DROPS Baby / 21 / 34

Alladin by DROPS Design

Neulottu DROPS myssy ”Alpaca”-langasta.

DROPS Design: Malli nro Z-085-by
Lankaryhmä A
--------------------------------------------------------
MYSSY:
Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2 - 3/4) v
Pään ympärys:
40/42-42/44-44/46 (48/50-50/52) cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS ALPACA:
Nro 607m, eco vaaleanruskea: joka kokoon 50 g

DROPS PUIKOT NRO 2,5 tai käsialan mukaan.

Kaikki lisäykset tehdään oikealla puolella. Lisää merkityn s:n molemmin puolin 1 s, tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen nurin (eli neulo langankierto takakautta), jottei muodostuisi reikää.
KAVENNUSVINKKI:
Kaikki kavennukset tehdään oikealla puolella. Kavenna merkityn s:n molemmin puolin 1 s. Aloita 1 s:n päässä merkitystä silmukasta. Siirrä 1 s apupuikolle työn taakse, nosta 1 s neulomatta (= merkitty s), neulo seuraava s ja apupuikon s oikein yhteen, vedä nostettu s neulotun yli.
--------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan tasona. Luo 117-123-129 (135-141) s (sis. 1 reunas kummassakin reunassa) puikoille nro 2,5 Alpaca-langalla. Neulo 8 krs oikein (1. krs = oikea puoli).
Kiinnitä 7 merkkiä työhön työn oikealta puolelta seuraavasti:
1.merkki krs:n 2. s:aan,
2.merkki krs:n 25.-26.-27. (28.-29.) s:aan,
3.merkki krs:n 48.-50.-52. (54.-56.) s:aan,
4.merkki krs:n 59.-62.-65. (68.-71.) s:aan,
5.merkki krs:n 70.-74.-78. (82.-86.) s:aan,
6.merkki krs:n 93.-98.-103. (108.-113.) s:aan ja 7.merkki krs:n toiseksi viimeiseen s:aan.
Neulo sitten sileää neuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua reunas kummassakin reunassa. Aloita SAMALLA 1. krs:lla lisäykset ja kavennukset (lue LISÄYSVINKKI ja KAVENNUSVINKKI yllä), eli lisää ja kavenna joka 2. krs näin:
Lisää 1. merkin jälkeen 1 s.
Kavenna 2. merkin molemmin puolin 1 s.
Lisää 3. merkin molemmin puolin 1 s.
Kavenna 4. merkin molemmin puolin 1 s.
Lisää 5. merkin molemmin puolin 1 s.
Kavenna 6. merkin molemmin puolin 1 s.
Lisää ennen 7. merkkiä 1 s.
Toista tällaiset lisäykset ja kavennukset joka 2. krs yht. 6 kertaa. Tee sitten 2., 4., ja 6. merkin molemmin puolin kavennukset joka 2. krs, kunnes työssä on jäljellä 15 s. Työn korkeus 2. tai 6. kärjen alareunasta (= korvalaput) mitattuna on n. 15-15-16 (16-17) cm.
Seuraava krs (= oikea puoli) neulotaan näin: 1 o, 2 s oikein yhteen, 9 o, 2 s oikein yhteen, 1 o = 13 s. Toista tällaiset kavennukset jokaisella krs:lla (nurjalla puolella neulotaan reunasilmukoiden sisäpuolella 2 s nurin yhteen), kunnes työssä on jäljellä 3 s. Päätä loput s:t kerralla.

VIIMEISTELY:
Ompele myssy yhteen keskeltä takaa yhden reunasilmukan päästä.
Luomisreunan keskimmäinen kokonainen kärki = keskietu.

SOLMIMISNAUHA:
Luo 4 s puikoille nro 2,5. Neulo seuraavasti: *1 o, tuo lanka työn eteen, nosta 1 s nurin neulomatta, vie lanka takaisin työn taakse*, toista *-* vielä kerran. Neulo kaikki kerrokset samalla tavalla.
Tällä tavoin syntyy pyöreä nyöri. Päätä s:t, kun nyörin pituus on n. 20-22-24 (26-28) cm. Neulo toinen nyöri samoin. Kiinnitä 1 nyöri kummankin korvalapun alareunaan.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Baby 21-34 alkuperäisohjeeseen.