DROPS Extra / 0-48

DROPS Extra 0-48 by DROPS Design

DROPS poncho i “Alaska” og “Vivaldi”.

Tags: ponchoer, v-hals,

Størrelse: One Size
Materialer: DROPS Alaska
500 gr nr 06 sort,
50 gr nr 02 natur
og brug:
DROPS Vivaldi
150 gr nr 01 sort

DROPS Rundp 7 (80cm).
DROPS Hæklenål 5.

Strikkefasthed: Husk p.nr er kun vejledende
13 m med 1 tråd af hver kvalitet = 10 cm bred

DROPS Alaska uni colour DROPS Alaska uni colour 14.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Alaska mix DROPS Alaska mix 14.95 kr /50g

PONCHO: Ponchoen strikkes i to dele som hækles sammen bagefter.
Mønsteret hækles bagefter.

DEL A: Slå 71 m op med 1 tråd af hver kvalitet på rundp 7 og strik 1 p ret fra vrangen. Strik Glat med 1 m retstrik i hver side. Efter 82 cm strikkes 1 p ret fra vrangen. Lukkes derefter af. I en af de lange sider samles der masker op (ca. 12-13 m per 10 cm). Strik 1 p ret fra vrangen og luk af. Gentag på anden side.

DEL B: Slå op og strik som del A.

MONTERING: Sy som vist på skitsen. Nederst i kanten hækles der med 1 tråd af hver kvalitet på p 5: 1 omg med fm (I hjørnerne hækles der 3 fm i 1 m). Til sidst hækles der en omg med krebsemasker. Gentag rund i halsen.

CIRKLER: Største cirkel (total 9 st): hækl 30 lm på nål 5 med natur og sæt dem til 1 ring med 1 km i første lm.

Mellemstor cirkel (total 7 st): hækl 23 lm på nål 5 med natur og sæt dem til 1 ring med 1 km i første lm.

Mindste cirkel: (total 8 st): hækl 23 lm på nål 5 med natur og sæt dem til 1 ring med 1 km i første lm.

Sæt cirklerne som vist på billedet.

Diagram

Harriet Olsén 02.09.2016 - 23:35:

HEJ! Jag förstår inte hur det menas och vad som är avsikten med denna del i mönstret; "Plocka upp ca 12-13 m per 10 cm; sticka upp maskorna i kantm. Sticka 1 varv räta från avigs, och maska sedan av från rätsidan. Upprepa längs den andra långsidan." Vilken effekt vill man uppnå? Vad är det bra för? Tack :-D

DROPS Design 05.09.2016 kl. 12:53:

Hej Harriet. Jeg vil mene det er en pyntekant. Den kan lige anes paa billedet. Den har derfor ingen nytte og kan nok undlades.

Lydie Larochette 07.11.2015 - 17:52:

Je voudrais tricoter ce poncho avec un autre fil que drops alaska mais lequel ? merci de votre réponse

DROPS Design 09.11.2015 kl. 09:57:

Bonjour Mme Larochette, vous pouvez remplacer Alaska (groupe C) par un autre fil du même groupe ou bien par 2 fils du groupe A - voir groupes ici et cliquez ici pour en savoir plus sur les alternatives. Votre magasin DROPS saura vous aider et vous conseiller. Bon tricot!

Patricia TESSAUD 09.04.2015 - 15:14:

Puis-je avoir les dimensions du poncho, hauteur devant et côtés (bras). Je vous remercie

DROPS Design 09.04.2015 kl. 15:28:

Bonjour Mme Tessaud, il s'agit d'un très vieux modèle et nous ne sommes malheureusement pas en mesure de vous donner ces indications, mais les indications pour l'échantillon et des explications pourront vous aider. Bon tricot!

Klein 18.12.2014 - 14:50:

Il faut monter 71 mailles avec les deux qualités de fils, mais à partir de quand doit on prendre qu'un seul fil? je ne vois rien d'expliqué pour ça. merci de me donner une réponse. passez de bonnes fêtes

DROPS Design 18.12.2014 kl. 16:03:

Bonjour Mme Klein, et merci. Le poncho se tricote entièrement avec 1 fil noir de chacune des 2 qualités Alaska et Vivaldi (sur la base d'un échantillon de 13 m = 10 cm en jersey). Bon tricot et bonnes fêtes de fin d'année à vous aussi !

Andrea Sawade 10.12.2014 - 06:09:

Hallo, wie sind den in etwa die Maße des Ponchos, d.h. wie lang und breit ist ein Teil und welche Maße sollte die Maschenprobe haben? Danke und herzl. Grüße Andrea

DROPS Design 10.12.2014 kl. 22:35:

Da es sich um eine sehr alte Anleitung handelt, kann ich Ihnen zu den genauen Maßen leider nichts sagen. Aber die Maschenprobe wird gleich eingefügt, dann können Sie sich für die Maße daran orientieren.

DROPS Design Deutschland 03.06.2013 - 09:53:

Wir haben die Garnmenge nun korrigiert, Entschuldigung für diesen Fehler.

Lena 31.05.2013 - 20:34:

Entschuldigung! Die deutsche Garnmenge ist natürlich falsch, das wusste ich nicht es sollen 150 gr. sein

Sabine Kreidermacher 31.05.2013 - 19:52:

Hallo Lena, danke für Deine schnelle Antwort. Ich bins noch mal. Die Menge kommt wirklich nicht hin. 500 g Alaska ergeben 700m Garn und 5o g Vivaldi geben nur 280m Garn, ich denke man benötigt 150g Vivaldi. Liebe Grüße Sabine

Sabine Kreidermacher 26.05.2013 - 10:55:

Ich glaube bei dem Modell stimmt die Mengenangabe für Vivaldi nicht. Liebe Grüße Sabine

Lena 26.05.2013 kl. 12:37:

50 gr Alaska=70 m; 50 gr Vivaldi=280 m.

Margunn 25.10.2012 - 13:52:

Tusen takk! Då er det ein feil i den norske oppskrifta.

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-48