DROPS Extra / 0-81

DROPS Extra 0-81 by DROPS Design

Koiran DROPS pusero “Eskimo”-langasta

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

Selän pituus:
34 (38) 44 (50) cm
Rinnanympärys:
34-38 (42-46) 52-56 (58-62) cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS Eskimo:
2 (2) 3 (3) kerää

DROPS puikot ja sukkapuikot nro 9 tai käsialan mukaan.
Neuletiheys: 10 s x 14 krs = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit: lemmikit,

TAKAKAPPALE: Luo 14 (18) 18 (22) s puikoille nro 9.
1. krs (= nurja puoli): 2 n, 2 o (aloita ja lopeta joustinneule 2 nurjalla s:lla). Kun olet neulonut 3 krs, neulo seuraava krs (= oikea puoli) näin: 2 o, 2 n, neulo sileää neuletta ja kavenna samalla tasavälein silmukoita, kunnes työssä on jäljellä 4 s, 2 n, 2 o = 19 (23) 23 (27) s. Jatka sileää neuletta, ja neulo kummassakin reunassa 4 s:lla joustinneuletta. Lisää SAMALLA kummankin reunan joustinneuleen sisäpuolelle 1 s jokaisella krs:lla 3 kertaa ja sitten joka 2. krs kunnes työssä on yht. 33 (37) 39 (43) s. Samanaikaisesti kun työn pituus on 12 (12) 14 (14) cm, lisää kumpaankin reunaan 1 s (= reunas). Kun työn pituus on 27 (29) 34 (40) cm, jatka neulomalla kaikilla silmukoilla sileää neuletta ja päätä samalla kummastakin reunasta kädenteitä varten joka 2. krs: 1 x 5 s ja 2 (2) 3 (3) x 1 s. Lisää sitten kumpaankin reunaan joka 2. krs: 2 x 1 s. Työssä on nyt 25 (29) 29 (33) s ja työn pituus on n. 34 (38) 44 (50) cm.

ETUKAPPALE: Luo 8 (8) 16 (16) s (sis. 1 reunas kummassakin reunassa, näillä silmukoilla ei neulota joustinneuletta). Neulo 2 o, 2 n (aloita ja lopeta joustinneule 2 oikealla s:lla). Kun työn pituus on 20 (24) 28 (35) cm, lisää kumpaankin reunaan joka 2. krs: 2 x 1 s = 12 (12) 20 (20) s.

KAULUS: Ota etu- ja takakappaleen s:t sukkapuikoille nro 9 (etukappaleen s:t otetaan 1. puikolle ja loput jaettuina muille puikoille). Neulo 1. puikon silmukoilla joustinneuletta, muilla silmukoilla neulotaan sileää neuletta. Lisää SAMALLA 1. puikon molemmin puolin 1 s. Seuraava krs neulotaan näin: *neulo 1. puikon 14 (14) 22 (22) s, käännä työ ja neulo takaisin, käännä työ ja neulo kaikki s:t*. Toista *-* joka 3. krs yht. 2 (2) 3 (4) kertaa. Neulo sitten kaikilla silmukoilla sileää nurjaa neuletta ja kavenna SAMALLA 1. krs:lla s-luku 36 (40) 44 (48) s:aan. Päätä s:t, kun työn pituus on n. 5 (7) 8 (10) cm.

VIIMEISTELY: Ompele sivusaumat. Poimi silmukoita lahkeen aukon reunasta ja neulo 5 (6) 7 (8) cm joustinneuletta. Päätä s:t.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Extra 0-81 alkuperäisohjeeseen.