DROPS Extra / 0-12

DROPS Extra 0-12 by DROPS Design

DROPS Poppenkleren van “Vienna” en “Baby-Ull”.

Trefwoorden: speelgoed,
Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

Maat: Baby-Born meisjespop of een pop met een lengte van ca 40 - 45 cm.
Materialen: DROPS Vienna van Garnstudio
50 gr. nr. 27, rood
En gebruik: DROPS Baby-Ull van Garnstudio
50 gr. nr. 21 rood
En gebruik: DROPS Viking van Garnstudio
Een beetje van nr. 06, rood
DROPS Breinld nr. 7, 5 en 2,5.

91% mohair, 9% polyester
Uit het assortiment
find alternatives
DROPS Baby Ull DROPS Baby Ull
100% puur merinoswol Superwash

Stekenverhouding. 13 st met breinld nr. 7 en Vienna in tricotst = 10 cm. Of gebruik de maat die u nodig heeft voor de juiste steekverhouding. Brei een proeflapje!
16 st met breinld nr. 5 en 2 draden BabyUll in tricotst = 10 cm.

Ribbelst: alle nld recht.

Tips breien: als u met 2 draden gaat breien, neem dan het uiterste draadeind, en ook die uit binnenste van het bolletje. Dan hoeft u niet het bolletje te delen of met 2 bolletjes te breien.

Vestje meisjespop: zet met breinld nr. 7 en 1 draad Vienna + 1 draad Babyull 80 st op. Brei 2 nld ribbelst, en brei vervolgens door in tricotst maar de eerste 2 st aan beide kanten in ribbelst breien. Vanaf een hoogte van 16 cm op breinld nr. 5 breien in ribbelst met 2 draden BabyUll. Brei de 1e nld als volgt: brei 3 st, brei vervolgens de volgende st 2 aan 2 samen totdat er 3 st op de nld zijn, brei deze 3 st in ribbelst (dus niet samen breien) = 44 st op de nld. Kant na 4 nld ribbelst de 3e st aan de rechterkant af voor een knoopsgat. Zet op de volgende nld 1 nieuwe st op boven de juist afgekante st. Brei na 6 nld ribbelst de volgende nld als volgt: brei 10 st (= voorpand), kant 4 st af (= armsgat). Brei 16 st (= rugpand). Kant 4 st af en brei de laatste 10 st. Brei nu eerst het rugpand. Brei totaal 18 nld ribbelst. Kant vervolgens de middelste 8 st af voor de hals. Brei nog 4 nld ribbelst aan elke zijde van de hals en kant vervolgens de st af. Brei het voorpand met het knoopsgat. Brei totaal 18 nld ribbelst. Kant in de 16e nld af voor nog een knoopsgat op dezelfde manier als eerst. Kant na de 18 nld de eerste 6 st af voor de hals. Brei nog 4 nld ribbelst en kant af. Brei het andere voorpand op dezelfde manier in spiegelbeeld en zonder knoopsgaten. Sluit de schoudernaden. Neem vervolgens met een breinld nr. 5 en 2 draden Vienna ca 30 st op rondom de hals. Brei 2 nld ribbelst en kant de st af. Naai de knopen aan.

Mouwen: zet met breinld nr. 5 en 2 draden Vienna 20 st op. Brei 2 nld ribbelst. Wissel naar 2 draden Baby-Ull en brei door in ribbelst. Bij een hoogte van 4 cm 1 st meerderen aan beide kanten = 22 st. Kant de st af bij een totale hoogte van 9,5 cm. Zet de mouwen in het vestje.

Muts meisjespop: zet met breinld nr. 5 en 1 draad Vienna + 1 draad Baby-Ull 40 st op. Brei ribbelst. Brei na 16 nld elke 7e + 8e st r samen (= 5 st minderen op de nld) = 35 st op de nld. Brei 5 nld. Brei vervolgens de 6e + 7e st samen (= 5 st minderen op de nld) = 30 st op de nld. Brei 3 nld. Brei vervolgens de 5e en 6e st samen (= 5 st minderen op de nld)= 25 st op de nld. Brei 3 nld. Brei vervolgens de 4e + 5e st samen (= 5 st minderen op de nld) = 15 st op de nld. Brei 3 nld. Brei vervolgens de 3e + 4e st samen (= 5 st minderen op de nld)= 10 st op de nld. Brei 3 nld. Brei op de volgende nld de 2e en 3e st samen (= 5 st minderen op de nld) = 5 st op de nld. Trek een dubbele draad door de overige st en hecht goed af. Sluit de zijnaad van de muts in de eerste st.

Slofjes meisjespop: zet met breinld nr. 2,5 en BabyUll 36 st op en brei 2 cm boordsteek als volgt: * 1 r, 1 av *. Wissel naar 1 draad BabyUll + 1 draad Vienna en breinld nr. 5 en brei ribbelst. Brei de 1e nld als volgt: brei alle st 2 aan 2 samen = 18 st. Zet 6 st van beide kanten op een veiligheidsspeldje en brei 6 nld ribbelst over de middelste 6 st. Neem tegelijkertijd 1 st op in elke 2 nld aan beide kanten van het middenstukje, en zet vervolgens de st van het veiligheidsspeldje terug op de breinld = 24 st op de nld. Brei nog 4 nld ribbelst over alle st en kant af. Leg het slofje dubbel en sluit de naden.

Broekje meisjespop: zet met breinld nr. 2,5 en 1 draad Viking 62 st op. Brei 4,5 cm boordsteek als volgt: 1 kantst, * 2 r, 2 av *, 1 kantst. Brei vervolgens door in tricotst. Brei vanaf 9 cm 4 nld tricotst over de eerste 6 st van de nld (= middenstuk) en kant vervolgens deze 6 st af. Brei de volgende 25 st (= rechterpijp). Kant 6 st af (= middenstukje). Brei de laatste 25 st (= linkerpijp). Brei de rechterpijp eerst. Neem 3 st op langs de ene kant van het middenstuk en zet vervolgens 1 nieuwe st op aan beide kanten van de 28 st op de nld = 30 st op de nld. Brei boordsteek als volgt: 1 kantst, * 2 r, 2 av *, 1 kantst. Kant na 3 cm los af in patroon. Brei de linkerpijp op dezelfde manier. Neem dan 3 st langs de andere kant van het middenstuk, en zet daarna 1 nieuwe st op aan beide kanten van de 28 st op de nld = 30 st op de nld. Brei boordsteek als volgt: 1 kantst, * 2 r, 2 av *, 1 kantst. Kant na 3 cm los af in patroon. Sluit de naden van het broekje met mooie kleine steken.

Opmerkingen (2)

Lisbeth Lervik 01.10.2015 - 21:06:

Beklager! Glemte å skrive at spørsmålet gjaldt buksen i denne oppskriften.

Lisbeth Lervik 01.10.2015 - 21:04:

Hvor på midtstykket skal det plukkes opp 3 masker?? Er det på den første eller andre delen av midtstykket? Hadde trodd disse 6 maskene skulle syes sammen midt under..? Hadde vært greit med en tegning..

DROPS Design 02.10.2015 kl. 16:24:

Hej, Kan du beskrive hvilken opskrift du strikker, og hvor du er i opskriften?

Laat een opmerking achter voor DROPS Extra 0-12