DROPS / 136 / 3

Rainbow by DROPS Design

Gehaakte DROPS omslagdoek met stk-groepen van “BabyAlpaca Silk”.

DROPS design: Model nr. BS-012
Garengroep A
--------------------------------------------------------
Maat: ongeveer 70 cm hoog gemeten middenachter vanaf de hals naar beneden.
Materiaal: DROPS BABYALPACA SILK van Garnstudio
200 gr. kleur nr. 6347, blauwpaars
150 gr. kleur nr. 1760, licht grijs/paars
100 gr. kleur nr. 4088, heidekruid
50 gr. kleur nr. 3250, licht oudroze
50 gr. kleur nr. 7219, pistache
50 gr. kleur nr. 7402, licht zeegroen

DROPS HAAKNLD 3 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 10 toeren = 10 cm in de hoogte.
--------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden:

pattern type: omslagdoek, shape: van boven naar beneden, technique: strepen,

STREEPPATROON: Haak 6 toeren in iedere kleur tot kleur 9, haak dan slechts 1 toer met dit kleur. Begin met kleur 1.
Kleur 1: blauwpaars
Kleur 2: licht grijs/paars
Kleur 3: licht oudroze
Kleur 4: pistache
Kleur 5: licht zeegroen
Kleur 6: blauwpaars
Kleur 7: heidekruid
Kleur 8: licht grijs/paars
Kleur 9: blauwpaars

TIP VOOR HET HAKEN:
Zet de draden vast na iedere kleurwisseling. Werk de draad van de vorige toer weg in het werk door er met de nieuwe kleur omheen te haken. Knip dan het uitstekende draadeinde af.
--------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------

OMSLAGDOEK:
Haak 6 l met kleur 1 en haaknld 3 mm en vorm een ring met 1 hv in de eerste l. Haak dan telpatroon M.1 en haak in het STREEPPATROON – lees TIP VOOR HET HAKEN. Knip na in totaal 49 toeren de draad af en zet vast.

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS 136-3.