You and Me! by DROPS Design

Gehaakte DROPS meisjespop en jongenspop van ”Paris”.

DROPS design: Model nr. w-043-bn
Garengroep C
--------------------------------------------------------

MEISJESPOP:
Maten: hoogte ongeveer 15 cm
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 33, roze
50 gr. kleur nr. 06, pink
50 gr. kleur nr. 16, wit
50 gr. kleur nr. 61, licht perzik
50 gr. kleur nr. 14, geel
Een restje wit, blauw en rood voor kraag, ogen en mond.

JONGENSPOP:
Maten: hoogte ongeveer 15 cm
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 30, denimblauw
50 gr. kleur nr. 02, licht turkoois
50 gr. kleur nr. 61, licht perzik
50 gr. kleur nr. 14, geel
Een restje wit en rood voor de kraag, knoop en mond.

DROPS HAAKNLD 3.5 mm
ACCESSOIRES: kussenvulling voor de vulling
--------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

pattern type: speelgoed,

Vervang de eerste v aan het begin van elke v toer door 1 l. Eindig elke toer met 1 hv in l van het begin van de toer.
--------------------------------------------------------

MEISJESPOP:
Haak in de rondte van onderen naar boven. Werk de losse draden gaandeweg weg of haak er omheen.
LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN! Haak 3 l met haaknld 3.5 mm met roze en vorm een ring met 1 hv in eerste l.
TOER 1: haak 8 v in l-ring.
TOER 2: haak 2 v in elke v de hele toer = 16 v.
TOER 3-9: haak 1 v in elke v de hele toer.
TOER 10: ga verder met pink en haak 1 v in elke v de hele toer.
TOER 11: haak alleen in voorste lussen van de st deze toer. * Haak 3 l, 1 stk in eerste l, sla 1 v over en haak 1 v in volgende v *, herhaal van *-* de hele toer.
TOER 12: haak 1 v in elke v van de 10e toer, haak door beide lussen van de st heen = 16 v.
TOER 13-15: haak 1 v in elke v de hele toer.
TOER 16: haak alleen in voorste lussen van de st deze toer. * Haak 3 l, 1 stk in eerste l, sla 1 v over en haak 1 v in volgende v *, herhaal van *-* de hele toer.
TOER 17: haak 1 v in elke v van de 15e toer, haak door beide lussen van de st heen = 16 v.
TOER 18-21: haak 1 v in elke v de hele toer.
TOER 22: ga verder met wit en haak 1 v in elke v de hele toer.
TOER 23-27: ga verder met licht perzik en haak 1 v in elke v de hele toer.
TOER 28: ga verder met geel en haak 1 v in elke v de hele toer.
TOER 29: haak 1 v in elke van de volgende 4 v, * 9 l, keer en haak de teruggaande toer in l. Begin in 2e l vanaf haak en haak 2 v in elke l *. Haak dan 1 v in elke van de volgende 8 v en herhaal van *-* nog 1 keer. Haak 1 v in elke van de volgende 4 v en eindig met 1 hv in eerste l van het begin van de toer. Borduur ogen en mond op de pop en vul de pop met wat kussenvulling. Vouw de randen van de afwerkrand naar elkaar toe en naai vast in het midden. Hecht de draad af.

JONGENSPOP:
Haak in de rondte van onderen naar boven. Werk de losse draden gaandeweg weg of haak er omheen.
LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN! Haak 3 l op haaknld 3.5 mm met licht turkoois en vorm een ring met 1 hv in eerste l.
TOER 1: haak 8 v in l-ring.
TOER 2: haak 2 v in elke v de hele toer = 16 v.
TOER 3-12: haak 1 v in elke v de hele toer.
TOER 13: ga verder met denimblauw en haak 1 v in elke v de hele toer.
TOER 14: haak alleen in de voorste lussen van de st deze toer. * Haak 2 l, sla 1 v over en haak 1 v in volgende v *, herhaal van *-* de hele toer.
TOER 15: haak 1 v in elke v van de 13e toer, haak door beide lussen van de st heen = 16 v.
TOER 16-20: haak 1 v in elke v de hele toer.
TOER 21: ga verder met wit en haak 1 v in elke v de hele toer.
TOER 22-26: ga verder met licht perzik en haak 1 v in elke v de hele toer.
TOER 27-28: ga verder met geel en haak 1 v in elke v de hele toer.
Borduur knoop, ogen en mond op de pop en vul de pop met wat kussenvulling. Vouw de randen van de afwerkrand naar elkaar toe en naai vast in het midden. Hecht de draad af.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Children 24-20.