DROPS / 48 / 13

DROPS 48-13 by DROPS Design

DROPS genser i Vienna med vrbordsmønster

Stikkord: gensere, høy hals,

DROPS design: Modell nr o-191
-------------------------------------------------------

Størrelse: Small (Medium - Large)
Materialer: DROPS Vienna fra Garnstudio
400 (400-450) gr f.nr 51, oliven

DROPS Rundp og Ermp 6.

Kommentarer (2) FAQ
Strikkefasthet: 14 m x 16 p på p 6 og glstrikk = 10 x 10 cm. Husk pinnenr er kun veiledende!

Mønster: * 3 r, 3 vr *. Gjenta fra *-*.

Bolen: Legg opp 156 (168-174) m på rundp 6 med grønn og strikk Mønster til ferdig mål - se forkl over. Husk på strikkefastheten. Når arb måler 28 (29-30) cm felles det 4 m i hver side til ermehull (sørg for å få 3 rett midt foran). Hver del strikkes ferdig for seg.

Forstk: = 74 (80-83) m. Videre felles til ermehull på hver 2.p: 2 m x 1 (2-2), 1 m x 1 (1-2) = 68 (70-71) m. Når arb måler 48 (50-51) cm felles de midterste 8 (10-11) m til hals. Deretter felles det mot halsen på hver 2.p: 3 m x 1, 2 m x 2, 1 m x 1. Fell av når arb måler 56 (58-59) cm.

Bakstk: = 74 (80-83) m. Videre felles til ermehull som på forstk = 68 (70-71) m. Når arb måler 54 (56-57) cm felles de midterste 20 (22-23) m til hals. Deretter felles 2 m i hver side på neste p mot halsen. Fell av når arb måler 56 (58-59) cm.

Erme: Legg opp 30 (30-30) m på ermp 6 med grønn og strikk Mønster oppover til ferdig mål (sørg for å få 3 rett midt oppå ermet). Samtidig når arb måler 5 (5-5) cm økes det midt under ermet: 2 m x 24 (26-26) på S: Vekselvis hver 2., 2. og 3.omg og M+L: Hver 2.omg = 78 (82-82) m. Når arb måler 43 (43-42) cm felles det 4 m midt under ermet og det strikkes ferdig frem og tilbake på p. Videre felles det i hver side til ermetopp på hver 2.p: 6 (5-4) m x 4 (5-6), fell av. Arb måler ca 50 (51-51) cm.

Montering: Sy skuldersømmen. Plukk opp ca 78-84 m (delbart med 6 m) rundt halsen på rundp 6 og strikk Mønster i 10 cm, fell av. Sy i ermene.

Diagram

DROPS Design 01.11.2010 - 17:28:

Hi Elenor, You bind off 4 sts each side for armholes when you divide, so the pattern is correct.

Elenor Reuter 31.10.2010 - 17:01:

If you cast on 156(168,174)sts when you divide by 2 for front and back you get 78(84,87) sts not 74(80,83)

Kommentér oppskrift DROPS 48-13