DROPS / 150 / 34

Red Hot Chili Pepper by DROPS Design

Patenttineuleiset DROPS myssy ja kauluri ”Eskimo”-langasta.

DROPS Design: Malli nro ee-468
Lankaryhmä E
-----------------------------------------------------------
DROPS ESKIMO:
150 g nro 08, punainen

MYSSY:
Koko: S/M - L/XL
Pään ympärys: 54 - 58 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS ESKIMO:
150-150 g nro 08, punainen

DROPS PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 9 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 10 s x 14 krs sileää neuletta puikoilla nro 9 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

kuvio/tekniikka: patentti, ohjetyyppi: hatut, kauluri, setti,

VALEPATENTTINEULE KAKSOISSILMUKOIN:
1. krs (nurja puoli): *1 n, 2 o*.
2. krs (oikea puoli): *2 n, 1 kaksoissilmukka (ks. selitys alla)*, toista * - *.
Toista krs:t 1.-2.

KAKSOISSILMUKKA:
Neulo kerroksen oikean s:n alla olevaan s:aan 1 s oikein. (Eli neulo 2 edellisen krs:n s:t kuten 1 s).

LISÄYSVINKKI:
Lisää työn oikealla puolella, tekemällä oikean s:n jälkeen 1 langankierto. Seuraavalla krs:lla (= nurja puoli) langankierto neulotaan kiertäen oikein (eli neulo langankierto takakautta), jottei muodostuisi reikää. Seuraavalla kerralla lisäys tehdään ennen oikeaa s, eli lisäykset tehdään vuorotellen nurjien raitojen oikeassa ja vasemmassa reunassa.
----------------------------------------------------------

KAULURI:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla, ylhäältä alas. Luo 42 s pyöröpuikolle nro 9 Eskimo-langalla. Ensimmäinen krs (= oikea puoli) neulotaan näin: 1 o, *2 n, 1 o*, toista *-* ja neulo lopuksi 2 n. Seuraava krs (= nurja puoli) neulotaan näin: 2 o, neulo sitten VALEPATENTTINEULETTA KAKSOISSILMUKOIN (ks. selitys yllä), neulo lopuksi 1 n. Neulo seuraava krs (= oikea puoli) neulotaan näin: 1 o, neulo valepatenttineuletta kaksoissilmukoin, neulo lopuksi 2 n. Toista krs:t 1.-2. SAMANAIKAISESTI kun työn korkeus on 12 cm, lisää jokaiseen 2 nurjan s:n raitaan (oikealta puolelta katsottuna) 1 s (LUE LISÄYSVINKKI) = 56 s (työhön lisättiin 14 s). Toista tällaiset nurjan raidan lisäykset, kun työn korkeus on 14 cm = 70 s. Toista sitten tällaiset lisäykset 3 cm välein vielä 3 kertaa = 112 s työssä. Kun työn korkeus on 24 cm, päätä s:t löyhästi.
Ompele kauluri yhteen reunat vastakkain uloimmista silmukanreunoista.

MYSSY:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla. Luo 44 s pyöröpuikolle nro 9 Eskimo-langalla. Neulo 1 o/1 n -joustinneuletta. Jatka joustinneuletta, kunnes työn korkeus on 4 cm. Lisää seuraavalla oikean puolen krs:lla jokaiseen nurjaan raitaan 1 s (työhön lisättiin 22 s) = 66 s. Seuraava krs (= nurja puoli) neulotaan näin: 2 o, neulo VALEPATENTTINEULETTA KAKSOISSILMUKOIN (ks. selitys yllä), neulo lopuksi 1 n. Neulo seuraava krs (= oikea puoli) näin: 1 o, neulo valepatenttineuletta kaksoissilmukoin, neulo lopuksi 2 n. Toista krs:t 1.-2., kunnes työn korkeus on 17-19 cm. Neulo seuraava krs (= oikea puoli) näin: 1 o, *2 s nurin yhteen, 1 o*, toista *-* kunnes jäljellä on 2 s, neulo lopuksi 2 n = 44 s. Neulo s:t siten miltä ne näyttävät 3 krs:n ajan. Neulo sitten kaikki s:t pareittain oikein yhteen = 22 s. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi. Kiristä aukko umpeen ja päättele langanpäät hyvin. Ompele myssy yhteen reunat vastakkain uloimmista silmukanreunoista.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 150-34 alkuperäisohjeeseen.