DROPS / 88 / 2

In The Garden by DROPS Design

DROPS Meisjesvest van “Muskat” en “Vivaldi”.

Trefwoorden: vesten,

Maat: 5/6 jaar - 7/8 jaar - 9/10 jaar - 11/12 jaar - 13/14 jaar
Afmetingen:
Bovenwijdte: 72-78-84-90-96 cm
Zoom: 66-72-78-84-90 cm
Materialen: DROPS Muskat van Garnstudio
250-250-300-300-350 gr nr. 53, appelgroen
En gebruik: DROPS Vivaldi van Garnstudio
50 gr voor alle maten nr. 19, limoengroen

DROPS breinld 3.5mm en 4mm, of de maat die u nodig heeft voor de juiste steekverhouding.
DROPS sokkenbreinld 4 mm en 8 mm, of de maat die u nodig heeft voor de juiste steekverhouding.
DROPS haaknld 4 mm, of de maat die u nodig heeft voor de juiste steekverhouding.

6-7 DROPS Parelmoeren knopen nr. 521

56% mohair, 30% polyamide, 14% wol

Steekverhouding: 21 st x 28 nld met breinld 4 mm in tricotst = 10 x 10 cm.

Breitips (voor het armsgat en de hals):
Alle minderingen komen op de goede kant van het werk .Minder naast de 4 tricotst st langs het armsgat en naast de 3 tricotst st aan de halskant als volgt:
Na 4 of 3 st: 1 r afh, 1 r, afgeh st overh.
Voor de 4 of 3 st: 2 st r samenbr.

Knoopsgat: Maak knoopsgaten in het rechter voorpand als volgt op de goede kant: 2 r ( kantst in ribbelst), 1 r, 1 omsl, 2 r samenbr. Brei in de volgende nld, de omsl verdraaid av.
Maak knoopsgaten bij een hoogte van:
Maat 5/6: 3-9-16-22-27-32 cm
Maat 7/8: 4-10-16-22-29-35 cm
Maat 9/10: 4-11-17-24-31-37 cm
Maat 11/12 jaar: 4-10-16-22-28-34-39 cm
Maat 13/14 jaar: 4-10-16-22-28-34-40 cm

Achterpand: Zet 72-78-84-90-96 st op met breinld 3.5 mm en Muskat en brei 2 nld ribbelst. Wissel naar breinld 4 mm en tricotst. Meerder vanaf een hoogte van 7 cm 3 x 1 st aan weerskanten op elke 7 cm = 78-84-90-96-102 st.
Kant bij een hoogte van 24-26-28-29-30 cm aan weerskanten 3-4-5-6-6 st af voor de armsgaten. Minder hierna nog 3-4-5-6-8 x 1 st aan weerskanten in elke 2e nld – zie de breitips hierboven – = 66-68-70-72-74 st.
Kant bij een hoogte van 35-38-41-43-45 cm de middelste 20-20-22-22-24 st af voor de hals. Minder vervolgens langs de hals aan weerskanten 2 x 1 st in elke 2e nld – zie de breitips hierboven = 21-22-22-23-23 st resteren voor elke schouder. Kant af bij een hoogte van 37-40-43-45-47 cm.

Rechter voorpand: Zet 41-44-47-50-53 st op met breinld 3.5 mm en Muskat. Brei 2 nld ribbelst, wissel naar breinld 4 mm en tricotst, maar brei de 2 eerste st langs het middenvoor in ribbelst. Maak de knoopsgaten – volg de beschrijving hierboven.
Meerder vanaf een hoogte van 7 cm aan de zijkant 3 x 1 st op elke 7 cm = 44-47-50-53-56 st.
Kant bij een hoogte van 24-26-28-29-30 cm aan de zijkant af voor het armsgat zoals beschreven voor het achterpand = 38-39-40-41-42 st.
Kant bij een hoogte van 33-36-38-40-41 cm de eerste 13-13-13-13-14 st van het middenvoor af voor de hals. Minder vervolgens langs de hals 4-4-5-5-5 x 1 st in elke 2e nld – zie de breitips hierboven = 21-22-22-23-23 st resteren voor de schouder. Kant af bij een hoogte van 37-40-43-45-47 cm.

Linker voorpand: Zet op en brei als het rechter voorpand maar in spiegelbeeld en zonder de knoopsgaten.

Mouwen: Zet 42-44-47-47-49 st op met sokkenbreinld 8 mm en Vivaldi; brei in het rond en plaats een merkdraad aan het begin van de toer. Brei 1 nld av, en ga dan verder met tricotst, en minder in de 1e nld gelijkmatig verdeeld 6-6-7-7-7 st = 36-38-40-40-42 st. Wissel bij een hoogte van 10-11-12-13-13 cm naar sokkenbreinld 4 mm en Muskat.
Brei 1 nld r, 1 nld av en ga dan verder met tricotst. Meerder tegelijkertijd vanaf bij een hoogte van 11-13-15-16-16 cm 7-8-10-13-15 x 1 st aan weerskanten van de merkdraad op elke 3½ -3-2½-2-2 cm = 50-54-60-66-72 st.
Kant bij een hoogte van 34-37-41-44-47 cm 3 st af aan weerskanten van de merkdraad. Kant vervolgens af voor de mouwkop aan weerskanten in elke 2e nld: 2-2-3-3-3 x 2 st en 2-3-2-3-3 x 1 st, en kant dan steeds 2 st af aan weerskanten tot een hoogte van 38-42-46-50-53 cm, en kant vervolgens nog 1 x 3 st af aan weerskanten. Kant de resterende st af, het werk heeft een hoogte van ca. 39-43-47-51-54 cm.

Afwerking: Sluit de schoudernaden.

Hals: Neem ca. 66-82 st op langs de hals (incl. de st van de knoopbiezen) met breinld 3.5 mm en Muskat en brei 1 nld r op de verkeerde kant en kant vervolgens de st r af. Zet de mouwen in het vest. Sluit de zijnaden met de kantst als naadtoeslag. Zet de knopen aan het vest.

Gehaakte rand: Haak met Vivaldi vanaf de middenachterhals, naar beneden langs het linker voorpand, langs de onderkant, en naar boven langs het rechter voorpand, en weer naar de middenachterhals) als volgt: 1 v in de 1e st, * 3 l, sla ca. 1 cm over, 1 v in de volgende st *, herhaal van * - * en eindig met 3 l en 1 hv in de 1e v van het begin van de toer.

Telpatroon

Christa 01.03.2019 - 13:30:

Help mij a.u.b met het bovengenoemd patroon kindervest. Ik kan niet met een rondbrei naald breien. Geef mij het bijpassend patroon voor de mouwen met gewone breinaalden. Alvast bedankt voor uw medewerking. Heb ne verder alle panden af.

Christa 01.03.2019 - 10:15:

Ik heb het gratis patroon voor het meisjes vest gebreid tot aan de mouwen, nu kan ik niet verder . Ik heb geen rondbreinaald en kan er ook niet mee overweg. heb mij a.u.b hoe ik nu met de breinaalden de mouwen kan breien ,die bij het patroon passen.

DROPS Design 05.03.2019 kl. 21:10:

Dag Christa,

Je zou de mouwen ook met sokkenbreinaalden kunnen breien.

Christa 01.03.2019 - 10:10:

Kan ik de mouwen van het meisjesvest ook zonder rondbrei naald breien? Ik heb alle panden al af.

Petit Annick 24.05.2018 - 07:11:

Je voudrais savoir pour le modèle de gilet enfant DROPS 88-2 si l'on peut faire les manches avec un jeu de 2 aiguilles? ne possédant pas d'aiguille double pointe N° 8

DROPS Design 24.05.2018 kl. 09:54:

Bonjour Mme Petit, vous pouvez tout à fait tricoter les manches en allers et retours sur 2 aiguilles (voir quelques conseils ou les tricoter en magic loop - voir vidéo. Bon tricot!

Delpit 09.05.2018 - 19:06:

Pour le modele de gilet enfant in the garden en drpops muskrat ,vous indiquez dans les fournitures des aiguilles 3,5 et 4 et les explications sont avec des aiguilles 4 et 5.Que faut faire?

DROPS Design 10.05.2018 kl. 09:04:

Bonjour Mme Delpit, c'était une erreur, la taille des aiguilles a été corrigée, merci. Bon tricot!

Megan 21.08.2013 - 18:07:

Nevermind, I figured it out. The stitch count includes the 5 bind-off stitches AND the 5 every-other-row decreases that follow it. Thanks anyway!

Megan 21.08.2013 - 17:45:

Hello! Regarding the armhole shaping on the front panels for size 9/10: shouldn't the left and right halves of the front each have a decrease of only 5 stitches on the arm sides, not 10 on each side? Therefore, the stitch count would go from 50 stitches prior to armhole to 45 stitches once armhole bind-off is complete?

DROPS Design NL 21.08.2009 - 08:43:

Goedemorgen Karin. Er is geen gehaakte rand langs de onderkant van de mouwen. Deze worden volledig gebreid van Vivaldi. Wil je graag een gehaakte rand, kan je evt haken op dezelfde manier als langs de panden. Succes verder. Gr. Tine

Karin 20.08.2009 - 18:15:

Hallo! Ik zie in het patroon geen aanwijzingen voor het haken van de onderkant van de mouwen. Kan iemand mij hieraan helpen?

Laat een opmerking achter voor DROPS 88-2