DROPS / 50 / 20

DROPS 50-20 by DROPS Design

Pintaneuleinen pusero naisille ja miehille Muskat Soft-Denim-langasta.

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

Koot: Naiset: S-M-L
(Miehet: S/M-M/L)
Langanmenekki: Muskat Soft Denim-lankaa
650-700-750 (850-900) g denim (nro 48)
Puikot: DROPS pyöröpuikot nro 4 (80 cm) ja hihoihin (40 cm) tai sukkapuikot.

Lankavaihtoehdot:
HUOM! Jos käytät vaihtoehtoista lankaa, voi langanmenekki vaihdella.
* Muskat
* Bomull-lin
* Karisma SW

Pesuohjeet: Tämän ohjeen mukaan neulottu vaate pestään 40 asteessa, levitetään mittoihinsa (kts kaavaa) tasaiselle alustalle kuivumaan (ei kuivausrummussa). Näin tehdessä denimlanka ei kutistu enemmän kuin tavallinen puuvillalanka! Denimlanka vaalenee jokaisen pesun jälkeen (kuten farkut). Pese vaate ensimmäisillä kerroilla erikseen.

Neuletiheys: 20 s ja 26 krs sileää puikoilla nro 4 = 10 x 10 cm. Muista, että puikkokoko on ainoastaan suuntaa-antava.

Mallineuleet: Sileä neule: Neulo oikealla puolella oikein ja nurjalla nurin.

Pidennetty helmineule: 1. krs: *1 o, 1 n*, toista *-*. 2. krs ja kaikki parilliset krs:t: Neulo oikeat s:t oikein ja nurjat s:t nurin. 3. krs: *1 n, 1 o*, toista *-*.

Pintaneule: *20 s pidennettyä helmineuletta, 20 s sileää, 20 s pidennettyä helmineuletta, 20 s sileää, 20 s pidennettyä helmineuletta* = 100 s.

Ainaoikeinneule tasona: Neulo kaikki krs:t oikein.
Ainaoikeinneule suljettuna neuleena: Neulo vuorotellen 1 krs o ja 1 krs n.

Etu- ja takakappale: Neulo ensin etu- ja takakappale erikseen tasona halkioiden osuudelta, sitten yhtenä kappaleen pyöröpuikolla suljettuna neuleena kädenteihin asti ja lopuksi yläosat erikseen.

Helmakappaleet: Luvut miesten kokoja varten ovat suluissa (). Luo 112-120-126 (120-128) s pyöröpuikolle nro 4 s ja neulo tasona ensin 4 krs ainaoikeinneuletta ja sitten seur. jaolla: 2 s ainaoikeinneuletta, 4-8-11 (8-12) s sileää, pintaneuleen *–* = 100 s, 4-8-11 (8-12) s sileää, 2 s ainaoikeinneuletta. Kun työ on 10 cm, siirrä s:t sivuun odottamaan. Neulo toinen samanlainen helmakappale.
Ota molemmat kappaleet samalle puikolle = 224-240-252 (240-256) s. Aloita krs toisessa sivussa ja neulo 2 s ainaoikeinneuletta, 4-8-11 (8-12) s sileää, pintaneuleen *–* = 100 s, 4-8-11 (8-12) s sileää, 4 s ainaoikeinneuletta, 4-8-11 (8-12) s sileää, pintaneuleen *–* = 100 s, 4-8-11 (8-12) s sileää, 2 s ainaoikeinneuletta. Neulottuasi 2 krs tällä jaolla, neulo jatkossa sivujen 4 ainaoikeinneulotut s:t sileällä neuleella. Tarkista neuletiheys. Kun työ on 33-35-36 (39-41) cm, päätä kädentiet näin: päätä 2 s, neulo 108-116-122 (116-124) s = etukappale, päätä 4 s, neulo 108-116-122 (116-124) s = takakappale, päätä 2 s. Neulo yläosat erikseen tasona.

Etukappale: = 108-116-122 (116-124) s. Päätä vielä kädentien reunassa joka 2. krs:lla: 0-2-3 (0-1) x 2 s ja 3-3-4 (2-2) x 1 s = 102-102-102 (112-116) s. Kun työ on 54-56-58 (61-64) cm, päätä keskimm. 28-30-32 (30-32) s pääntietä varten ja neulo kumpikin puoli erikseen. Päätä vielä pääntien reunassa joka 2. krs:lla: 2 x 2 s ja 2 x 1 s. Kun työ on 60-62-64 (67-70) cm päätä loput s:t kerralla olkaa varten.

Takakappale: = 108-116-122 (116-124) s. Päätä kädentiet kummassakin sivussa kuten edessä = 102-102-102 (112-116) s. Kun työ on 58-60-62 (65-68) cm, päätä keskimm. 36-38-40 (38-40) s pääntietä varten ja neulo kumpikin puoli erikseen. Päätä vielä pääntien reunassa 2 s seur. krs:n alussa. Päätä loput s:t kerralla olkaa varten samalla korkeudella kuin edessä.

Hihat: Luo 48-48-52 (52-56) s pyöröpuikolle nro 4 ja neulo suljettuna neuleena 4 krs ainaoikeinneuletta. Neulo sitten näin, krs alka hihan alapuolella: 14-14-16 (16-18) s sileää, 20 s pidennettyä helmineuletta, 14-14-16 (16-18) s sileää. Kun hihan pituus on 6 cm, lisää hihan alapuolella näin: S: joka 3. krs:lla; M ja L: vuorotellen joka 2. ja ja joka 3. krs:lla ; S/M ja M/L: vuorotellen joka 3. ja joka 4. krs:lla 30-30-30 (30-30) x 2 s = 108-108-112 (112-116) s. Neulo pintaneuletta lisätyillä s:illa. Kun hihan pituus on 43,5-42,5-42 (49-49) cm, päätä 4 s hihan alla suoraan lisäysten yläpuolella ja neulo loput tasona. Päätä kummassakin reunassa pyöriötä varten joka 2. krs:lla 6-9-11 (6-7) x 6-4-3 (6-5) s, päätä loput s:t kerralla. Hihan pituus on n. 49-50-51 (54-55) cm.

Viimeistely: Ompele olkasaumat.

Pääntien reunus: Poimi pyöröpuikolle nro 4 n. 100-106 s pääntien reunasta, neulo 6 s sileää, päätä.
Ompele hihat paikoilleen.

Piirros

Kommentit (3)

Sberkles 02.12.2017 - 19:25:

On sleeve after 2 st. bind off on each side, instructions say "Then bind off for sleeve caps each side every other row:" My question is how many sts. do I bind off every other row?

DROPS Design 03.12.2017 kl. 06:18:

Hi Sberkles, The number of stitches is given after the colon in the text - 6-4-3 (6-5) stitches 6-9-11 (6-7) times on each side. I hope this helps. Happy knitting!

Jessica 16.04.2015 - 00:30:

In the sleeve section, this pattern says "inc 1 st on each side of the 30-30-30 (30-30) times. Size S: every third row. Sizes M+L: alternately every 2nd and 3rd row" Does this mean increase on either side of the marker or the pattern? Also does this mean for the M+L sizes that you complete one whole set of the pattern without increasing, and then increase on the next set? It's a little strangely worded. Any help is appreciated!

DROPS Design 16.04.2015 kl. 10:05:

Dear Jessica, you will inc for the sleeve 1 st each side of the marker at beg of round (under sleeve). In size M/L inc as follows:*work 1 row, inc on next row, work 2 rows, inc on next row* and repeat from *-*. Happy knitting!

Guma 21.01.2013 - 23:35:

Hallo, ich möchte dieses Modell stricken, vermisse aber in der Anleitung die Angabe zur Maschenprobe. Danke für eine Antwort

DROPS Design 22.01.2013 kl. 09:19:

Liebe Guma, das stimmt, das hat unsere Übersetzerin vergessen, Danke für den Hinweis. Es ist nun ergänzt.

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 50-20