått. Finnes det alternativer til disse?

DROPS Design 16.03.2018 kl. 08:03:

Hei Geir, Drops har fremdeles vinrød i Karisma med et annet nr: 48. Vi har skogsgrønn nr:47 som kunne erstatte flaskegrønn. God fornøyelse!

Riina 27.01.2018 - 14:22:

M1 rivillä 7 ja 8 on outoja kuvoita joista ei ole värimerkintää tai muutakaan. Mitä ne tarkoittavat?

DROPS Design 29.01.2018 kl. 14:15:

Hei, nuo ruudut ovat kyllä mukana merkkien selityksissä, ruudut neulotaan sinapinkeltaisella langalla.

Randi Stenberg Jensen 03.12.2017 - 21:38:

Jeg vil strikke finger vanterne til modellen i herre størrelsen. Det står at jeg skal strikke mønster 6 men der er ikke noget mønster 6 . De mønstre der er passer ikke med maske antallet. Håber jeg kan få mønster 6 da jeg rigtigt gerne vil strikke fingervanterne til model 52-2. Venlig hilsen Randi

DROPS Design 05.12.2017 kl. 12:17:

Hei Randi. Her manglet vissnok M.6. Det er nå lagt til og du kan begynne å strikke. Takk for at du gjorde oss oppmerksom på dette. God Fornøyelse!

Flotte Nadel 21.08.2014 - 18:50:

Habe diesen Pullover genauso gestrickt wie in der Anleitung. auch mit der norwegischen Schneidetechnik. Es ist ein Traumteil geworden.

Laat een opmerking achter voor DROPS 52-2