DROPS / 65 / 23

DROPS 65-23 by DROPS Design

DROPS sjal i Italian Velvet

DROPS design: Modell nr P-003
--------------------------------------------------------
Mål: Bredde øverst: ca 2 m.
Lengde midt bak: ca 110 cm.
Materialer: DROPS Italian Velvet fra Garnstudio
700 gr f.nr 02, plomme.

DROPS Rundp nr 15.

(Fortsett til oppskrift...)

DROPS ItalianVelvet: Utgått / Alternative garn (Garngruppe F)

Stikkord:

mønster/teknik: hullmønster, type oppskrift: sjal,

Strikkefasthet: 6 m x 11 p på p 15 og mønsterstrikk = 10 x 10 cm. Husk pinnenr er kun veiledende!

Sjal: Legg opp 3 m på rundp 15 med plomme. Strikk frem og tilbake på rundp slik:

1.p: 1 r, 1 kast, 1 r, 1 kast, 1 r = 5 m.
2.p: 1 r, 1 vr, 1 kast, 2 vr sammen, 1 kast, 1 r = 6 m.
3.p: 1 r, 1 kast, 2 r sammen, 1 kast, 2 r sammen, 1 kast, 1 r = 7 m.
4.p: 1 r, 1 kast, 2 vr sammen, 1 kast, 2 vr sammen, 1 kast, 1 vr, 1 r = 8 m.
5.p: 2 r, 1 kast, 2 r sammen, 1 kast, 2 r sammen, 1 kast, 2 r = 9 m.
6.p: 1 r, 1 vr, 1 kast, 2 vr sammen, 1 kast, 2 vr sammen, 1 kast, 2 vr sammen, 1 kast, 1 r = 10 m.
7.p: 1 r, 1 kast, * 2 r sammen, 1 kast *, gjenta fra *-* til det gjenstår 1 m på p, denne strikkes r = 11 m.
8.p: 1 r, 1 kast, * 2 vr sammen, 1 kast *, gjenta fra *-* til det gjenstår 2 m på p, 1 vr, 1 r = 12 m.
9.p: 2 r, 1 kast, * 2 r sammen, 1 kast *, gjenta fra *-* til det gjenstår 2 m på p, disse strikkes r = 13 m.
10.p: 1 r, 1 vr, 1 kast, * 2 vr sammen, 1 kast *, gjenta *-* til det gjenstår 1 m på p denne strikkes r = 14 m.

Gjenta 7. til 10.p oppover. Med dette mønsteret økes det 1 m på hver p. Når det er 120 m på p (eller ved ønsket mål) felles det løst av med dobbelt garn.

Frynser: Det festes frynser langs begge skråkantene bak på sjalet med 5 cm mellomrom. 1 frynse = 2 tråder på 25 cm - legg trådene dobbelt om 1 kantm og dra endene gjennom løkken. Knyt en knute ytterst i hver ende slik at trådene ikke deler seg.