DROPS / 32 / 6

DROPS 32-6 by DROPS Design

DROPS Dames- of herentrui met kabels en Noorse motiefjes van “Karisma”. Maat S – L.

Dit model heeft nog geen naam. Heeft u misschien een goede voorstel?

Maat: Dames: Small - Medium - Large
Heren: (Small/Medium - Medium/Large)
Materiaal: DROPS Karisma Superwash van Garnstudio,
400-450-450 (450-500) gr nr. 1, naturel
300-300-350 (350-350) gr nr. 16, donker grijs

DROPS Rondbreinaald en breinaalden zonder knop 2,5 mm en 4 mm, of de breinaalden die u nodig heeft voor de juiste steekverhouding.
DROPS Sluitingen: 3 stuks.

De aanwijzingen voor de herenmaten staan tussen ( ).

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden: kabel, scandinavisch, split, truien,

21 st x 26 nld met Karisma op breinld 4 mm in tricotsteek = 10 x 10 cm. Gebruik indien nodig dikkere of dunnere naalden. Brei altijd een proeflapje!

Patroon:
Zie teltekening M.1 en M.2 (1 keer de teltekening = 1 rapport). De teltekening geeft het motief weer aan de goede kant. Zowel de heengaande als de teruggaande nld zijn weergegeven. De Nederlandse verklaring van de symbolen in de teltekening staan onderaan dit patroon, in dezelfde verticale volgorde als de symbolen bij de teltekening

Boordsteek:
* 1 r, 1 av*, herhaal steeds *-*.

Rand:
Brei 2,5 cm tricotsteek, 1 nld av, 2,5 cm tricotsteek.

Panden:
Zet 184-190-196 (196-204) st op met rondbreinld 2,5 mm en donker grijs. Brei rond. Brei 5 cm boordsteek als volgt: 1 nld donker grijs, 2 nld naturel, 1 nld donker grijs. Brei daarna verder met naturel. Wissel naar rondbreinld 4 mm. Brei verder volgens teltekening M.1. Meerder 56-62-68 (56-60) st gelijkmatig verdeeld in de 1e nld van M.1 = 240-252-264 (252-264) st. Deel bij een hoogte van 30-31-32 (35-37) cm het werk in 2 delen (= armsgat). Brei het voor- en achterpand apart verder. Let op de steekverhouding.

Voorpand: = 120-126-132 (126-132) st.
Brei vanaf een hoogte van 36-37-38 (41-43) cm verder met donker grijs (na een heel rapport van M.1). (U kunt eventueel een stoffen schouderpas maken. Brei dan nog 1 cm tricotsteek en kant dan alle st af.) Brei 1 nld tricotsteek en meerder gelijkmatig verdeeld in deze nld: 12 st (dit is om het samentrekken van de kabels te compenseren). Brei de volgende nld als volgt: 6 (9) st tricotsteek, M.2, 14 st tricotsteek, M.2, tricotsteek tot er 40 (43) st over zijn, M.2, 14 st tricotsteek, M.2, 6 (9) st tricotsteek. Kant bij een hoogte van 43-44-45 (48-50) cm de middelste 6 st af voor de voorbies. Linker kant: Kant bij een hoogte van56-57-58 (61-63) cm aan de halszijde af: 1 keer 17 st, 2 keer 2 st en 1 keer 1 st. Kant alle st af bij een totale hoogte van 60-61-62 (65-67) cm. Rechter kant: Brei als de linker kant,maar in spiegelbeeld.

Achterpand: = 120-126-132 (126-132) st.
Brei verder zoals bij het voorpand. Kant bij een hoogte van 58-59-60 (63-65) cm de middelste 46-46-46 (46-46) st af voor de hals. Kant in de volgende nld aan beide halszijden nog 2 st af. Kant alle st af bij een totale hoogte van 60-61-62 (65-67) cm.

Mouwen:
Zet 48-48-50 (50-50) st op met breinaalden zonder knop 2,5 mm en donker grijs. Brei rond. Brei 5 cm boordsteek zoals bij de panden. Wissel naar breinaalden zonder knop 4 mm. Brei verder volgens teltekening M.1 (let er op dat er één rapport midden op de mouw komt). Meerder tegelijkertijd 12-14-12 (12-12) st gelijkmatig verdeeld in de 1e nld = 60-62-62 (62-62) st. Meerder bovendien 32-32-32 (32-32) keer 2 st midden in de ondermouw in Maat Dames S + Heren: om en om iedere 3e en 4e nld, Maat Dames M+L: iedere 3e nld = 124-126-126 (126-126) st. Kant alle st af bij een totale hoogte van 50-49-49 (54-54) cm (na een heel patroon).

Afwerken:
Sluit de schoudernaden. Rechter de voorbies: Neem ca 22 st op langs het rechter split met breinld 2,5 mm en donker grijs. Brei de rand. Sla de rand dubbel naar binnen en zoom deze vast. Linker split: Brei zoals langs het rechter split. Leg de rechter voorbies over de linker voorbies en naai deze middenvoor op elkaar. Neem rond de hals ca 106 st op met breinld 2,5 mm en donker grijs. Brei de rand heen en weer op de breinld. Sla de rand dubbel naar binnen en zoom deze vast . Naai de mouwen in de trui, in de buitenste steek. Let er op dat de naad niet te dik wordt. Naai de sluitingen aan.

VERKLARING SYMBOLEN TELTEKENING:
= recht, donker grijs
= averecht, donker grijs
= naturel
= zet 3 st op een hulpnld voor het werk, brei 3 st recht, brei de 3 st van de hulpnld recht

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 32-6.