DROPS / 34 / 17

DROPS 34-17 by DROPS Design

DROPS Vest van “Vienna” met kraag van “Muskat”. Maat S-L.

Trefwoorden: v-hals, vesten,

Maat: Small (Medium - Large)
Materiaal: DROPS Vienna van Garnstudio,
450 (450-500) gr nr. 16, grijsgroen
en gebruik: DROPS Muskat van Garnstudio,
150 (150-150) gr nr. 25, grijsgroen

DROPS Knopen: 6 stk.
DROPS Rondbreinaald en breinaalden zonder knop 4 mm en 6 mm, of de breinaalden die u nodig heeft voor de juiste steekverhouding.
DROPS Haaknaald 3,5 mm.

91% mohair, 9% polyester

14 st x 16 nld met Vienna op breinld 6 mm in tricotsteek = 10 x 10 cm. Gebruik indien nodig dikkere of dunnere naalden. Brei altijd een proeflapje!

Gerstekorrel:
1e nld: * 1 r, 1 av *, herhaal steeds -. 2e nld: r boven av en av boven r. Herhaal steeds de 2e nld.

Panden:
Brei het vest heen en weer op de rondbreinaald. Gezien het grote aantal steken kunt u beter geen rechte breinld gebruiken. Zet 208 (220-240) st op met rondbreinld 4 mm en Muskat. Brei 4 cm gerstekorrel. Wissel naar Vienna en rondbreinld 6 mm. Brei verder in tricotsteek en minder tegelijkertijd 48 (52-60) st gelijkmatig verdeeld in de 1e nld = 160 (168-180) st. Let op de steekverhouding. Brei bij een hoogte van 43 (45-47) cm de nld als volgt: 38 (40-43) st voorpand, kant 4 st af voor het armsgat, 76 (80-86) st achterpand, kant 4 st af voor het armsgat, 38 (40-43) st voorpand.

Linker Voorpand: = 38 (40-43) st.
Kant daarna 2 (2-3) keer 1 st af voor het armsgat in iedere 2e nld = 36 (38-40) st. Kant vanaf een hoogte van 50 (52-54) cm af voor de hals in iedere 2e nld: 1 keer 2 st en 13 keer 1 st. Kant alle st af bij een totale hoogte van 72 (74-76) cm.

Rechter Voorpand:
Brei zoals het linker voorpand, maar in spiegelbeeld.

Achterpand: = 76 (80-86) st. Kant 2 (2-3) keer 1 st aan weerszijden af voor het armsgat in iedere 2e nld = 72 (76-80) st. Kant bij een hoogte van 68 (70-72) cm de middelste 26 (26-26) st af voor de hals. Kant in de volgende nld aan beide halszijden nog 2 st af. Kant alle st af bij een totale hoogte van 72 (74-76) cm.

Mouwen:
Zet 46 (46-46) st op met breinaalden zonder knop 4 mm en Muskat. Brei rond. Brei 5 cm gerstekorrel. Wissel naar Vienna en breinaalden zonder knop 6 mm. Brei verder in tricotsteek en minder tegelijkertijd 6 (6-6) st gelijkmatig verdeeld in de 1e nld = 40 (40-40) st. Meerder bovendien midden in de ondermouw 20 (20-20) keer 2 st om en om iedere 2e en 3e nld = 80 (80-80) st. Kant, als de mouw een hoogte heeft van 43 (42-42) cm, midden in de ondermouw 5 st af. Brei het werk verder heen en weer op de breinld. Kant daarna 4 keer 5 st aan weerszijden af voor de mouwkop in iedere 2e nld. Kant de resterende st af. De hoogte is nu ca 50 (49-49) cm.

Afwerken:
Sluit de schoudernaden. Neem ca 150 st op rond de hals, aan de verkeerde kant, met rondbreinld 4 mm en Muskat. Brei 8-9 cm gerstekorrel heen en weer op breinld en meerder tegelijkertijd 1 st aan weerszijden van de middelste st op beide schouders (= av) in iedere 2e nld. Neem ca 110 st op langs het linker voorpand met rondbreinld 4 mm en Muskat. Brei 3 cm gerstekorrel heen en weer op breinld. Kant alle st af. Herhaal dit langs het rechter voorpand, maar kant na 1 cm gelijkmatig verdeeld op de breinld af voor 6 knoopsgaten. 1 knoopsgat = kant 2 st af. Zet in de volgende nld 2 nieuwe st op boven de afgekante st.
Haak een rand met haaknaald 3,5 mm en Vienna onderaan rond de Panden, de mouwen en rond de kraag als volgt: 1 v, * 3 l, 1 stk in de 1e l, sla 3 st over, 1 v *, herhaal steeds *-*. Naai de mouwen in het vest. Let er op dat de naad niet te dik wordt. Naai de knopen aan.

Telpatroon

Laat een opmerking achter voor DROPS 34-17