DROPS Baby / 21 / 21

Sweet Strawberry by DROPS Design

Strikket DROPS jordbærlue eller blåbærlue i ”Alpaca”

DROPS Design: Modell nr Z-086-byb
Garngruppe A
----------------------------------------------------------
Størrelse: 1/3 - 6/9 - 12/18 mnd (2 - 3/4) år
Passer hodemål i cm:
40/42-42/44-44/46 (48/50-50/52)
Materialer: DROPS ALPACA fra Garnstudio
F.nr 7238m, oliven: 50 g i alle str
F.nr 3620, rød: 50 g i alle str
Eller:
F.nr 7238m, oliven: 50 g i alle str
Ff.nr 6347 grålilla: 50 g i alle str

DROPS SETTP NR 2,5 - eller den p du må ha for å få 26 m x 34 p glstrikk på 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Se diag M.1 og M.2.
----------------------------------------------------------

LUE:
Arb strikkes rundt. Legg løst opp 108-114-120 (126-132) m på settp 2,5 med rød/ grålilla (m-antall delbart med 6, fordel m på 4 settp). Strikk 1 omg vrang, fortsett med glstrikk. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN!
Når arb måler 5-5-6 (6-7) cm strikkes det M.1 oppover. Etter M.1 er strikket 2 ganger i høyden strikkes det 1.-7.omg i M.1, deretter strikkes 1 omg rett med rød samtidig som det felles 4-2-0 (6-4) m jevnt fordelt på p = 104-112-120 (120-128) m (m-antall delbart med 8). Arb måles nå ca 13-13-14 (14-15) cm. Videre strikkes det M.2 1 gang i høyden, og deretter strikkes det ferdig med oliven.
Nå settes 13-14-15 (15-16) merketråder i arb med 8 m mellom hver. Videre felles det 1 m på venstre side av alle merketrådene (ved å strikke 2 m r sammen) på hver 2.p til det gjenstår 8 m på p. Arb måler nå ca 18-18-19 (20-21) cm. Strikk 3 cm rundt over disse m til “stilk”. Trekk en dobbelt tråd gjennom de resterende m og fest den godt.

Diagram

= rett i rød/grålilla
= vrang i oliven
= rett i oliven