Berrylicious by DROPS Design

Virkattu DROPS mansikka ”Paris”-langasta.

DROPS Design: Malli nro w-030-bn
Lankaryhmä C
--------------------------------------------------------
Langanmenekki: Garnstudion DROPS PARIS:
50 g nro 06, kirkas roosa
50 g nro 39, pistaasinvihreä
Jäännöslankaa nro 14, kirkkaankeltainen

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 4,5 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 18 ks koukulla nro 4,5 = 10 cm leveyssuunnassa.
MUUT TARVIKKEET: Vanua mansikan täyttämiseen.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit:

ohjetyyppi: lelut, teema: keittiö, koristelu,

Aloita suljettua virkkausta kjs:iden sijaan tällä tekniikalla, jottei työn alkuun jäisi reikä: Pidä kiinni langanpäästä ja kierrä lanka kerran vasemman käden etusormen ympärille. Pidä muodostunut silmukka vasemman käden peukalon ja etusormen välissä ja aseta lanka vasemman etusormen päälle. Vie koukku silmukkaan, ota lanka koukulle ja vedä lanka silmukan läpi, virkkaa 1 kjs, virkkaa sitten ks:ita silmukkaan. Kun työssä on haluttu määrä ks:ita, kiristä langan avulla silmukka umpeen. Päättele langanpää työn takaosaan. Jatka virkkaamista suljettuna virkkauksena.

Lisää 1 ks virkkaamalla 2 ks seuraavaan ks:aan.

KAVENNUSVINKKI:
Kavenna 1 ks virkkaamalla seuraavat 2 ks yhteen näin: *Vie koukku seuraavaan ks:aan, ota lanka koukulle*, toista *-* vielä kerran, tee 1 langankierto ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 s:n läpi.
--------------------------------------------------------

MANSIKKA:
Virkataan suljettuna virkkauksena ympyränä. Tee mansikan alaosaan ALOITUSYMPYRÄ (ks. selitys yllä) kirkkaalla roosalla langalla ja koukulla nro 4,5.
1.KRS: Virkkaa 4 ks ympyrään (LUE SULJETTU VIRKKAUS).
2.KRS: Lisää 1 ks jokaiseen ks:aan = 8 ks.
3.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
4.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 16 ks.
5.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
6.KRS *1 ks jokaiseen 3 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 20 ks.
7.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
8.KRS *1 ks jokaiseen 4 seuraavaan ks:aan, lisää 1 ks seuraavaan ks:aan*, toista *-* koko krs:n ajan = 24 ks.
9. ja 10.KRS: Virkkaa 1 ks jokaiseen ks:aan.
11.KRS: *1 ks kumpaankin 2 seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 18 ks.
12.KRS: *1 ks seuraavaan ks:aan, kavenna 1 ks*, toista *-* koko krs:n ajan = 12 ks.
13.KRS: Virkkaa kaikki ks:t pareittain yhteen = 6 ks, katkaise lanka. Täytä mansikka vanulla. Ompele viimeiset 6 ks yhteen.

LEHTI:
Virkataan suljettuna virkkauksena. Virkkaa 48 kjs pistaasinvihreällä langalla ja koukulla nro 4,5 ja sulje kjs:t renkaaksi 1 ps:lla ensimmäiseen kjs:aan.
1.KRS: Virkkaa 1 ks ensimmäiseen kjs:aan, *jätä 5 kjs väliin, 1 ks seuraavaan kjs:aan*, toista *-* koko krs:n ajan, jätä lopuksi viimeiset 5 kjs väliin ja virkkaa 1 ps ensimmäiseen ks:aan = 8 ks ja 8 kjs-kaarta.
2.KRS: Virkkaa 1 kjs, 1 ks jokaiseen ks:aan, virkkaa lopuksi 1 ps ensimmäiseen ks:aan.
3.KRS: Virkkaa 1 kjs, virkkaa kaikki ks:t pareittain yhteen = 4 ks. Virkkaa sitten 1 ks jokaiseen ks:aan. Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Kiinnitä lehdet mansikan kärkeen. Ompele kirkkaankeltaisella langalla muutama pisto mansikkaan.

------------------------------------------------------
Kori: ks. LastenDROPS 23-56
------------------------------------------------------
Porkkana: ks. LastenDROPS 23-57
------------------------------------------------------
Kiwi: ks. LastenDROPS 23-58
------------------------------------------------------
Omena: ks. LastenDROPS 23-60
------------------------------------------------------
Päärynä: ks. LastenDROPS 23-61
------------------------------------------------------
Klementiini: ks. LastenDROPS 23-62
------------------------------------------------------
Banaani: ks. LastenDROPS 23-63
------------------------------------------------------
Tatti: ks. LastenDROPS 23-64
------------------------------------------------------

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Children 23-59 alkuperäisohjeeseen.