DROPS / 93 / 14

DROPS 93-14 by DROPS Design

Sievä olkainlämmitin ”Alaska”-langasta

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

Drops 93-14
Koko: one-size
Langanmenekki: Alaska:
300 g nro 02, luonnonvalkoinen

DROPS Pyöröpuikko nro 5 (80 cm).
Neuletiheys: Puikkonro on ainoastaan suositus!
17 s x 22 krs sileää neuletta puikolla nro 5 = 10 x 10 cm.

Mallineule: Katso ruutupiirrokset M.1 ja M.2. Piirrokset näyttävät mallineuletta oikealta puolelta katsottuna.

Joustinneule: * 1 o, 1 n *, toista *-*.

Olkainlämmitin: Laita pyöröpuikko kaksinkertaiseksi ja luo 2:lle puikolle nro 5 Alaska-langalla 244 s (näin luomisreunasta tulee löyhä). Vedä toinen puikko pois ja neulo 4 krs ainaoikeaa (1. krs = oikea puoli). Neulo nyt M.1:n mukaan, mutta neulo kummankin reunan uloimmilla 3 s (= reuna-s) ainaoikeaa lopulliseen mittaan asti. Kun M.1 on valmis, neulo seuraava krs näin oikealta puolelta: 3 reuna-s, * 2 s oikein yhteen, 1 langankierto *, toista *-* ja neulo lopuksi 3 reuna-s. Jatka neulomalla 3 krs sileää neuletta - kavenna samanaikaisesti 2. krs:lla tasavälein 28 s = 216 s - Huom: älä tee kavennuksia kummankaan reunan 3:en reuna-s:n kohdalla. Neulo sitten M.2:n mukaan. Kun M.2 on valmis puikolla on 104 s jäljellä. Neulo seuraava krs näin oikealta puolelta: 3 reuna-s, * 2 s oikein yhteen, 1 langankierto *, toista *-* ja neulo lopuksi 3 reuna-s. Neulo sitten 2 krs sileää neuletta, 1 krs oikein nurjalta puolelta ja 1 krs oikein oikealta puolelta - säädä samalla viimeisellä krs:lla määrä s:ita 103 s:ksi. Työn korkeus on nyt n. 25 cm.

Kaulus: Neulo joustinta - kts. selitys yllä - 3:lla ainaoikeinneulotulla reuna-s:lla kummassakin reunassa. Päätä s:t löyhästi joustinta neuloen kun joustimen korkeus on 12 cm.

Solmimisnauha tupsuilla: Leikkaa Alaska-langasta 2 kpl 2,5 m:n pituista langanpätkää. Punoa ne yhteen, kännä ne kaksinkertaisiksi ja anna niiden punoutua uudestaan yhteen. Tee solmu solmimisnauhan päähän, nauhasta tulee n. 1:en m:n pituinen. Pujota nauha pääntien reikäkrs:een.
Tee Alaska-langasta 2 tupsua halkaisijaltaan n. 6-7 cm. Kiinnitä 1 tupsu solmimisnauhan kumpaankin päähän.

= 1 langankierto, nosta 1 s oikein neulomatta, neulo 1 oikein, vedä nostettu s neulotun yli
= 1 langankierto, nosta 1 s oikein neulomatta, 2 s oikein yhteen, vedä nostettu s kavennuksen yli, 1 langankierto

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 93-14 alkuperäisohjeeseen.