DROPS Children / 6 / 17

DROPS Children 6-17 by DROPS Design

Trui van Muskat met Huisjespatroon. Maat 3-12 jaar.

Trefwoorden: meerkleurig, truien,

Maten: 3/4 - 5/6 - 7/8 (9/10 - 11/12) jaar
Maten in cm: 80-86-90 (98-104) cm

Materiaal: DROPS Muskat van Garnstudio
250-250-300 (300-350) gr. Kleur. 40, koraalrood
50-50-100 (100-100) gr. Kleur. 43, violet
50-50-100 (100-100) gr. Kleur. 30, vanillegeel
50-50-100 (100-100) gr. Kleur. 13, marineblauw
50-50-100 (100-100) gr. Kleur. 03, mintgroen

DROPS rondbreinld en breinld zonder knop 2.5 mm en 4 mm of de maat die u nodig heeft voor de juiste stekenverhouding.

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 18.27€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

Stekenverhouding: 20 st x 26 nld op nld 4 mm in tricotst = 10 x 10 cm.

Boordsteek: * 2 recht, 2 averecht*. Herhaal van * - *.

Patroon: Zie telpatronen. (1 telpatroon = 1 herhaling). De goede kant van het patroon is weergegeven en het patroon wordt geheel gebreid in tricotsteek.

De Nederlandse vertaling van de termen in de teltekening staat onderaan dit patroon in dezelfde volgorde als de termen in de teltekening staan.

Lijf: Zet 136-144-152 (164-172) st op met rondbreinld 2.5 mm en koraalrood. Brei in de rondte; plaats een markeerdraad waar de eerste en de laatste steek samenkomen. Brei 5 cm boordsteek. Ga verder met rondbreinld 4 mm in tricotst en meerder 26-27-28 (34-35) st gelijkmatig verdeeld over de 1e nld = 162-171-180 (198-207) st. Brei Patroon 1. Brei na Patroon 1, Patroon 2/Patroon 6 als volgt:
Maten 3/4 en 7/8 en 9/10: herhaal Patroon 2 over de hele rondte
Maat 5/6: * 2 st koraalrood, Patroon 6, 2 st koraalrood *, herhaal * - *
Maat 11/12: 2 st koraalrood * Patroon 2, 2 st koraalrood *, herhaal * - * 5 keer en eindig met 2 st koraalrood (104 st), plaats een markeerdraad voor de zijkant, dan 2 st koraalrood * Patroon 2, 2 st koraalrood *, herhaal * - * 5 keer, eindig met 1 st koraalrood (103 st).
Brei dan, na Patroon 2/Patroon 6, Patroon 1, maar brei het patroon ondersteboven. Verdeel TEGELIJKERTIJD bij een hoogte van 31-34-37 (39-40) cm het werk in het voorpand = 81-86-90 (99-104) st en het achterpand = 81-85-90 (99-103) st. Brei de rest van het voorpand en achterpand apart verder.

Voorpand: = 81-86-90 (99-104) st. Brei na Patroon 1, Patroon 3. Kant bij een hoogte van 44-48-53 (56-58) cm de middelste 27-28-30 (29-32) st af voor de hals. Kant af aan iedere kant voor de hals om de nld: 1 x 2 st, 2 x 1 st. Brei TEGELIJKERTIJD als als u begint met het vormen van de hals Patroon 4 en brei dan de rest met koraalrood. Kant af bij een hoogte van 50-54-59 (62-64) cm.

Achterpand: = 81-85-90 (99-103) st. Brei patroon als op het voorpand. Kant bij een hoogte van 48-52-57 (60-62) cm de middelste 33-33-36 (35-37) st af voor de hals. Minder dan 1 st aan iedere kant voor de hals in de volgende nld. Kant af bij een hoogte van 50-54-59 (62-64) cm.

Mouwen: Zet 36-40-40 (44-44) st op met breinld zonder knop 2.5 mm en koraalrood. Brei in de rondte; plaats een markeerdraad waar de eerste en de laatste steek samenkomen. Brei 4 cm boordsteek. Ga verder met breinld zonder knop 4 mm in tricotst, meerder 4-0-4 (4-4) st gelijkmatig verdeeld over de 1e nld = 40-40-44 (48-48) st. Brei Patroon 1 (maar brei het patroon ondersteboven op de mouw). Meerder na de boordsteek 1 st aan iedere kant van de markeerdraad 18-20-22 (22-24) keer:
Maten 3/4 en 5/6: afwisselend iedere 2e en 3e nld
Maten 7/8 en 9/10 en 11/12: iedere 3e nld
= 76-80-88 (92-96) st.
Ga na Patroon 1 verder met Patroon 3 tot het werk 20-24-28 (30-34) cm meet (pas zo aan dat Patroon 3 geheel gebreid is). Brei nu Patroon 5 en kant dan alle st af. Het werk meet ongeveer 24-28-32 (34-38) cm.

Afwerking: Naai de schoudernaden dicht. Neem ongeveer 80-96 st op langs de hals met breinld zonder knop 2.5 mm en koraalrood en brei 2 cm tricotst, 1 nld averecht (vouwrand), 2 cm tricotst en kant dan af. Vouw de rand naar de verkeerde kant en naai vast. Naai de mouwen in de trui.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Gewijzigd online: 08.05.2018
Telpatroon en tekening aangepast

Telpatroon

= koraalrood
= marineblauw
= vanillegeel
= violet
= mintgroen

Janet Goulsbra 20.10.2018 - 15:49:

Could this be knitted on 2 needles. If so would I have to add any extra stitches to allow for sewing up. Many thanks

DROPS Design 22.10.2018 kl. 08:16:

Dear Mrs Goulsbra, you will find informations about adjusting a pattern into straight needles here. Depending on the size make sure to center the coloured pattern properly. Happy knitting!

Vera 09.05.2014 - 15:08:

Man får ju gå till den norska eller svenska beskrivningen.

Karin Jønsson 09.05.2014 - 13:54:

Jeg kan ikke finde mønsterdiagrammet? Har I glemt det?

Karin Jensen 25.07.2012 - 11:01:

Jeg kan ikke se diagrammet til denne opskrift??

DROPS Design 25.12.2012 kl. 16:49:

Diagrammet står nederst i opskriften.

Christina 29.12.2007 - 14:34:

Var finns diagram till husen?

Laat een opmerking achter voor DROPS Children 6-17