DROPS / 151 / 24

Phoenix by DROPS Design

Czapka i komin DROPS ściegiem angielskim, 2 kolorami z włóczki „Big Delight”.

DROPS design: Model nr db-029
Grupa włóczek C
-----------------------------------------------------------

CZAPKA:
Rozmiary: S/M – L/XL
Obwód głowy: ok. 54/56 - 56/58 cm
Materiał:
DROPS BIG DELIGHT od Garnstudio
100-100 g kolor nr 13, szary
100-100 g kolor nr 01, różany ogród

KOMIN:
Obwód: ok. 42-50 cm
Wysokość: ok. 14-16 cm
Materiał:
DROPS BIG DELIGHT od Garnstudio
100-100 g kolor nr 13, szary
100-100 g kolor nr 01, różany ogród

DRUTY Z ŻYŁKĄ (60 cm) DROPS nr 5 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając 13 o. ściegiem angielskim otrzymać próbkę o szerokości 10 cm. (10 o., gdy czapka jest lekko rozciągnięta)
----------------------------------------------------------

(Patrz objasnienia...)

Tagi:

rodzaj wzoru: czapki, kominy, zestawy, technika: ścieg angielski,

DWUKOLOROWY ŚCIEG ANGIELSKI:
RZ. 1 (= na lewej stronie robótki): Przerabiany kolorem 13, szary
1 o. ściegiem francuskim, * 1 narzut, zdjąć 1 o. jak do przerobienia na lewo, 1 o.p. *, powt. od *-* aż zostaje 2 o., 1 narzut, zdjąć 1 o. jak do przerobienia na lewo, 1 o. ściegiem francuskim. Obrócić.

RZ. 2 (= na prawej stronie robótki): Przerabiany kolorem 13, szary
1 o. ściegiem francuskim, * przer. razem na prawo narzut i oczko zdjęte, 1 narzut, zdjąć 1 o. jak do przerobienia na lewo *, powt. od *-* aż zostaje 1 narzut i 2 o., przer. razem na prawo narzut i oczko zdjęte, 1 o. ściegiem francuskim.
Zsunąć oczka na drugi koniec drutu, aby przer. jeszcze raz z tej samej strony i zmienić kolor (patrz WSKAZÓWKI 1 i 2).

RZ. 3 (= na prawej stronie robótki): Przerabiany kolorem 01, różany ogród
1 o. ściegiem francuskim, * 1 narzut, zdjąć 1 o. jak do przerobienia na lewo, przer. razem na lewo narzut i oczko zdjęte*, powt. od *-* aż zostaje 2 o., 1 narzut, zdjąć 1 o. jak do przerobienia na lewo, 1 o. ściegiem francuskim. Obrócić.

RZ. 4 (= na lewej stronie robótki): Przerabiany kolorem 13, szary
1 o. ściegiem francuskim, * przer. razem na lewo narzut i oczko zdjęte, 1 narzut, zdjąć 1 o. jak do przerobienia na lewo *, powt. od *-* aż zostaje 1 narzut i 2 o., przer. razem na lewo narzut i oczko zdjęte, 1 o. ściegiem francuskim.
Zsunąć oczka na drugi koniec drutów, aby przer. jeszcze raz z tej samej strony i zmienić kolor.

RZ. 5 (= na lewej stronie robótki): Przerabiany kolorem 01, różany ogród
1 o. ściegiem francuskim, * 1 narzut, zdjąć 1 o. jak do przerobienia na lewo, przer. razem na prawo narzut i oczko zdjęte *, powt. od *-* aż zostaje 2 o., zakończyć wykonując 1 narzut, zdjąć 1 o. jak do przerobienia na lewo, 1 o. ściegiem francuskim. Obrócić.

Powt. rz. 2-5.

WSKAZÓWKA 1:
Ścieg angielski jest przerabiany na liczbie oczek podzielnej przez liczbę nieparzystą. Aby wykonać ścieg angielski w paski należy przer. w tę i z powrotem na drutach z żyłką następująco: przer. 1-szy i 2-gi rz. jak wyjaśniono powyżej. Zsunąć oczka na drugą stronę drutu, aby nast. rząd był przerabiany nowym kolorem ale z tej samej strony (w tym samym kierunku) jak rz. 2. Następnie obrócić robótkę i przer. 2 nast. rzędy z drugiej strony w taki sam sposób jak w 2-gim i 3-cim rz. To oznacza, że przerabiamy 1 rz. każdym kolorem, z tej samej strony, przed obróceniem robótki.

WSKAZÓWKA 2:
W razie wątpliwości jakim kolorem był przerabiany poprzedni rząd, popatrz na kolor oczka brzegowego.
----------------------------------------------------------

CZAPKA:
Na druty z żyłką nr 5 nabrać 72-81 o. kolorem szarym i przer. w tę i z powrotem.
Przer. 1 rz. na prawo, dalej kolejny rząd następująco na prawej stronie robótki: 1 o. brzeg. ściegiem francuskim - patrz powyżej -, * 1 o.l., 2 o. razem na lewo *, powt. od *-* aż zostaje 2 o., zakończyć przerabiając 1 o.l. i 1 o. brzeg. ściegiem francuskim = 49-55 o.
Dalej przer. DWUKOLOROWYM ŚCIEGIEM ANGIELSKIM - patrz powyżej. ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
Na wys. 23-24 cm od dołu robótki – dopasować, aby kończyć za rz. 5 - przer. kolejny rząd kolorem szarym następująco: 1 o. ściegiem francuskim, * przer. razem na prawo narzut i oczko zdjęte, 1 o.l.*, powt. od *-* aż zostaje 3 o., przer. razem na prawo narzut i oczko zdjęte i 1 o. ściegiem francuskim. Obrócić i dalej przer. ściągaczem 1 o.p./ 1 o.l. z 1 o. brzeg. ściegiem francuskim z każdej strony kolorem szarym, aż wys. ściągacza wynosi ok. 3 cm. Przer. 1 rz. na prawo na prawej stronie robótki, W TYM SAMYM CZASIE przer. każde 2 kolejne o. razem. Wys. robótki wynosi ok. 27-28 cm. Zacisnąć ost. oczka na górze i zszyć czapkę na środku tyłu, oczka ściegiem francuskim jedne do drugich.
----------------------------------------------------------

KOMIN:
Przerabiany z góry na dół. Na druty z żyłką nabrać 93-99 o. kolorem szarym i przer. w tę i z powrotem. Przer. 1 rz. na prawo, dalej kolejny rząd następująco na prawej stronie robótki: 1 o. brzeg. ściegiem francuskim - patrz powyżej -, * 1 o.l., 2 o. razem na lewo *, powt. od *-* aż zostaje 2 o., zakończyć przerabiając 1 o.l. i 1 o. brzeg. ściegiem francuskim = 63-67 o. Dalej przer. DWUKOLOROWYM ŚCIEGIEM ANGIELSKIM - patrz powyżej. ZACHOWAĆ TAKIE SAME NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
Na wys. ok. 12-14 cm od dołu robótki – dopasować, aby kończyć za rz. 2. Odciąć nitkę, nie obracać robótki, zsunąć oczka na drugą stronę drutu i przer. kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco kolorem różany ogród: 1 o. brzeg. ściegiem francuskim, * 1 o.p., przer. narzuty przekręcone na prawo i przer. zdjęte oczka na lewo *, powt. od * - * aż zostaje 2 o., 1 o.p. i zakończyć przerabiając 1 o. brzeg. ściegiem francuskim. Dalej przer. o. tak jak schodzą z drutu, aż dł. robótki wynosi ok. 14-16 cm.

Na końcu robótki prawe oczka staną się lewymi, oczka przerabiane kolorem róż (w kształcie litery V) ściegiem angielskim powinny być na prawej stronie robótki. Luźno zakończyć. Odciąć nitki, zszyć komin drobnym ściegiem, w odl. 1 o. od brzegu i wrobić nitki.

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS 151-24.