• Free Pattern
Ändra språk:

Honeycomb by DROPS Design

Virkad DROPS halsduk i “ Alpaca Bouclé ”

Add to favorites
DROPS 138-23

DROPS design: Modell ab-021
Garngrupp C
---------------------------------------------------------
Storlek: ca 35 x 170 cm
Garnåtgång: DROPS ALPACA BOUCLÉ från Garnstudio
150 g nr 7402, ljus sjögrön

DROPS VIRKNÅL NR 6 - eller nål du måste använda för att få 10 fm på 10 cm.
---------------------------------------------------------

(Gå vidare till mönster...)

Rättelser till detta mönster (efter publicering)

under Varv 3:
Virka * 7 lm, 1 fm om nästa stora lm-båge, 3 lm och 1 fm om samma stora lm-båge*, upprepa från *-* ut varvet, därefter virkas det dessutom 3 lm och 1dst om den sista stora lm-bågen = 12 stora lm-bågar.

Uppdaterad online: 26.08.2014 (Tryckta kataloger innehåller inte dessa rättelser)

Se alla rättelser till katalog DROPS 138

Här finns instruktionsvideor som kan hjälpa dig!

Fastmaska (fm)
Virka: Luftmaska (lm)

Hittar du inte en passande video? Se alla våra videor här!.

  • Sverige
Garnsort
Deals från
  • DROPS ALPACA BOUCLÉ UNI COLOUR (50g)
    34.00 SEK
    21.00 SEK
  • DROPS ALPACA BOUCLÉ MIX (50g)
    34.00 SEK
    21.00 SEK

Tips & Hjälp

Lär dig något nytt varje dag!

Vet du inte hur du ska komma igång med detta mönster? Under fliken "Videor" längst upp på sidan hittar du en lista över instruktionsvideor som kan hjälpa dig – de finns på alla våra mönster!
Det är inte allt - vår "Tips & Hjälp" avdelning är fylld av tips och bra idéer till hur du kan komma igång med alla våra mönster – eller med din egen design!

Gå in på DROPS Video Bibliotek och hitta hundratals instruktionsvideor och titta gärna närmre på våra garner, eller besök delen med Lektioner för att få steg för steg vägledning! "Tips & Hjälp" är också full av mönster-inspiration, modeller av DROPS fans och så mycket mer! Se här!
HALSDUK:
Virka 45 lm med Alpaca Bouclé med nål 6.
VARV 1: 1 fm i 2:a lm ( = 1 fm), 1 fm i var och en av de 3 nästa lm, * hoppa över 1 lm, 1 fm i var och en av de 4 nästa lm *, upprepa *-* = 36 fm. Vänd arb.
VARV 2: Virka * 7 lm, hoppa över 2 fm, 1 fm i nästa fm, 3 lm, 1 fm i samma fm *, upprepa *-* och avsluta med 3 lm, hoppa över 2 fm, 1 dst i sista fm = 12 stora lm-bågar. Vänd arb.
VARV 3: Virka * 7 lm, 1 fm om nästa stora lm-båge, 3 lm och 1 fm om samma stora lm-båge*, upprepa från *-* ut varvet, därefter virkas det dessutom 3 lm och 1dst om den sista stora lm-bågen = 12 stora lm-bågar.
Upprepa varv 3 tills arb mäter ca 170 cm. Klipp av och fäst tråden.
© 1982-2016 DROPS Design A/S Alla rättigheter är reserverade. Detta dokument med sina underdokument har copyright. Denna mönsterdatabas är till dig som har stickning och virkning som hobby samt för dig som driver garnbutik. Oavsett om du handlar med oss / köper vårt garn, så står DROPS mönsterdatabas fritt till ditt förfogande. Som butik kan du fritt använda DROPS mönsterdatabas till att främja försäljningen av ditt garnsortiment. Skriv ut varje mönster du önskar, tag så många kopior du vill. Det enda vi kräver är att det inte görs några ändringar/tillägg på originaldokumentet som skrivs ut... och att mönstret enligt DROPS filosofin ges ut gratis till kund.
Försäljning av plagg/produkter baserade på DROPS design är tillåtet så länge det sker enskilt/på beställning, kommersiell försäljning utöver detta är inte tillåtet. Det skall tydligt framgå att plagget är tillverkat med utgångspunkt i design från DROPS DESIGN. Användning av DROPS bilder i samband med marknadsföring är tillåtet om det uteslutande är använt DROPS garn. Bilden får inte beskäras eller ändras, DROPS logotypen måste framkomma tydligt. Villkoret för att få använda tygetikett där DROPS DESIGN ingår, är att texten skall vara "A DROPS DESIGN made by…"
Det tas förbehåll för att rätten till användning när som helst kan återtas, oavsett orsak.