DROPS / 153 / 9

Bayside by DROPS Design

DROPS pruhovaný šátek pletený z příze "Fabel".

DROPS design: model č. fa-262
Skupina přízí: A
-----------------------------------------------------------
Rozměry:
Asi 80 cm – měřeno podél krátké strany (uzavřený okraj).

Materiál: DROPS FABEL firmy Garnstudio
50 g, barva č.100, smetanová
50 g, barva č.522, modrá/modrá

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (80 cm) č.4,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 20 ok x 26 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.

(Přejít k návodu...)

Tagy:

střih: , technika: pruhy, typ modelu: šály,

Pleteme v řadách na kruhové jehlici – to proto, abychom měli dostatek místa na všechna oka.
Na kruhovou jehlici č.4,5 nahodíme smetanovou přízí 3 oka a upleteme 2 řady hladce. Pokračujeme takto:
1. ŘADA: smetanovou přízí pleteme 1 oko obrace, 1x volně nahodíme, zbylá oka obrace.
2. ŘADA: modro/modrou přízí upleteme všechna oka hladce; při změně příze Neutahujeme!.
3. ŘADA: modro/modrou přízí pleteme 1 oko hladce, 1x volně nahodíme, zbylá oka hladce.
4. ŘADA: smetanovou přízí upletem všechna oka hladce.
1.-4. řadu opakujeme = pleteme střídavě 2 řady lícovým žerzejem smetanovou přízí a 1 vroubek modro/modrou přízí. Takto pleteme tak dlouho, až vypleteme téměř celá klubíčka obou barev. Končíme 2. řadou (= modro/modrou); dbáme na to, aby nám zbylo dostatek příze na uzavření.
Díl měří asi 80 cm – měřeno podél krátké strany (tj. podél jehlice). Uzavíráme modro/modrou přízí, takto: *2 oka uzavřeme, 1x nahodíme a nahození hned volně uzavřeme*, *-* opakujeme v průběhu celé řady – okraj pak bude dostatečně pružný. Poté příze odstřihneme a zapošijeme.

TVAROVÁNÍ:
Šátek ponoříme do vlažné vody a necháme ho nasáknout. Přebytečnou vodu pak opatrně vymačkáme – nekroutíme! Poté pleteninu zabalíme do ručníku a zlehka vymačkáme další část vody – šátek teď bude už jen vlhký. Rozložíme jej na koberec či matraci a opatrně vypneme do požadovaných rozměrů a tvaru. Necháme volně proschnout. Po každém praní tento postup zopakujeme.

Pokud se vám zdá, že je v návodu chyba či nesrovnalost, napište nám, prosím, své postřehy prostřednictvím Komentářů. Přejít k originálu návodu na model DROPS 153-9.