DROPS / 93 / 13

DROPS 93-13 by DROPS Design

DROPS Halsduk i ”Vivaldi”.

Mått: ca 29 x 200 cm
Garnåtgång: DROPS Vivaldi från Garnstudio
50 gr nr 06, natur
DROPS St nr 8.

Stickfasthet: St.nr är bara rekommenderad! 17 m på st 8 och hålmönster = 10 cm i bredden

Hålmönster: varv 1: * 2 rm tills, 1 omslag *, upprepa *-* tills det återstår 1 m och avsluta med 1 rm. Upprepa varv 1 till färdigt mått - obs - det stickas alltså mönster på alla varv!

Halsduk: Lägg upp 49 m på 2 st nr 8 med Vivaldi (detta för att kanten ska bli elastisk). Drag ut den ena st och sticka hålmönster - se förkl ovan. När halsduken mäter ca 200 cm maskas det av löst.

Wenche 24.10.2010 - 21:23:

Denne var vrien. Jeg ga opp å få det til å bli pent.

Wenche 24.10.2010 - 21:23:

Denne var vrien. Jeg ga opp å få det til å bli pent.

DROPS Design 01.09.2008 - 11:55:

Hej,försökt att göra omslagen lite lösare så skall du se:-)

Berit 01.09.2008 - 11:42:

Behöver en lite stickskola ang mönstret. Jag får inte till det så att det flyter i stickningen, omslagen blir stenhårda runt stickan och på nästa varv får jag kämpa som en blå för att sticka dem. Hur gör jag? Vad gör jag för fel?

Kommentér oppskrift DROPS 93-13