DROPS / 82 / 20

DROPS 82-20 by DROPS Design

DROPS top i "Frutti"

Tags: toppe,

Størrelse: S - M - L - XL - XXL
Materialer: DROPS Frutti fra Garnstudio
200-200-250-250-300 gr f.nr 02, gulmeleret.

DROPS Pinde nr 7 og 8.

Målene på måleskitsen kan virke lidt små, men tøjet bliver meget elastisk så strik den str du normalt bruger.

DROPS Frutti DROPS Frutti
54% microfiber, 23% bomuld, 23% polyamid
Strikkefasthed: Husk p.nr er vejledende!
13 m x 17 p på p 8 og glatstrik = 10 x 10 cm.

Retstrik (frem og tilb): 1.p: Ret, 2.p: Ret.

Lukketips (gælder ærmegab og hals):
Der lukkes indenfor 3 m retstrik. Alle aflukninger sker fra retsiden!
Luk således efter 3 retstriksm: Tag 1 m løs af p som om den skulle strikkes ret, 1 r, løft den løse m over. Luk således før 3 retstriksm: 2 r sammen.

Måletips: Pga elastisiteten i garnet bør tøjet måles når det holdes op for at overholde målene på måleskitsen

Forstk: Slå 47-52-57-64-71 m op (inkl 1 kantm i hver side) på p 7 med Frutti og strik 4 p retstrik. Skift til p 8 og fortsæt med glatstrik. Husk på strikkefastheden! Når arb måler 16 cm tages der 1 m ud i hver side på hver 5. cm totalt 3 gange = 53-58-63-70-77 m. Når arb måler 31-32-33-34-35 cm - husk Måletips - strikkes der 4 p retstrik over 6-6-7-7-8 m i hver side. Derefter lukkes der 3-3-4-4-5 m af i hver side til ærmegab. Luk derefter 1 m af til ærmegab på hver 2.p - se Lukketips: 4-6-7-10-12 gange. Samtidig når arb måler 39-41-43-44-45 cm strikkes der 4 p retstrik over de midterste 19-20-21-22-21 m. Derefter lukkes de midterste 13-14-15-16-15 m af til hals. Hver skulder strikkes færdig for sig.

1.del: Videre lukkes der 1 m af mod halsen på hver 2.p - se Lukketips: 4 gange. Efter alle aflukninger til ærmegab og hals er der 9-9-9-9-10 m tilbage på hver skulder. Fortsæt med glatstrik og 3 m retstrik i hver side. Luk af når arb måler 48-50-52-54-56 cm.

2.del: Strik som 1.del - OBS: 1.p strikkes fra midt foran - start med at samle 1 m op i første m som blev lukket af til hals og strik denne sammen med 1.m på p (dette gøres for at det ikke skal blive et "hak" i overgangen nederst i halsudskæringen).

Rygstk: Slå op og strik som forstk. Luk af til ærmegab som på forstk = 39-40-41-42-43 m og strik videre til arb måler 45-47-49-51-53 cm. Nu strikkes der 4 p retstrik over de midterste 25-26-27-28-27 m. Derefter lukkes de midterste 19-20-21-22-21 m af til hals. Videre lukkes der 1 m på næste p mod halsen - se Lukketips = 9-9-9-9-10 m tilbage på p. Strik stropperne videre som forstk. Luk af når arb måler 48-50-52-54-56 cm.

Montering: Sy skuldersømmene. Sy sidesømmene indenfor 1 kantm.

Diagram

Sabine Beier 18.06.2013 - 12:35:

..genau wie das: 1.Teil: Weiter gegen den Hals auf alle 2.Ndl abketten DANKE

DROPS Design 19.06.2013 kl. 11:01:

.. siehe andere Antwort.

Sabine Beier 18.06.2013 - 12:34:

Guten Tag, diesen Satz verstehe ich nicht aus der Anleitung: Weiter bei den Armlöchern auf alle 2.Ndl abketten - was bedeutet 2. Ndl? Für eine Antwort wäre ich dankbar. Vielen DANK Sabine Beier

DROPS Design 19.06.2013 kl. 10:52:

Liebe Sabine, das ist leider in den alten Anleitungen teils etwas schlecht übersetzt: es ist Reihe gemeint, nicht Nadel. Wir werden es bei dieser Anleitung gleich korrigieren.

Kommentere opskrift DROPS 82-20