Tutti frutti by DROPS Design

Virkatut DROPS vihannekset ja hedelmät sekä kori ”Paris”-langasta.

DROPS Design: Malli nro w-020-bn
Lankaryhmä C
--------------------------------------------------------
Langanmenekki: Garnstudion DROPS PARIS:
200 g nro 26, tumma beige
50 g nro 13, oranssi
50 g nro 45, vaalea oranssi
50 g nro 14, kirkkaankeltainen
50 g nro 06, kirkas roosa
50 g nro 12, punainen
100 g nro 39, pistaasinvihreä
50 g nro 11, opaalinvihreä
50 g nro 44, ruskea
50 g nro 43, vihreä
50 g nro 17, luonnonvalkoinen

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4,5 tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 5 (korin kahvaan).
VIRKKUUTIHEYS: 18 ks koukulla nro 4,5 = 10 cm leveyssuunnassa.
MUUT TARVIKKEET: Vanua täyttämiseen.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

ohjetyyppi: lelut, teema: keittiö, koristelu,

Aloita suljettua virkkausta kjs:iden sijaan tällä tekniikalla, jottei työn alkuun jäisi reikä: Pidä kiinni langanpäästä ja kierrä lanka kerran vasemman käden etusormen ympärille. Pidä muodostunut silmukka vasemman käden peukalon ja etusormen välissä ja aseta lanka vasemman etusormen päälle. Vie koukku silmukkaan, ota lanka koukulle ja vedä lanka silmukan läpi, virkkaa 1 kjs, virkkaa sitten ks:ita silmukkaan. Kun työssä on haluttu määrä ks:ita, kiristä langan avulla silmukka umpeen. Päättele langanpää työn takaosaan. Jatka virkkaamista suljettuna virkkauksena.

Lisää 1 ks virkkaamalla 2 ks seuraavaan ks:aan.

KAVENNUSVINKKI:
Kavenna 1 ks virkkaamalla seuraavat 2 ks yhteen näin: *Vie koukku seuraavaan ks:aan, ota lanka koukulle*, toista *-* vielä kerran, tee 1 langankierto ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi.

VÄRINVAIHTO:
Värinvaihdosta tulee siistein, kun teet sen seuraavasti: Vie koukku viimeiseen ks:aan, ota lanka koukulle, tee 1 langankierto koukulle uudella värillä ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien silmukoiden läpi. Jatka virkkaamalla seuraava krs.
--------------------------------------------------------

PORKKANA:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Virkkaa 2 kjs vaalealla oranssilla langalla ja koukulla nro 4,5.
1.KRS: Virkkaa 3 ks ensimmäiseen kjs:aan (LUE SULJETTU VIRKKAUS).
2.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan (LUE LISÄYSVINKKI) = 6 ks.
3.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 8 ks.
4.KRS (ja kaikki muut parilliset krs:t): Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
5.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 10 ks.
7.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 12 ks.
9.KRS: *1 ks jokaiseen 5 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 14 ks.
11.KRS: *1 ks jokaiseen 6 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran = 16 ks.
Virkkaa sitten suljettuna virkkauksena 1 ks jokaiseen ks:aan 12 krs:n ajan. Tee sitten kavennukset seuraavasti:
1.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks (LUE KAVENNUSVINKKI)*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
2.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 8 ks.
3.KRS: Virkkaa kaikki ks:t pareittain yhteen = 4 ks, katkaise lanka. Täytä porkkana vanulla. Ompele viimeiset 4 ks yhteen.

LEHTI:
Virkkaa 3 kjs opaalinvihreällä langalla ja sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan. Virkkaa renkaaseen seuraavasti: *1 ks, 9 kjs, 1 ks, 11 kjs*, toista *-* yht. 4 kertaa, virkkaa lopuksi 1 ps ensimmäiseen ks:aan = yht. 8 kjs-kaarta. Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Kiinnitä lehdet porkkanan kärkeen.
--------------------------------------------------------

OMENA:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Tee omenan alaosaan ALOITUSYMPYRÄ (ks. selitys yllä) punaisella langalla ja koukulla nro 4,5.
1.KRS: Virkkaa 7 ks ympyrään (LUE SULJETTU VIRKKAUS).
2.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 14 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 21 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 28 ks.
5.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 35 ks.
6.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
7.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 42 ks.
8.-16.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
17.KRS: *1 ks jokaiseen 5 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 36 ks.
18.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 30 ks.
19.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
20.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
21.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
22.KRS: Virkkaa kaikki ks:t pareittain yhteen = 6 ks, katkaise lanka. Täytä omena vanulla. Ompele viimeiset 6 ks yhteen. HUOM: Vedä lanka omenan kärjen ja alaosan läpi siten, että työhön muodostuu syvennys.

VARSI:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Virkkaa 3 kjs ruskealla langalla ja koukulla nro 4,5. Virkkaa sitten 2 ks 1. ja 2. kjs:aan = 4 ks. Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan, kunnes olet virkannut 16 ks. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

LEHTI:
Virkataan tasona. Virkkaa 8 kjs pistaasinvihreällä langalla ja koukulla nro 4,5, virkkaa sitten kjs-ketjuun seuraavasti: 1 ps 2. kjs:aan koukusta laskien, 1 ks kumpaankin 2 seuraavaan kjs:aan, 1 pp seuraavaan kjs:aan, 1 p kumpaankin 2 seuraavaan kjs:aan, 2 ks viimeiseen kjs:aan. Virkkaa sitten kjs-ketjun toiseen reunaan seuraavasti: 1 p kumpaankin 2 seuraavaan kjs:aan, 1 pp seuraavaan kjs:aan, 1 ks kumpaankin 2 seuraavaan kjs:aan, 1 ps viimeiseen kjs:aan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

VIIMEISTELY:
Kiinnitä varsi ja lehti omenan kärkeen.
--------------------------------------------------------

PÄÄRYNÄ:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Tee päärynän alaosaan ALOITUSYMPYRÄ (ks. selitys yllä) pistaasinvihreällä langalla ja koukulla nro 4,5.
1.KRS: Virkkaa 7 ks ympyrään (LUE SULJETTU VIRKKAUS).
2.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 14 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 21 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 28 ks.
5.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 35 ks.
6.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
7.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 42 ks.
8.-13.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
14.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 35 ks.
15.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 28 ks.
16.KRS: *1 ks jokaiseen 5 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
17.-22.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
23.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
24.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
25.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
26.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
27.KRS: Virkkaa kaikki ks:t pareittain yhteen = 6 ks, katkaise lanka. Täytä päärynä vanulla. Ompele viimeiset 6 ks yhteen.

VARSI:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Virkkaa 3 kjs ruskealla langalla ja koukulla nro 4,5. Virkkaa sitten 2 ks 1. ja 2. kjs:aan = 4 ks. Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan, kunnes olet virkannut 16 ks. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

LEHTI:
Virkataan tasona. Virkkaa 8 kjs pistaasinvihreällä langalla ja koukulla nro 4,5, virkkaa sitten kjs-ketjuun seuraavasti: 1 ps 2. kjs:aan koukusta laskien, 1 ks kumpaankin 2 seuraavaan kjs:aan, 1 pp seuraavaan kjs:aan, 1 p kumpaankin 2 seuraavaan kjs:aan, 2 ks viimeiseen kjs:aan. Virkkaa sitten kjs-ketjun toiseen reunaan seuraavasti: 1 p kumpaankin 2 seuraavaan kjs:aan, 1 pp seuraavaan kjs:aan, 1 ks kumpaankin 2 seuraavaan kjs:aan, 1 ps viimeiseen kjs:aan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

VIIMEISTELY:
Kiinnitä varsi ja lehti päärynän kärkeen.
--------------------------------------------------------

KLEMENTIINI:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Tee klementiinin alaosaan ALOITUSYMPYRÄ (ks. selitys yllä) oranssilla langalla ja koukulla nro 4,5.
1.KRS: Virkkaa 7 ks ympyrään (LUE SULJETTU VIRKKAUS).
2.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 14 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 21 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 28 ks.
5.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 35 ks.
6.-10.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
11.KRS: *1 ks jokaiseen 5 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 30 ks.
12.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
13.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
14.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
15.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
16.KRS: Virkkaa kaikki ks:t pareittain yhteen = 6 ks, katkaise lanka. Täytä klementiini vanulla. Ompele viimeiset 6 ks yhteen. HUOM: Vedä lanka klementiinin kärjen ja alaosan läpi siten, että työhön muodostuu syvennys.

LEHTI:
Virkataan tasona. Virkkaa 6 kjs pistaasinvihreällä langalla ja koukulla nro 4,5, virkkaa sitten kjs-ketjuun seuraavasti: 1 ps 2. kjs:aan koukusta laskien, 1 ks seuraavaan kjs:aan, 1 pp seuraavaan kjs:aan, 1 p seuraavaan kjs:aan, 3 p viimeiseen kjs:aan. Virkkaa sitten kjs-ketjun toiseen reunaan seuraavasti: 1 p seuraavaan kjs:aan, 1 pp seuraavaan kjs:aan, 1 ks seuraavaan kjs:aan, 1 ps viimeiseen kjs:aan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

VIIMEISTELY:
Virkkaa toinen lehti samoin ja kiinnitä lehdet klementiinin kärkeen. Ompele ruskealla langalla muutama pisto lehtien väliin.
--------------------------------------------------------

MANSIKKA:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Tee mansikan alaosaan ALOITUSYMPYRÄ (ks. selitys yllä) kirkkaalla roosalla langalla ja koukulla nro 4,5.
1.KRS: Virkkaa 4 ks ympyrään (LUE SULJETTU VIRKKAUS).
2.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 8 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 16 ks.
5.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
6.KRS *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 20 ks.
7.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
8.KRS *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
9. ja 10.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
11.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
12.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
13.KRS: Virkkaa kaikki ks:t pareittain yhteen = 6 ks, katkaise lanka. Täytä mansikka vanulla. Ompele viimeiset 6 ks yhteen.

LEHTI:
Virkataan suljettuna virkkauksena. Virkkaa 48 kjs pistaasinvihreällä langalla ja koukulla nro 4,5 ja sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1.KRS: Virkkaa 1 ks ensimmäiseen kjs:aan, *jätä 5 kjs väliin, 1 ks seuraavaan kjs:aan*, toista *-* koko krs:n ajan, jätä lopuksi viimeiset 5 kjs väliin ja virkkaa 1 ps ensimmäiseen ks:aan = 8 ks ja 8 kjs-kaarta.
2.KRS: Virkkaa 1 kjs, 1 ks jokaiseen ks:aan, virkkaa lopuksi 1 ps ensimmäiseen ks:aan.
3.KRS: Virkkaa 1 kjs, virkkaa kaikki ks:t pareittain yhteen = 4 ks. Virkkaa sitten 1 ks jokaiseen ks:aan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Kiinnitä lehdet mansikan kärkeen. Ompele kirkkaankeltaisella langalla muutama pisto mansikkaan.
--------------------------------------------------------

KIWI:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Tee puolikkaan kiwin yläreunaan ALOITUSYMPYRÄ (ks. selitys yllä) pistaasinvihreällä langalla ja koukulla nro 4,5.
1.KRS: Virkkaa 7 ks ympyrään (LUE SULJETTU VIRKKAUS).
2.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 14 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 21 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 28 ks.
5.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan, vaihda krs:n viimeisen ks:n kohdalla vihreään lankaan (LUE VÄRINVAIHTO).
6.-10.KRS: Vihreällä, virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
11.KRS: *1 ks jokaiseen 5 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
12.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
13.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
14.KRS: Virkkaa kaikki ks:t pareittain yhteen = 6 ks, katkaise lanka. Täytä kiwi vanulla. Ompele viimeiset 6 ks yhteen.
Ompele ruskealla langalla työn pohjaan muutama pisto.
--------------------------------------------------------

TATTI:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Tee tatin yläosaan ALOITUSYMPYRÄ (ks. selitys yllä) ruskealla langalla ja koukulla nro 4,5.
1.KRS: Virkkaa 7 ks ympyrään (LUE SULJETTU VIRKKAUS).
2.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 14 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 21 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 28 ks.
5.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
6.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 35 ks.
7.KRS: Lisää 1 ks ensimmäiseen ks:aan, virkkaa sitten 1 ks jokaiseen ks:aan = 36 ks.
8. ja 9.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
10.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 30 ks, vaihda krs:n viimeisen ks:n kohdalla tummaan beigeen lankaan (LUE VÄRINVAIHTO).
11.KRS: Tummalla beigellä, virkkaa *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
12.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
13.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
14. ja 15.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
16.KRS: *1 ks jokaiseen 5 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 14 ks.
17.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
18.KRS: *1 ks jokaiseen 6 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 16 ks.
19.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
20.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
21.KRS: Virkkaa kaikki ks:t pareittain yhteen = 6 ks, katkaise lanka. Täytä tatti vanulla. Ompele viimeiset 6 ks yhteen.
--------------------------------------------------------

BANAANI:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Virkkaa 2 kjs kirkkaankeltaisella langalla ja koukulla nro 4,5.
1.KRS: Virkkaa 3 ks ensimmäiseen kjs:aan (LUE SULJETTU VIRKKAUS).
2.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 6 ks.
3.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
4.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
5.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan, mutta lisää 1 ks krs:n ensimmäiseen ja viimeiseen ks:aan = 14 ks.
Toista krs:ia 4. ja 5. (eli lisää joka 2. krs ensimmäiseen ja viimeiseen ks:aan 1 ks) = 20 ks työssä.
12.KRS: Lisää 1 ks kumpaankin 2 ensimmäiseen ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 8 ks:n kohdalla 4 ks (LUE KAVENNUSVINKKI), 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks kumpaankin 2 viimeiseen ks:aan = 20 ks.
13. ja 14.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
15.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen 3 ensimmäiseen ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 8 ks:n kohdalla 4 ks, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks viimeiseen ks:aan.
16. ja 17.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
18.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen 4 ensimmäiseen ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna 4 ks, 1 ks jokaiseen 4 viimeiseen ks:aan.
19. ja 20.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
21.KRS: Virkkaa 1 ks kumpaankin 2 ensimmäiseen ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 8 ks:n kohdalla 4 ks, 1 ks kumpaankin 2 viimeiseen ks:aan.
22. ja 23.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
24.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen 4 ensimmäiseen ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna viimeisten 8 ks:n kohdalla 4 ks.
25. ja 26.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
27.KRS: Kavenna ensimmäisten 2 ks:n kohdalla 1 ks, virkkaa 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 6 ks:n kohdalla 3 ks.
28. ja 29.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
30.KRS: Kavenna ensimmäisten 4 ks:n kohdalla 2 ks, virkkaa 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 4 ks:n kohdalla 2 ks.
31. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
32.KRS: Kavenna ensimmäisten 4 ks:n kohdalla 2 ks, virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan kunnes jäljellä on 4 ks, kavenna seuraavien 4 ks:n kohdalla 2 ks = 16 ks.
Toista 32. krs:ta vielä 2 kertaa = 8 ks. Täytä banaani vanulla. Kavenna seuraavalla krs:lla 2 ks = 6 ks jäljellä. Virkkaa sitten 1 ks jokaiseen ks:aan, kunnes olet virkannut 12 ks. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.
--------------------------------------------------------

BANAANI KUORELLA:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Virkkaa 2 kjs kirkkaankeltaisella langalla ja koukulla nro 4,5.
1.KRS: Virkkaa 3 ks ensimmäiseen kjs:aan (LUE SULJETTU VIRKKAUS).
2.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 6 ks.
3.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 12 ks.
4.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
5.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan, mutta lisää 1 ks krs:n ensimmäiseen ja viimeiseen ks:aan = 14 ks.
Toista krs:ia 4. ja 5. (eli lisää joka 2. krs ensimmäiseen ja viimeiseen ks:aan 1 ks) = 20 ks työssä.
12.KRS: Lisää 1 ks kumpaankin 2 ensimmäiseen ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 8 ks:n kohdalla 4 ks (LUE KAVENNUSVINKKI), 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks kumpaankin 2 viimeiseen ks:aan = 20 ks.
13. ja 14.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
15.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen 3 ensimmäiseen ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 8 ks:n kohdalla 4 ks, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks viimeiseen ks:aan.
16. ja 17.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
18.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen 4 ensimmäiseen ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 8 ks:n kohdalla 4 ks, 1 ks jokaiseen 4 viimeiseen ks:aan.
19. ja 20.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan, vaihda krs:n viimeisen ks:n kohdalla luonnonvalkoiseen lankaan (LUE VÄRINVAIHTO).
21.KRS: Luonnonvalkoisella langalla, virkkaa 1 ks kumpaankin 2 ensimmäiseen ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 8 ks:n kohdalla 4 ks, 1 ks kumpaankin 2 viimeiseen ks:aan.
22. ja 23.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
24.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen 4 ensimmäiseen ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna viimeisten 8 ks:n kohdalla 4 ks.
25. ja 26.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
27.KRS: Kavenna ensimmäisten 2 ks:n kohdalla 1 ks, virkkaa 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 6 ks:n kohdalla 3 ks.
28. ja 29.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
30.KRS: Kavenna ensimmäisten 4 ks:n kohdalla 2 ks, virkkaa 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, 1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, kavenna seuraavien 4 ks:n kohdalla 2 ks.
31. KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
32.KRS: Kavenna ensimmäisten 4 ks:n kohdalla 2 ks, virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan kunnes jäljellä on 4 ks, kavenna seuraavien 4 ks:n kohdalla 2 ks = 16 ks.
Toista 32. krs:ta vielä 2 kertaa = 8 ks. Täytä banaani vanulla. Kavenna seuraavalla krs:lla 2 ks = 6 ks jäljellä, katkaise lanka. Ompele viimeiset 6 ks yhteen.

BANAANINKUORI:
Virkataan tasona kirkkaankeltaisella langalla ja koukulla nro 4,5, Virkkaa viimeiseen kerrokseen kirkkaankeltaisella langalla seuraavasti: Virkkaa 1 ks jokaiseen 6 ensimmäiseen ks:aan, käännä työ. Virkkaa 12 krs ks:ita (eli virkkaa jokaisella krs:lla 1 kjs, 1 ks jokaiseen ks:aan). Kavenna seuraavan krs:n alussa ja lopussa 1 ks, virkkaa sitten loput ks:t pareittain yhteen, katkaise lanka. Toista krs:n seuraavien 8 ks:n kohdalla, ja sitten vielä krs:n viimeisten 6 ks:n kohdalla = 3 banaaninkuorta.
--------------------------------------------------------

KORI:
Mitat: Korkeus n. 12 cm.
Työ virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Tee korin alaosaan ALOITUSYMPYRÄ (ks. selitys yllä) tummalla beigellä langalla ja koukulla nro 4,5.
1.KRS: Virkkaa 8 ks ympyrään (LUE SULJETTU VIRKKAUS).
2.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 16 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 32 ks.
5.KRS: *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 40 ks.
6.KRS (ja kaikki muut parilliset krs:t): Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
7.KRS: *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 48 ks.
9.KRS: *1 ks jokaiseen 5 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 56 ks.
11.KRS: *1 ks jokaiseen 6 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 64 ks.
13.KRS: *1 ks jokaiseen 7 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 72 ks.
15.KRS: *1 ks jokaiseen 5 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 84 ks.
17.KRS: *1 ks jokaiseen 6 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 96 ks.
19.KRS: *1 ks jokaiseen 7 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 108 ks.
21.KRS: *1 ks jokaiseen 8 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 120 ks.
22.-26.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan, vaihda krs:n viimeisen ks:n kohdalla pistaasinvihreään lankaan (LUE VÄRINVAIHTO).
Virkkaa sitten raitoja seuraavasti: Virkkaa 2 krs pistaasinvihreällä, 2 krs tummalla beigellä, 2 krs pistaasinvihreällä. Virkkaa sitten 1 ks jokaiseen ks:aan tummalla beigellä langalla, kunnes korin korkeus on n. 10 cm (aseta kori pöydälle ja mittaa työn yläreunasta). Vaihda viimeisen krs:n viimeisen ks:n kohdalla pistaasinvihreään lankaan ja virkkaa seuraava (= viimeinen) krs näin: *Virkkaa 1 ks, virkkaa n. 14 cm pituinen kjs-ketju (= kahva), jätä seuraavat 16 s väliin, 1 ks jokaiseen 43 seuraavaan ks:aan*, toista *-* vielä kerran, virkkaa lopuksi 1 ps krs:n ensimmäiseen ks:aan = 2 kjs-kaarta korin kummankin sivun kahvaa varten. Virkkaa kummankin kahvan ympäri kaksinkertaisella pistaasinvihreällä langalla ja koukulla nro 5 seuraavasti: Virkkaa 32 ks, katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Children 23-56 alkuperäisohjeeseen.