DROPS / 33 / 17

DROPS 33-17 by DROPS Design

DROPS Jakke i Safran med lynlås. kort eller lang model

Tags: jakker, snoning, v-hals,

DROPS design: Model nr Ø-015
-------------------------------------------------------

Størrelse: Small (Medium-Large)
Materialer: DROPS Safran fra Garnstudio
550 (550-600) gr f.nr 6, blå

DROPS Rundp og Strømpep 3 og 3,5.
1 lynlås på ca 50 cm.

Strikkefasthed: 23 m x 30 p på p 3,5 og glatstrik = 10 x 10 cm.

Mønster: Se diagram (1 diagram = 1 rapport).
Mønsteret ses fra retten. Perlestrik: 1.p: 1 r, 1 vr 2.p: strik r over vr og vr over r. Gentag 1. og 2.p løbende.

Garnet til denne opskrift koster fra 109.45kr. Læs mere.

Instruktioner

Kort Model: Hvis der ønskes en kortere model slås det 16 m færre op og der tages 16 m flere ud efter perlestrikken. På ryg- og forstk afkortes alle mål med 15 (16-18) cm. Færdigt mål = 57 (58-58) cm. Garnmængden mindskes med 100 gr.

Ryg- og forstykke: Jakken strikkes frem og tilbage på rundp. Slå 256 (260-264) m op på rundp 3 med blå og strik 3 cm perlestrik. Skift til rundp 3,5 og tag 36 (44-56) m ud jævnt fordelt på 1.p = 292 (304-320) m. Strik næste p således: 3 m perlestrik (=forkant), M.1, 13 m af M.2, M.1, 172 (184-200) m af M.2, M.1, 13 m af M.2, M.1, 3 m perlestrik (=forkant). Husk på strikkefastheden. Fortsæt mønster op ad. Når arb måler 44 (45-47) cm strikkes næste p således: 78 (81-85) m forstk, luk 6 m af til ærmegab, 124 (130-138) m rygstk, luk 6 m af til ærmegab. Hver del strikkes færdig for sig.

Højre Forstk: = 78 (81-85) m. Derefter lukkes der af til ærmegab på hver 2.p således: 1 m 1 (2-6) gange = 77 (79-79) m. Når arb måler 52 (54-56) cm lukkes der af til hals indenfor de 3 m perlestrik på hver 2.p således: 1 m 33 (33-33) gange. Luk de resterende 44 (46-46) m af når arb måler 72 (74-76) cm. Venstre forstk: Strikkes som højre.

Rygstk: = 124 (130-138) m. Nu lukkes der af til ærmegab som på forstk = 122 (126-126) m. Når arb måler 69 (71-73) cm strikkes 3 omg perlestrik over de midterste 52 (52-52) m på p 3 herefter lukkes de midterste 46 (46--46) m af til hals. Fortsæt med 3 m perlestrik på hver side af halsen til arb måler 72 (74-76) cm, luk de resterende 38 (40-40) m af.

Ærme: Slå 50 (54-58) m op på strømpep 3 med blå og strik 3 cm perlestrik. Skift til strømpep 3,5 og tag 16 (14-12) m ud jævnt fordelt på 1.omg = 66 (68-70) m. Strik næste
omg således: 22 (23-24) m af M.2, M.1, 22 (23-24) m af M.2. Fortsæt mønster op ad. Samtidigt tages der ud midt under ærmet således: 2 m 35 (36-35) gange på S+M: hver 3.p L: skiftevis hver * 3. og 4.p*
= 136 (140-140) m. Når arb måler 44 (44-46) cm lukkes de midterste 8 m af midt under ærmet og arb strikkes færdigt frem og tilbage på p. Derefter lukkes der af i hver side på hver 2.p således: 5 m 6 gange, luk af, arb måler ca 49 (49-51) cm.

Montering: Sy skuldersømmen. Sy ærmerne til ryg- og forstk. Sy en lynlås på ca 50 cm fast under de yderste 3 m perlestrik forstk.

Forklaring til diagram
= 3 m på hj.p bag arb,3 r, 3 r fra hj.p
= 1 vrang
= 1 ret
Diagram

Diagram

= 3 m på hj.p bag arb,3 r, 3 r fra hj.p
= 1 vrang
= 1 ret

Winnie Thomsen 06.04.2019 - 08:47:

Jeg kan ikke se, hvor mange nøgler, man skal bruge til en lang model. Og hvor lang er den lange model?

DROPS Design 08.04.2019 kl. 08:45:

Hej Winnie, det er den lange model som beskrives i opskriften. God fornøjelse!

Els Verheyen 05.04.2019 - 23:36:

Ik heb een vraag over de mouwen. Er staat meerder 35 keer 2st midden in de ondermouw alle 3 naalden. Wat bedoelen jullie met midden in de ondermouw? Wat verder staat dan nog eens: kant als de mouw 44 cm is midden in de ondermouw 8 steken af. Al vast bedankt

DROPS Design 06.04.2019 kl. 20:57:

Dag Els,

Met midden onder de mouw wordt de onderkant van de mouw bedoeld vanaf zeg maar de pols tot de oksel.

Andrea Müller 28.05.2018 - 11:59:

Ich würde die Jacke gerne mit einer Knopfleiste statt mit Reißverschluß stricken.Können Sie eine entsprechende Strickanleitung anbieten?

DROPS Design 28.05.2018 kl. 13:11:

Liebe Frau Müller, wir können leider nicht jede unserer Anleitung nach jeder individuellen Anfrage anpassen, aber hier finden Sie Jacken mit einer ähnlichen Maschenprobe, davon können Sie sich inspirieren lassen, um Knopflöcher zu stricken. Viel Spaß beim stricken!

Maud Blomqvist 26.02.2018 - 17:44:

Vill gärna sticka den här koftan i det blåa garnet som framgår av bilden. Då jag inte hittar den färgen bland era varuprover så undrar jag om ni kan rekommendera mig ett annat garn som finns i kornblå.

DROPS Design 27.02.2018 kl. 13:41:

Hej Maud, vi har färgen i DROPS Muskat, du kanske hittar en liknande tröja i Muskat

Linda 15.08.2017 - 13:39:

Bind off for neck inside the 3 sts worked in seed st - Is this an actual bind off or do you do a decrease?

DROPS Design 15.08.2017 kl. 14:53:

Hi Linda, This is a bind off, not a decrease. Happy knitting!

Henriette 02.08.2007 - 21:00:

Jeg synes det er en flot trøje, og ville gerne strikke den, men hvor meget garn skal jeg bruge? Jeg synes ikke, det fremgår af opskriften.

Kommentere opskrift DROPS 33-17