DROPS / 34 / 7

Darling Smile by DROPS Design

DROPS trui met noppen en ajourpatroon van “Muskat”. Maat S – L.

Trefwoorden: kabel, kantpatroon, truien,

Maat: Small (Medium - Large)
Materiaal: DROPS Muskat van Garnstudio,
650 (700-700) gr nr. 8, naturel

DROPS Rondbreinaald en breinaalden zonder knop 3 mm en 4 mm, of de breinaalden die u nodig heeft voor de juiste steekverhouding.
DROPS Haaknaald 3 mm.

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 26.39€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

Steekverhouding:
20 st x 26 nld met Muskat op breinld 4 mm in tricotsteek = 10 x 10 cm. Gebruik indien nodig dikkere of dunnere naalden. Brei altijd een proeflapje!

Patroon:
Zie teltekening M.1 – M.5 (1 keer de teltekening = 1 rapport). De teltekening geeft het motief weer aan de goede kant. Zowel de heengaande als de teruggaande nld zijn weergegeven. De Nederlandse verklaring van de symbolen in de teltekening staan onderaan dit patroon, in dezelfde verticale volgorde als de symbolen bij de teltekening

Nop:
Meerder tot 4 st in 1 st door afwisselend voor en achter in de st te steken. Brei 3 nld tricotsteek heen en weer over deze 4 st. Brei in de 4e nld de st r sm tot 1 st.

Ribbelst (op de rondbreinaald):
1e nld recht, 2e nld averecht. Herhaal steeds de 1e en 2e nld.

Panden:
Zet 192 (192-204) st op met rondbreinld 3 mm en naturel. Brei rond. Brei 4 nld ribbelst. Brei daarna 2 rapporten in de hoogte volgens teltekening M.1 = 8 cm. Wissel naar rondbreinld 4 mm. Brei verder in tricotsteek. Meerder gelijkmatig verdeeld in de 1e nld tricotsteek: 44 (52-56) st = 236 (244-260) st. Brei de volgende nld als volgt: * 52 (56-64) st M.5, M.4, M.3, M.2, M.3, M.4 * herhaal steeds *-*, plaats een markeerring midden in de 52 (56-64) st van M.1 = zijkant en M.2 = middenvoor + middenachter. Brei verder volgens dit patroon. Let op de steekverhouding. Kant bij een hoogte van 27 (27-29) cm aan weerszijden 4 st af voor het armsgat. Brei ieder deel apart verder.

Voorpand: = 114 (118-126) st.
Kant daarna aan weerszijden af voor het armsgat in iedere 2e nld: 1 keer 2 st en 1 (1-3) keer 1 st = 108 (112-116) st. Kant bij een hoogte van 48 (48-50) cm de middelste 34 (34-34) st af de hals. Kant daarna aan beide halszijden af in iedere 2e nld: 1 keer 3 st, 2 keer 2 st en 2 keer 1 st. Kant alle st af bij een totale hoogte van 55 (55-57) cm.

Achterpand: = 114 (118-126) st.
Kant voor het armsgat af zoals bij het voorpand = 108 (112-116) st. Kant bij een hoogte van 53 (53-55) cm de middelste 48 (48-48) st af voor de hals. Kant in de volgende nld aan beide halszijden nog 2 st af. Kant alle st af bij een totale hoogte van 55 (55-57) cm.

Mouwen:
Zet 48 (48-48) st op met breinaalden zonder knop 3 mm en naturel. Brei rond. Brei 4 nld ribbelst. Brei daarna 2 rapporten in de hoogte volgens teltekening M.1 = 8 cm. Wissel naar breinaalden zonder knop 4 mm. Brei verder in tricotsteek. Meerder 2 (2-2) st gelijkmatig verdeeld in de 1e nld = 50 (50-50) st. Brei verder volgens teltekening M.5. Meerder bovendien 31 (31-31) keer 2 st midden in de ondermouw in om en om iedere 2e en 3e nld = 112 (112-112) st. Kant, als de mouw een hoogte heeft van 42 (42-42) cm, midden in de ondermouw 6 st af. Brei het werk verder heen en weer op de breinld. Kant daarna 6 keer 5 st aan weerszijden af voor de mouwkop in iedere 2e nld. Kant de resterende st af. De hoogte is nu ca 48 (48) cm.

Afwerken:
Sluit de schoudernaden. Neem rond de hals ca 110 st op met breinaalden zonder knop 3 mm en naturel. Brei 4 nld ribbelst. Kant alle st af. Haak een rand met haaknaald 3 mm onderaan de panden, de mouwen en rond de hals als volgt: 1 v * 3 l, 1 stk in de 1e l, sla 2 st over, haak 1 v*. Herhaal steeds *-*. Naai de mouwen in de panden. Naai in de buitenste st. Let er op dat de naad niet te dik wordt.

VERKLARING SYMBOLEN TELTEKENING:
= recht
= averecht
= omslag
= nop, zie de beschrijving in het patroon
= 2 r sm, 1 omslag
= 1 omslag, haal 1 st r af, brei 1 st r, haal de afgehaalde st over de gebreide st.
= zet 2 st op een hulpnld achter het werk, brei 2 st recht, brei de 2 st van de hulpnld recht
= zet 1 st op een hulpnld achter het werk, brei 1 st recht, brei de st van de hulpnld recht
= haal 1 st r af, brei 2 st r sm, haal de afgehaalde st over de samengebreide st.

Telpatroon

= naturel, recht
= naturel, averecht
= 1 omslag
= bobbel, zie hierboven
= 2 recht samen, 1 omslag
= 1 omslag, 1 st recht afhalen, afgehaalde steek overhalen
= zet 2 steken op een kabelnaald achter het werk, 2 recht, 2 recht van de kabelnaald
= zet 1 steek op een kabelnaald achter het werk, 1 recht, 1 recht van de kabelnaald
= haal 1 steek recht af, 2 recht samen, afgehaalde steek overhalen

Laura 16.09.2019 - 13:16:

Hallo, ich habe eine Verständnisfrage. Ab der Passage "Die nächste R. wie folgt: * 52 (56-64) M. von M5, M4, M3, M2, M3, M4 * von *-* wiederholen. In der Mitte der 52 (56-64) M. M1 einen Markierungsfaden einziehen = Seite und in der Mitte von M2 einen Markierungsfaden einziehen = vordere und hintere Mitte." Versteh ich irgendwie nicht so richtig, wie ich nun stricken soll. Könnten Sie diesen Teil vielleicht etwas näher erklären? Liebe Grüße Laura

DROPS Design 16.09.2019 kl. 15:14:

Liebe Laura, die Runden beginnen nicht an der Seite; Sie stricken: *52-56-64 M von M.5 und setzen Sie eine Markierung in der Mitte dieser Maschen für die Seite = nach 26-28-32 Maschen; dann stricken Sie M.4, M.3, M.2 (= eine Markierung in der Mitte M.2 einsetzen = Mitte Vorderteil/Rückenteil), M.3, M.4*, und jetzt stricken Sie noch einmal von *bis* = es sind jetzt 4 Markierungen: 1 für jede Seite (= in der Mitte M.5) und 1 in der Mitte von beidem M.2 (= mitte Vorder- bzw Rückenteil). Viel Spaß beim stricken!

Jo Linder 08.08.2017 - 21:48:

I can't seem to print the diagram page completely. This has been a problem with other patterns. What am I doing wrong?

DROPS Design 09.08.2017 kl. 08:37:

Dear Mrs Linder, we successfully printed this pattern to test, check all the printer's settings, it may also come from your browser, you can clean the cash, refresh the page and try again. Happy knitting!

ARMAND Annie 17.07.2016 - 14:28:

Je ne comprends pas comment vous répartissez les points M2, M3, M4 et M5 sur les 244 mailles d'un modèle moyen : doit-on faire 56 mailles de chaque point (mais 244 n'est pas un multiple de 56) ou enchaîner les 4 points (mais alors le total M5+M4+M3+M2+M3+M4 est de 74 mailles) ? Merci de m'aider.

DROPS Design 18.07.2016 kl. 09:23:

Bonjour Mme Armand, tricotez les 244 m ainsi: *56 m en suivant M.5 (= répétez 7 fois les 8 m de M.5 en largeur), puis tricotez M.4 (= 11 m), M.3 (= 12 m), M.2 (=20 m), M.3 (= 12 m), M.4 (= 11 m)*, répétez encore une fois de *-* = 244 m. Bon tricot!

Laat een opmerking achter voor DROPS 34-7