DROPS / 46 / 23

DROPS 46-23 by DROPS Design

DROPS jakke i 1 tråd Vienna eller 2 tråder Brushed Alpaca Silk med glattstrikk

Stikkord: jakker,

DROPS design: Modell nr O-188
-------------------------------------------------------

Størrelse: Small (Medium - Large)

Materialer: DROPS Vienna fra Garnstudio
300 (300-350) gr f.nr 27, rød

Eller bruk:
DROPS Brushed Alpaca Silk fra Garnstudio
225(225-250) gr f.nr 07, rød

DROPS Rundp og Ermp 4 og 6.
DROPS Knapper: 9 stk. (Knapp nr 516).

Strikkefasthet: 14 m x 16 p på p 6 og glstrikk = 10 x 10 cm med 1 tråd Vienna eller 2 tråder Brushed Alpaca Silk. Husk pinnenr er kun veiledende!

Vrbord: * 2 r, 2 vr *. Gjenta fra *-*.

Rille (frem og tilbake på p): 1 rille = 2 pinner. 1.p: Rett, 2.p: Rett.

Bolen: Jakken strikkes frem og tilbake på rundp. Legg opp 140 (148-156) m på rundp 4 med 1 tråd rød Vinna eller 2 tråder rød Brushed Alpaca Silk og strikk vrbord i 6 cm med 1 kantm i hver side mot midt foran. Bytt til rundp 6, strikk glstrikk og øk 2 (2-2) m jevnt fordelt på 1.p = 142 (150-158) m. Husk på strikkefastheten. Når arb måler 30 (30-30) cm strikkes neste p slik: 35 (36-38) m forstk, fell 2 (4-4) m til ermhull, 68 (70-74) m bakstk, fell 2 (4-4) m til ermhull, 35 (36-38) m forstk. Hver del strikkes ferdig for seg.

Forstk: = 35 (36-38) m. Videre felles til ermhull på hver 2.p: 2 m x 1, 1 m x 0 (0-1) = 33 (34-35) m. Når arb måler 46 (47-48) cm felles det til hals på hver 2.p: 9 (10-10) m x 1, 2 m x 1, 1 m x 3. Fell av når arb måler 53 (54-55) cm.

Bakstk: = 68 (70-74) m. Videre felles til ermhull som på forstk = 64 (66-68) m. Når arb måler 51 (52-53) cm felles de midterste 22 (24-24) m til hals. Deretter felles 2 m i hver side på neste p mot halsen. Fell av når arb måler 53 (54-55) cm.

Erme: Legg opp 44 (48-48) m på ermp 4 med 1 tråd rød Vinna eller 2 tråder rød Brushed Alpaca Silk og strikk vrbord i 2 cm. Bytt til ermp 6 og strikk glstrikk samtidig som det økes midt under ermet: 2 m x 10 (10-11) på S+M: Vekselvis hver og hver 2.omg og L: Hver omg = 64 (68-70) m. Når arb måler 14 (13-13) cm felles 2 (4-4) m midt under ermet og det strikkes ferdig frem og tilbake på p. Videre felles det til ermtopp i hver side på hver 2.p: 6 (5-5) m x 3 (4-4), fell av. Arb måler ca 19 (19-19) cm.

Montering: Sy skuldersømmen. Plukk opp ca 80-90 m langs venstre forstk på rundp 4 med 1 tråd rød Vinna eller 2 tråder rød Brushed Alpaca Silk og strikk vrbord i 2,5 cm frem og tilbake på p. Gjenta langs høyre forstk, men etter 1 cm strikkes det 9 knapphull fordelt slik: 1. knapphull - 1 cm fra oppleggskanten, 2. knapphull - i overgangen mellom vrborden og glstrikken, 9. knapphull - 1 cm fra halsfellingen og de resterende 6 knappene fordeles jevnt mellom 2. og 9. knapphull - 1 knapphull = fell 2 m og legg opp 2 nye m over de felte m på neste p. Plukk opp ca 65-75 m rundt halsen på rundp 4 med rød og strikk 1 rille frem og tilbake på p, fell av. Sy i ermene og knappene.

Diagram

Brunet Rosanne 11.05.2012 - 18:35:

Super 350grs egal 7 pelotes a 3euros ce qui fait 24 e 50

Kommentér oppskrift DROPS 46-23