Summer Treat by DROPS Design

Virkattu DROPS jäätelötuutti ”Paris”-langasta.

DROPS Design: Malli nro w-046-bn
Lankaryhmä C
--------------------------------------------------------
Langanmenekki: Garnstudion DROPS PARIS:
50 g nro 61, vaalea persikka
50 g nro 33, keskiroosa
+ punaista jäännöslankaa koristeluun.

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 3,5.
MUUT TARVIKKEET: Vanua jäätelötuutin täyttämiseen.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

ohjetyyppi: lelut,

Jokaisen ks-kerroksen ensimmäinen ks korvataan 1 kjs:lla. Kerroksen lopuksi virkataan 1 ps krs:n ensimmäiseen kjs:aan.

VIRKKAA KIINTEITÄ SILMUKOITA YHTEEN:
Vie koukku ensimmäiseen ks:aan, ota lanka koukulle, vie koukku seuraavaan ks:aan, ota lanka koukulle, ota lanka koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi.
--------------------------------------------------------

JÄÄTELÖTUUTTI 1 PALLOLLA:
Virkataan suljettuna virkkauksena alhaalta ylös. Virkkaa 3 kjs koukulla nro 3,5 ja vaalean persikan värisellä langalla. Sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan. LUE VIRKKAUSINFO!
1.KRS: Virkkaa 4 ks renkaaseen.
2.KRS: Virkkaa jatkossa vain silmukoiden takareunaan. Virkkaa 2 ks jokaiseen ks:aan koko krs:n ajan = 8 ks.
3.-4.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan koko krs:n ajan.
5.KRS: Virkkaa *1 ks seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
6.-7.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan koko krs:n ajan.
8.KRS: Virkkaa *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 16 ks.
9.-10.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan koko krs:n ajan.
11.KRS: Virkkaa *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 20 ks.
12.-13.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan koko krs:n ajan.
14.KRS: Virkkaa *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
15.-16.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan koko krs:n ajan.
17.KRS: Virkkaa *1 ks jokaiseen 5 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 28 ks.
18.-20.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan koko krs:n ajan.
21.KRS: Virkkaa silmukoiden etureunaan seuraavasti: *2 kjs, jätä 1 ks-kaari väliin, 1 ks seuraavaan ks-kaareen*, toista *-* koko krs:n ajan.
22.KRS: Vaihda keskiroosaan lankaan ja virkkaa 20. krs:n silmukoiden molempien reunojen läpi. Virkkaa *1 ks jokaiseen 6 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 32 ks.
23.KRS: Virkkaa *1 ks jokaiseen 7 seuraavaan ks:aan, 2 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 36 ks.
24.-28.KRS: Virkkaa 1 s jokaiseen ks:aan koko krs:n ajan.
29.KRS: LUE VIRKKAA KIINTEITÄ SILMUKOITA YHTEEN! Virkkaa *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, virkkaa 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 30 ks.
30.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan koko krs:n ajan.
31.KRS: Virkkaa *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, virkkaa 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
32.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan koko krs:n ajan.
33.KRS: Virkkaa *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, virkkaa 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
34.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan koko krs:n ajan ja täytä sitten jäätelö vanulla.
35.KRS: Virkkaa *1 ks seuraavaan ks:aan, virkkaa 2 ks yhteen*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
36.KRS: Virkkaa kaikki ks:t pareittain yhteen = 6 ks.
Katkaise lanka ja ompele jäätelön kärki kiinni. Kirjo sokerirakeet jäätelöpalloon punaisella langalla.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Children 24-5 alkuperäisohjeeseen.