DROPS Baby / 1 / 11

Farandole by DROPS Design

Peru-mønstret DROPS bluse i Safran med bukser

Bluse:
Størrelse: 3 - 6/9 (12/18 - 24) mdr
Materialer: DROPS Safran fra Garnstudio
100-100 (150-150) gr f.nr 09, marine
50-50 (50-50) gr f.nr 19, rød
50-50 (50-50) gr f.nr 06, blå
50-50 (50-50) gr f.nr 11, gul
50-50 (50-50) gr f.nr 04, mint
Strikkes hele sættet bruges:
200-250 (300-300) gr f.nr 09, marine

Rundp og Strømpep nr 2,5 og 3.
3 knapper.

Garnet til denne opskrift koster fra 79.6kr. Læs mere.
Rundp og Strømpep nr 2,5 og 3. 3 knapper.

Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 24 m x 32 p på p 3 og glatstrik.

Rib: * 1r, 1 vr *

Ryg- og forstykke: Slå 120-132 (144-156) m op på rundp 2,5 med marine og strik 3-3 (3-4) cm Rib. Skift til rundp 3 strik M.1 - husk på strikkefastheden - og derefter videre med marine - samtidig når arb måler 14-15 (17-19) cm lukkes der 4-6 (6-6) m af i hver side til ærmegab og for og rygstk strikkes færdig for sig.

Forstk: = 56-60 (66-72) m. Luk derefter 1 m af i hver side til ærmegab 2gange på hver 2.p = 52-56 (62-68) m. Når arb måler 19-21 (24-27) cm strikkes M.2 og derefter færdig med marine - Samtidig når arb måler 23-25 (27-30) cm lukkes der 14-16 (18-22) m af midt foran til hals, luk derefter af i hver side mod halsen på hver 2.p 2 m 2 gange og 1 m 2gange. Luk de resterende 13-14 (16-17) m af til skulder når arb måler 26-28 (31-34) cm.

Rygstk: = 56-60 (66-72) m. Luk af til ærmegab og strik mønster som forstk. Når arb måler 20-22 (25-28) cm lukkes 4 m af midt bagpå til slids og hver side strikkes færdig for sig. Venstre side: Når arb måler 24-26 (29-32) cm lukkes der af til hals på hver 2.p 9-10 (11-13) m 1gang, og 1 m 2gange. Luk de resterende 13-14 (16-17) m af til skulder når arb måler 26-28 (31-34) cm. Højre side strikkes som venstre.

Ærme: Slå 38-40 (40-42) m op på strømpep 2,5 med marine og strik 2-2 (3-3) cm Rib. Skift til strømpep 3 og M.2 samtidig med at der tages 2-4 (8-10) m ud jævnt fordelt på 1.p = 40-44 (48-52) m. Videre tages der 2 m ud midt under ærmet 9-9 (10-10) gange på 3mdr: på hver 4.p. 6/9+ 24mdr: på hver 6.p. 12/18mdr: på skiftevis hver * 5. og 6.p * = 58-62 (68-72) m, de nye m strikkes ind i mønsteret efterhånden. Efter M.2 strikkes med marine til arb måler 14-18 (20-22) cm så strikkes M.3 og derefter færdig med marine. Når arb måler 18-22 (24-26) cm lukkes af.

Montering: Sy skuldersømmenen. Saml 12 m op langs slidsens venstre kant bag på p 2,5 med marine og strik 1,5 cm Rib, luk af. Gentag langs højre slids men efter 0,5 cm lukkes til 2 knaphuller jævnt fordelt på p - 1 knaphul = luk 2 m af tag 2 nye m ud på næste p. Sy Ribben til i slidsens nedre kant til ryg- og forstykke. Saml ca 70-80 m op rundt i halsen på p 2,5 og strik 1,5 cm Rib, luk af. Sy ærmerne til ryg- og forstykke, sy i yderste m så sømmen ikke bliver tyk. Sy knapper i.
________________________________________

Bukser:
Størrelse: 3 - 6/9 (12/18 - 24) mdr
Materialer: DROPS Safran fra Garnstudio
100-150 (150-200) gr f.nr 009, marine
+ en rest af alle mønsterfarverne fra blusen

Rundp og strømpep nr 2,5 og 3.

Strikkefasthed: 10 x 10 cm = 24 m x 32 p på p 3 og mønster.

Rib: * 1 r, 1 vr *

Højre ben: Slå 64-68 (70-74) m op på strømpep 2,5 med marine og strik 6 cm Rib. Skift til strømpep 3 og M.2 samtidig med at der tages 12-12 (14-14) m ud jævnt fordelt på 1.p = 76-80 (84-88) m. Efter M.2 strikkes færdig med marine. Når arb måler 19-21 (24-28) cm deles det i to og arb strikkes færdig frem og tilbage på p. Tag 1 m ud i begyndelsen og slutningen af p til søm. Når arb måler 21-23 (26-30) cm lukkes der 3 m af i hver side = 72-76 (80-84) m. Læg arb til side.

Venstre ben: Strikkes som højre.

Bukserne: Sæt begge ben ind på samme rundp = 144-152 (160-168) m samtidig med at der tages 1 m ud i sidste m på hver ben (= 146-154 (162-170)m ) - nu tages der 1 m ud på hver side af de 2 midterste m bag 4 gange på hver 2.p - samtidig tages der 1 m ind 5 gange på hver 2.p på hver side af de midterste 2 m foran. Tag ind således: Højre side af midtm: 1 m løs af p, 1 r, løft den løse m over 1 r. Venstre side af midtm: 2 r sammen = 144-152 (160-168) m. Når arb måler 38-42 (47-52) cm skiftes til rundp 2,5 og Rib. Efter 2 cm lukkes der af til hulkant således: Strik på 3+ 24mdr: hver 5. og 6.m r sammen. På 6/9+ 12/18mdr: hver 7. og 8. m ret sammen, tag ud over de aflukkede m på næste p. Luk af når Ribben måler 3 cm.

Montering: Sy slidsen sammen mellem benene. Træk et elastik gennem hulkanten i Ribben.

Lis Kaarsberg 28.10.2017 - 09:11:

Jeg kan ikke finde/se diagrammet på de flotte mennesker der er strikket på trøjen??

DROPS Design 31.10.2017 kl. 11:03:

Hei Lis. Her manglet den danske diagramteksten, så derfor viste ikke diagrammene. Det er nå ordnet, takk for at du gjorde oss oppmerksom på dette. Jeg ser også at diagrammene er gamle/utydelig. Jeg vil iløpet av kort tid oppdatere dem slik at det vil bli lettere å tyde dem. God Fornøyelse

Bohnhoff, Claudia 24.01.2014 - 19:24:

Hallo, könnte mir jemand erklären, wie ich den Halsausschnitt bzw. die Blenden machen soll? Ist eine Schulternaht offen zu lassen und dann mit Knöpfen zu schließen oder sind die Knöpfe nur "Atrappe"? LG

DROPS Design 27.01.2014 kl. 09:43:

Liebe Claudia, die Blende ist am Schlitz in der hinteren Mitte und die Knöpfe und und Knopflöcher sind "echt". Die Schulternähte sind geschlossen.

Destribats 26.11.2013 - 19:15:

Peut-on utiliser de l'alpaga baby à la place de safran comme indiqué ? Merci d'avance

DROPS Design 27.11.2013 kl. 09:00:

Bonjour Mme Destribats, Baby Alpaca Silk fait effectivement partie des qualités alternatives à Safran, car elles sont toutes les 2 du groupe A. Bon tricot!

Battista Chantal 18.10.2013 - 14:03:

Dos et devant se tricottent ils en continue sur la meme aiguille ? si oui , l'explication n'est pas claire pour les diminutions de l'enmanchure à combien de mailles faut il separer le travail ?

DROPS Design 18.10.2013 kl. 15:13:

Bonjour Mme Battista, le dos et le devant se tricotent en rond jusqu'à 14-15 (17-19) cm (cf taille), on rabat alors 4-6 m pour les emmanchures set on termine le dos et le devant séparément. Bon tricot!

Kommentere opskrift DROPS Baby 1-11