Tuva by DROPS Design

Neulottu DROPS raitamyssy “Karisma”-langasta.

DROPS Design: Malli nro u-054-bn
Lankaryhmä B
---------------------------------------------------------
Koko: 3/5 - 6/9 - 10/12 v
Pään ympärys: 52/53 - 54/55 - 55/56 cm
Korkeus: n. 44-46-49 cm

Langanmenekki: Garnstudion DROPS KARISMA:
50 g nro 64, harmaanlila
50 g nro 40, vaalea vanharoosa

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 4,5 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT NRO 4 (joustinneuleeseen).

kuvio/tekniikka: raidoitus, ohjetyyppi: hatut,

Neulo *6 krs vaalealla vanharoosalla, 6 krs harmaanlilalla*, toista *-*.

KAVENNUSVINKKI:
Kavenna 2 s ennen merkkilankaa näin: Neulo kunnes merkkilankaa edeltää 3 s, nosta 1 s oikein neulomatta, neulo seuraavat 2 s oikein yhteen, vedä nostettu s kavennuksen yli, (merkkilanka). Työstä kapeni 2 s.
---------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla. Luo 72-80-88 s sukkapuikoille nro 4 vaalealla vanharoosalla langalla.
1.- 2.KRS: Neulo oikeaa.
3.-6.KRS: Neulo *1 o, 1 n*, toista *-* koko krs:n ajan.
Vaihda sitten sukkapuikkoihin nro 4,5 ja jatka neulomalla sileää neuletta samalla RAIDOITTAEN (ks. selitys yllä).
Kun työssä on 12 raitaa, kiinnitä 4 merkkilankaa työhön aina 18-20-22 s:n välein. Kavenna sitten seuraavan raidan 1. krs:lla ennen jokaista merkkilankaa 2 s (lue KAVENNUSVINKKI). Työstä kapeni 8 s. Toista tällaiset kavennukset jokaisen raidan 1. krs:lla (= joka 6. krs), kunnes jäljellä on 8 s (työssä on nyt yht. 20-21-22 raitaa). Katkaise lanka, vedä se loppujen silmukoiden läpi ja kiristä aukko umpeen.
Käytä molempia värejä ja tee 1 tupsu, jonka halkaisija on n. 5 cm. Tee myös 1 tupsu vaaleasta vanharoosasta langasta. Kiinnitä tupsut myssyn päälaelle.

------------------------------------------------------
Mekko: ks. LastenDROPS 23-1
------------------------------------------------------

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Children 23-6 alkuperäisohjeeseen.