DROPS Extra / 0-1009

Heart of the Season by DROPS Design

DROPS Jul: Heklet DROPS julehjerte i ”Karisma”

DROPS Design: Modell nr u-722
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
Mål: ca 5 cm bredt
Materialer: DROPS KARISMA fra Garnstudio
50 gr f.nr 18, rød

Et hjerte veier ca 2 gram så 1 nøste holder til ca 25 hjerter.

DROPS HEKLENÅL NR 3,5
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

tema: dekorasjon, jul, kjærlighet,

HJERTE:
Hekle 4 lm med rød på nål 3,5 og sett dem til en ring med en kjm i første lm.
1.OMG: Hekle 4 lm, deretter hekles det om ringen slik: 4 dbl-st, 4 st, 1 lm, 1 dbl-st, 1 lm, 4 st, 4 dbl-st, 4 lm, 1 kjm, deretter 18 lm (= løkke), 1 kjm om ringen.
2.OMG: Hekle 5 lm, deretter 1 fm i første dbl-st, 2 fm i neste dbl-st, 1 fm i den tredje dbl-st, 2 fm i den fjerde dbl-st, deretter 1 fm i hver av de neste 4 st, 1 fm om lm, 2 fm i neste dbl-st, 1 fm om lm, 1 fm i hver av de neste 4 st, 2 fm i første dbl-st, 1 fm i neste dbl-st, 2 fm i tredje dbl-st og 1 fm i fjerde dbl-st, 5 lm og 1 kjm før løkken fra forrige omg. Klipp og fest tråden.