Berrylicious by DROPS Design

Gehaakte DROPS aardbei van "Paris".

DROPS design: Model nr. W-030-bn
Garengroep C
--------------------------------------------------------
Materiaal: DROPS PARIS van Garnstudio
50 gr. kleur nr. 06, pink
50 gr. kleur nr. 39, pistache
Een restje garen kleur nr. 14, geel

DROPS HAAKNLD 4.5 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 18 v = 10 cm breed.
ACCESSOIRES: Kussenvulling voor de vulling
--------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

pattern type: speelgoed, thema: decoratie, keuken,

Als het werk in de rondte wordt gehaakt, begin dan met deze techniek om een gat in het midden te voorkomen (in plaats van een l-ring): houd het uiteinde van het garen vast en wind het garen een keer rond de wijsvinger en maak zo een lus. Houd de lus vast met de linker duim en middelvinger, sla de draad over de linker wijsvinger. Steek de haak door de lus, maak een omsl en haal de draad door de lus, haak 1 l, haak dan v langs de lus. Als het gewenste aantal v gehaakt is, trekt u het draadeinde aan om de lus te sluiten. Zet het draadeinde vast aan de achterkant van het werk. Ga verder en haak in de rondte in een cirkel.

HAAK IN DE RONDTE IN EEN CIRKEL:
Ga na de laatste v op de toer verder met de volgende toer met 1 v in de volgende v (= eerste v van de vorige toer). LET OP: plaats een markeerder aan het begin van de toer tussen de laatste v en de eerste v op de toer, neem de markeerder gaandeweg mee naar boven.

TIP VOOR HET MEERDEREN:
Meerder 1 v door 2 v in de volgende v te haken.

TIP VOOR HET MINDEREN:
Minder 1 v door 2 v samen te haken als volgt: * Steek de haak in de volgende v, haal de draad door *, herhaal van *-* nog een keer, maak een omsl en haal de draad door alle 3 st op de haak.
--------------------------------------------------------

AARDBEI:
Wordt in de rondte gehaakt in een cirkel. Begin met het maken van een MAGISCHE CIRKEL - lees uitleg boven - aan de onderkant van de aardbei met pink en haaknld 4.5 mm.
TOER 1: haak 4 v in de magische cirkel - LEES HAAK IN DE RONDTE IN EEN CIRKEL.
TOER 2: meerder 1 v in elke v = 8 v.
TOER 3: * 1 v in de volgende v, meerder 1 v in de volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 12 v.
TOER 4: * 1 v in elke van de volgende 2 v, meerder 1 v in de volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 16 v.
TOER 5: haak 1 v in elke v.
TOER 6: * 1 v in elke van de volgende 3 v, meerder 1 v in de volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 20 v.
TOER 7: haak 1 v in elke v.
TOER 8: * 1 v in elke van de volgende 4 v, meerder 1 v in de volgende v *, herhaal van *-* de hele toer = 24 v.
TOER 9 en 10: haak 1 v in elke v.
TOER 11: * 1 v in elke van de volgende 2 v, minder 1 v *, herhaal van *-* de hele toer = 18 v. TOER 12: * 1 v in de volgende v, minder 1 v *, herhaal van *-* de hele toer = 12 v.
TOER 13: haak alle v 2 aan 2 samen = 6 v, knip de draad af. Vul de aardbei met wat kussenvulling, naai de laatste 6 v samen met het draadeinde.

BLAADJE:
Wordt in de rondte gehaakt. Haak 48 l met pistache en haaknld 4.5 mm en vorm een ring met 1 hv in 1e l.
TOER 1: haak 1 v in de eerste l, * sla 5 l over, 1 v in de volgende l *, herhaal van *-* de hele toer en eindig met sla de laatste 5 l over en 1 hv in de 1e v = 8 v en 8 l-lussen.
TOER 2: haak 1 l, 1 v in elke v, eindig met 1 hv in de eerste v.
TOER 3: haak 1 l, haak alle v 2 aan 2 samen = 4 v. Haak dan 1 v in elke v, knip de draad af en zet vast. Naai de blaadjes aan de bovenkant van de aardbei. Borduur wat steken met geel op de aardbei.

----------------------------------------------------------
Mand – zie SmåDROPS: 23-56
----------------------------------------------------------
Wortel – zie SmåDROPS: 23-57
----------------------------------------------------------
Kiwi – zie SmåDROPS: 23-58
----------------------------------------------------------
Appel – zie SmåDROPS: 23-60
----------------------------------------------------------
Peer – zie SmåDROPS: 23-61
----------------------------------------------------------
Mandarijn – zie SmåDROPS: 23-62
----------------------------------------------------------
Banaan – zie SmåDROPS: 23-63
----------------------------------------------------------
Champignon – zie SmåDROPS: 23-64
----------------------------------------------------------

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Children 23-59.