DROPS Baby / 11 / 3

Flopsy by DROPS Design

Gebreid konijn van “Pelliza” of "Brushed Alpaca Silk"

Trefwoorden: dieren, speelgoed,

Afmeting: ca 50 cm (incl. oortjes)
Materialen: DROPS Pelliza van Garnstudio,
150 gr nr. 12, naturel
En gebruik: DROPS Camelia van Garnstudio,
50 gr nr. 30 lichtroze

DROPS breinld zonder knop 2.5 mm
2 teddy oogjes, watten en restje bruine wol voor de neus en mond.

De garens gebruikt voor deze konijn zijn niet langer in ons assortiment. Hieronder geven wij een alternatief aan:

DROPS Brushed Alpaca Silk van Garnstudio
75 gr. kleur nr. 01, naturel
En gebruik:
DROPS Baby Merino van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 08, fuchsia

DROPS breinld zonder knop 3.0 mm
2 teddy oogjes, watten en restje bruine wol voor de neus en mond.

100% polyamide
100% puur lamswol

Steekverhouding: 24 st x 48 nld in ribbelst met breinld 3.0 mm en Brushed Alpaca Silk = 10 x 10 cm.

Het konijn wordt vanaf de onderkant gebreid, in 2 delen en de delen worden later aan elkaar gezet.

Achterkant: Zet 20 st op (= 1 pootje) met breinld 3.0 en Brushed Alpaca Silk en brei tricotst. Zet bij een hoogte van 20 cm de st op een draad en brei het andere pootje. Zet de 2 pootjes op dezelfde breinld als volgt: 20 st (= 1 pootje), Zet 2 nieuwe st op, 20 st (= 1 pootje) = 42 st. Brei door in tricotst tot een hoogte van 32 cm. Zet vervolgens 40 nieuwe st op aan weerskanten voor de voorpootjes = 122 st. Kant bij een hoogte van 40 cm 47 st af aan weerskanten = 28 st. Kant bij een hoogte van 50 cm de middelste 4 st af en brei de oortjes afzonderlijk verder. 1 oortje = 12 st. Brei verder in tricotst tot een hoogte van 65 cm (oortje = 15 cm). Minder vervolgens 8 x 1 st aan de kant van het middenvoor in elke 2e nld. Kant de resterende 4 st af, het werk heeft een hoogte van ca 70 cm. Brei het andere oortje op dezelfde manier.

Voorkant: Zet op en brei zoals de achterkant, maar brei de oortjes in roze Baby Merino.

Afwerking: Zet de delen aan elkaar met Brushed Alpaca Silk – naai op de goede kant en vul het konijn gaandeweg op met watten. NB! Naai de oogjes erop voordat het hoofdje gevuld wordt met watten en stop meer watten in het hoofd, vooral op de plek waar de neus komt te zitten, dan in het lijfje. Borduur een neusje en een mond met bruine wol.

Rond staartje: Zet 10 st op met breinld 3.0 mm en Brushed Alpaca Silk en brei tricotst. Meerder 3 x 1 st aan weerskanten in elke 2e nld = 16 st. Minder als het staartje een hoogte van 4 cm 3 x 1 st aan weerskanten = 10 st. Kant af bij een hoogte van ca 6 cm. Zet het staartje op het achterwerk van het konijntje en laat een klein stukje open aan de zijkant. Vul het staartje met watten en sluit de opening.

Opmerkingen (6)

Plaats uw opmerking!

Gitte Madsen 02.07.2013 - 12:51:

MAn kan bruge alle slags garn, den bliver bare en anden størrelse og tykkelse, og man kan så regulere maskeantallet

Yvonne 22.09.2011 - 20:27:

Hej har strikket denne kanin og må bruke 200gr med garn i stedet for 150 gr

DROPS Design 25.08.2008 - 05:34:

Det finns massor med garner som kan passa ur vårt sortiment. Dessutom kan ju folk ha rester liggandes i sina gömmor, dessutom kan en del butiker ha garner i lager länge efter att det utgått.

Pernilla 24.08.2008 - 12:07:

Hej varför har ni mönster utlagda som ni inte säljer nåt garn som passar till?

Laat een opmerking achter voor DROPS Baby 11-3