DROPS Baby / 21 / 4

Wonderchild by DROPS Design

Vauvan neulottu DROPS myssy ”BabyAlpaca Silk” -langasta.

DROPS design: Malli nro BS-004-by
Lankaryhmä A
----------------------------------------------------------
Koko: 1/3 - 6/9 - 12/18 kk (2 - 3/4) v = 56/62 - 68/74 - 80/86 (92-98/104) cm
Langanmenekki: Garnstudion DROPS BABYALPACA SILK:
Nro 1760, vaalea harmaanlila: 50-50-50 (100-100) g
Nro 4314, harmaanlila: 50-50-50 (50-50) g

DROPS PUIKOT NRO 2,5 tai käsialan mukaan.

Lisää 1 s tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen oikein (eli neulo s takakautta), jottei muodostuisi reikää.
AINAOIKEINNEULE tasona:
Neulo kaikki kerrokset oikein.
PYÖREÄ NYÖRI:
*1 o, tuo lanka työn eteen, nosta 1 s nurin neulomatta, vie lanka takaisin työn taakse*, toista *-* kaikilla kerroksilla. Tällä tavoin syntyy pyöreä nyöri.
----------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan poikittain keskeltä takaa alkaen. Luo 33-38-42 (46-50) s vaalealla harmaanlilalla langalla puikoille nro 2,5. Neulo ainaoikeaa (ks. selitys yllä). Tee samalla oikeassa reunassa lisäykset ja vasemmassa reunassa kavennukset seuraavasti:
1. krs (= oikea puoli): 2 o, lisää 1 s (lue LISÄYSVINKKI yllä), neulo kunnes jäljellä on 4 s ja neulo 2 s oikein yhteen, neulo 2 o.
2. krs (= nurja puoli): Neulo oikeaa.
Toista näitä 2 krs:ta kunnes työn korkeus on 5½-6-6½ (7-8) cm. Kiinnitä 1 merkkilanka työn oikeaan reunaan = oikea korvalappu. TARKISTA NEULETIHEYS!
Tee nyt oikeassa reunassa kavennukset ja vasemmassa reunassa lisäykset seuraavasti:
1. krs (= oikea puoli): 1 o, nosta 1 s neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli, neulo kunnes jäljellä on 2 s, lisää 1 s, neulo 2 o.
2. krs (= nurja puoli): Neulo oikeaa.
Toista näitä 2 krs:ta kunnes työn korkeus on yht. 11-12-13 (14-16) cm (eli neulo 5½-6-6½ (7-8) cm lisää).
Vaihda harmaanlilaan lankaan ja neulo ainaoikeaa seuraavasti: Lisää oikeaan reunaan joka 4. krs 1 s ja kavenna vasemmassa reunassa joka 2. krs 1 s, kunnes työn korkeus on 15½-16½-17½ (18-19) cm (keskiedun keskimmäinen kärki).
Tee nyt kavennukset ja lisäykset seuraavasti: Kavenna oikeassa reunassa joka 4. krs 1 s ja lisää vasempaan reunaan joka 2. krs 1 s, kunnes työn korkeus on 20-21-22 (22-22) cm.
Vaihda sitten takaisin vaaleaan harmaanlilaan lankaan ja neulo ainaoikeaa seuraavasti: Kavenna vasemmassa reunassa joka 2. krs 1 s ja lisää oikeaan reunaan joka 2. krs 1 s, kunnes työn pituus on 25½ -27-28½ (29-30) cm. Kiinnitä 1 merkkilanka oikeaan reunaan = vasen korvalappu.
Kavenna sitten oikeassa reunassa joka 2. krs 1 s ja lisää vasempaan reunaan joka 2. krs 1 s, kunnes työn korkeus on 31-33-35 (36-38) cm. Päätä s:t.

VIIMEISTELY:
Ompele myssyn yläosan kärjet yhteen reunat vastakkain pienin, siistein pistoin. Ompele luomis- ja päätösreuna yhteen keskeltä takaa.

SOLMIMISNAUHA:
Luo 4 s vaalealla harmaanlilalla langalla puikoille nro 2,5. Neulo pyöreä nyöri (ks. selitys yllä). Päätä s:t kerralla, kun nauhan pituus on n. 16-18-20 (22-24) cm. Neulo toinen nauha samoin. Kiinnitä 1 nauha kumpaankin korvalappuun.

Piirros

= vaalea harmaanlila
= harmaanlila
= kavennus

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS Baby 21-4 alkuperäisohjeeseen.