DROPS / 174 / 12

Keystone Hat by DROPS Design

Pánská čepice pletená lícovým žerzejem s vroubky z příze DROPS Big Merino.

DROPS design: model č. mb-033
Skupina přízí: C nebo A + A
----------------------------------------------------------
Velikost: S/M – L/XL
Obvod hlavy: 57/59 - 59/62 cm

Materiál:
DROPS BIG MERINO firmy Garnstudio
100 g pro obě velikosti, barva č.17, tmavá modrá

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č. 4,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 18 ok x 23 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
DROPS krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.3,5 na lem - nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 20 ok x 27 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

(Přejít k návodu...)

Tagy:

typ modelu: čepice,

----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, podle potřeby převedeme pleteninu na ponožkové jehlice.
Na krátkou kruhovou jehlici č.3,5 nahodíme přízí Big Merino 106-112 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme pružným vzorem 1/1, tj. střídáme 1 oko hladce, 1 obrace. Ve výši 3 cm převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č. 4,5. Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 10 ok = 96-102 ok. Následující kruhovou řadu pleteme takto: 87-92 ok lícovým žerzejem, 9-10 ok vroubkovým vzorem – viz výše. Takto pokračujeme. Ve výši 20-22 cm vložíme do pleteniny 6 značek, vždy po 16-17 okách – první značka leží za 1. okem lícovým žerzejem na začátku kruhové řady (to proto, aby ujímání nad vroubky vypadalo úhledně).
V následující kruhové řadě začneme ujímat: ujímáme 1 oko před každou značkou, tj. před každou značkou spleteme 2 oka hladce. Pak upleteme 1 kruhovou řadu bez ujímání. Poté ujímání zopakujeme v každé kruhové řadě, ještě 12-13x = 18 ok. V následující kruhové řadě spleteme každá 2 oka hladce = 9 ok. Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.
Čepice je vysoká asi 26-28 cm.

Pokud se vám zdá, že je v návodu chyba či nesrovnalost, napište nám, prosím, své postřehy prostřednictvím Komentářů. Přejít k originálu návodu na model DROPS 174-12.