DROPS / 53 / 16

DROPS 53-16 by DROPS Design

Gebreide DROPS Trui van Muskat met ingebreide strepen en motieven van Tynn Chenille. Maat S - L

Trefwoorden: meerkleurig, scandinavisch, truien,

Maat: Small (Medium - Large)
Materiaal: DROPS Muskat van Garnstudio,
550 (600-650) gr nr. 35, mosterdgeel
en gebruik: DROPS Tynn Chenille van Garnstudio,
300 (350-350) gr nr. 908, mosterdgeel

DROPS Rondbreinaald en breinaalden zonder knop 3,5 mm en 4 mm, of de breinaalden die u nodig heeft voor de juiste steekverhouding.

90% katoen, 10% polyamide

20 st x 26 nld met Muskat of Tynn Chenille op breinld 4 mm in patroon = 10 x 10 cm.

Patroon:
Zie teltekening M.1-M.3 (1 keer de teltekening = 1 rapport). De teltekening geeft het motief weer aan de goede kant.
De Nederlandse verklaring van de symbolen in de teltekening staan onderaan dit patroon, in dezelfde verticale volgorde als de symbolen bij de teltekening. Brei het hele patroon in tricotsteek.
Panden:
Brei de trui rond op de rondbreinld. Knip de st in de armsgaten later door.
Zet 228 (240-252) st op met rondbreinld 3,5 mm en Muskat. Brei 3 cm tricotsteek, 1 nld av (= omslagrand- meet steeds vanaf dit punt het werk). Wissel naar rondbreinld 4 mm. Brei volgens teltekening M.1 tot een hoogte van ca 22 (26-29) cm - begin bij de pijl in de teltekening, brei de st van het voorpand, begin opnieuw bij de pijl en brei de st van het achterpand. Let op de steekverhouding. Brei na M.1 verder volgens teltekening M.2 en daarna volgens teltekening M.3 tot de gewenste afmetingen - begin bij de pijl in de teltekening, brei de st van het voorpand, begin opnieuw bij de pijl en brei de st van het achterpand. Meerder bij een hoogte van 45 (49-51) cm aan weerszijden 5 st(deze st zijn om later door te knippen. Brei de st niet mee in het Patroon). Kant bij een hoogte van 60 (64-67) cm de middelste 10 (12-12) st voor af voor de hals. Brei het werk verder heen en weer op breinld. Kant daarna af aan beide halszijden in iedere 2e nld: 1 keer 3 st, 2 keer 2 st, 2 keer 1 st en 1 keer 1 st in iedere 4e nld. Kant bij een hoogte van 68 (72-75) cm de middelste 26 (28-28) st achter af voor de hals. Kant in de volgende nld aan beide halszijden achter nog 2 st af. Kant alle st af bij een totale hoogte van ca 70 (74-77) cm.

Mouwen:
Zet 44 (44-46) st op met breinaalden zonder knop 3,5 mm en Muskat. Brei 3 cm tricotsteek, 1 nld av (= omslagrand- meet steeds vanaf dit punt het werk). Wissel naar breinaalden zonder knop 4 mm. Brei volgens teltekening M.1 tot de gewenste afmetingen. Meerder vanaf een hoogte van 5 (5-5) cm 28 (28-29) keer 2 st midden in de ondermouw in iedere 3e nld = 100 (100-104) st. Zet, als de mouw een hoogte heeft van 43 (43-42) cm, midden in de ondermouw 6 st op een hulpnld. Zet daarna 3 keer 10 st aan weerszijden st op de hulpnld voor de mouwkop in iedere 2e nld. De totale hoogte is nu ca 46 (46-45) cm. Zet alle st van de hulpnld terug op de breinld. Brei 2 cm averechte tricotsteek met Muskat heen en weer op de breinld (vanaf de midden ondermouw) voor het beleg over de knipranden van de panden. Kant alle st losjes af.

Afwerken:
Rijg een merkdraad midden in de gemeerderde st aan de zijkant in de armsgaten. Werk met de naaimachine (bijvoorbeeld zigzagsteek of locksteek) de zomen rond de merkdraden af: 1e zoom = ½ st van de merkdraad, 2e zoom= ½ st van de 1e zoom. Knip de st in de armsgaten door. Sluit de schoudernaden. Neem ca 86-96 st (het aantal steken moet deelbaar zijn door 2) op rond de hals met breinaalden zonder knop 3,5 mm en beide kwaliteiten als volgt: * 1 st Muskat, 1 st Chenille *, herhaal steeds *-*. Brei zo 3 cm voor het halsboord. Brei daarna verder met Muskat als volgt: 1 nld tricotsteek, 1 nld av (=omslagrand), 3 cm tricotsteek. Kant alle st af. Sla de randen dubbel naar binnen en zoom ze vast. Naai de mouwen in de trui aan de goede kant als volgt: naai om en om 1 st van de laatste rechtgebreide nld van de mouw voor het beleg en 1 st van de panden naast de machinale zoom. Keer de trui met de verkeerde kant naar buiten. Zoom het beleg van de mouwen over de knipranden op de panden.

VERKLARING SYMBOLEN TELTEKENING:
= Muskat, mosterdgeel
= Tynn Chenille, mosterdgeel

Telpatroon

= muskat, mosterdgeel
= tynn chenille, mosterdgeel

Laat een opmerking achter voor DROPS 53-16