• Free Pattern
  • Free Pattern
Skift sprog:

DROPS 134-16 by DROPS Design

Retstrikket DROPS poncho med frynser og stor hals og hue med pompon i ”Nepal”. Str S - XXXL

Add to favorites
DROPS 134-16

DROPS design: Model nr NE-054-053
Garngruppe C
--------------------------------------------------------
Størrelse:
PONCHO: S/M - L/XL - XXL/XXXL
HUE: S/M - L/XL
Passer hovedmål: 53/55 - 56/58 cm
Materialer: DROPS NEPAL fra Garnstudio
Farve nr 4311, grå/lilla:
HUE: 100-100 gr
PONCHO: 500-600-700 gr

PONCHO: DROPS RUNDP (80 cm) nr 6 - eller det p.nr du skal bruge for at få 14 m x 26 p retstrik på 10 x 10 cm.

HUE: DROPS PINDE nr 4,5 - eller det p.nr du skal bruge for at få 17 m x 32 p retstrik på 10 x 10 cm.
--------------------------------------------------------

  • DROPS NEPAL UNI COLOUR (50g)
    DROPS Super Sale / 35% OFF!
    22.00 DKK
    14.00 DKK
    n/a
  • DROPS NEPAL MIX (50g)
    DROPS Super Sale / 35% OFF!
    22.00 DKK
    14.00 DKK
    n/a

Tips & Hjælp

Lær noget nyt hver dag!

Er du ikke helt sikker på hvordan du kommer i gang med denne opskrift? Under "Video" knappen øverst i opskriften, finder du en liste med tydelige instruktions-videoer, som viser hvordan man gør. Det skal være let for dig at komme i gang - og ALLE vore opskrifter har dem!

Det er ikke alt - hele sektionen med "Tips & Hjælp" er fuld af tips og gode ideer til hvordan du kan komme i gang med alle vore opskrifter - eller med din egen design!

Gå ind på DROPS Video Bibliotek og find hundredevis af instruktions-videoer og kig gerne nærmere på vore garner; eller besøg sektionen med Lektioner for at få skridt for skridt vejledning! "Tips & Hjælp" er også fuld af mønster-inspiration, modeller af DROPS-fans og meget meget mere! Se her!
RETSTRIK (frem og tilbage på p):
Der strikkes ret på alle pinde.
--------------------------------------------------------

PONCHO:
Arb strikkes frem og tilbage på rundp (for at få plads til alle m), der strikkes nedenfra og op.
Slå 180-204-228 m op på rundp 6 med Nepal. Strik RETSTRIK – se forkl over!
HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
Når arb måler 12 cm, sættes der i 6 mærker således: 1 mærke efter 15-17-19 m, derefter sættes de næste 5 mærker med 30-34-38 m mellemrum, der er da 15-17-19 m efter sidste mærke. På næste p tages der 1 ind på hver side af hvert mærke ved at strikke 2 r sm (= 12 m taget ind). Gentag indtagningen på hver 6.cm totalt 7-8-9 gange = 96-108-120 m.
Når arb måler 55-60-65 cm tages der 1 m ud på hver side af hvert mærke ved at strikke 2 m i 1 m = 108-120-132 m. Når arb måler 75-80-85 cm, lukkes der LØST af.

MONTERING:
Sy ponchoen sammen midt bagpå, sy yderst i kanten med 1 sting i hver m så der ikke bliver en tyk søm.

FRYNSER:
Der sættes frynser i hver 4.m nederst langs opslåningskanten. 1 FRYNSE = klip 4 tråde á 45 cm. Læg dem dobbelt og træk buen gennem opslåningskanten og derefter trådenderne ind i buen.
--------------------------------------------------------

HUE:
Arb strikkes frem og tilbage nedenfra og op.
Slå 80-88 m op med Nepal på p 4,5. Strik RETSTRIK – se forkl over! HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
Når arb måler 16-17 cm sættes der 8 mærker i arb – første mærke sættes efter 5-5 m, derefter sættes de næste 7 mærker med 10-11 m mellemrum, der er da 5-6 m efter sidste mærke. * På næste p strikkes 2 m ret sm efter hvert mærke. Strik 3 p ret uden indtagning. På næste p strikkes 2 m ret sm før hvert mærke. Strik 3 p ret uden indtagning *. Gentag fra *-* totalt 3 gange = 32-40 m. Næste p strikkes således: * 2 r, 2 r sm *, gentag fra *-* p ud = 24-30 m. Strik 1 p uden indtagning. Næste p strikkes således: * 1 r, 2 r sm *, gentag fra *-* p ud = 16-20 m. På næste p strikkes alle m ret sm 2 og 2 = 8-10 m. klip tråden og træk den gennem de resterende m. Sy huen sammen midt bagpå, sy yderst i kanten så der ikke bliver en tyk søm. Huen måler ca 24-25 cm i højden.

POMPON:
Lav en stor, tæt pompon på ca 10 cm i diameter og sy den fast øverst på huen.

Diagram

© 1982-2016 DROPS Design A/S Alle rettigheder er reserverede. Dette dokument med sine underdokumenter har copyright. Denne mønsterdatabase er til for dig som har strik som hobby, og for dig som driver garnforretning. Uanset om du handler med os / køber vores garn, så står DROPS mønsterdatabase til fri disposition. Som forretning kan du frit benytte DROPS mønsterdatabase til at fremme salget af dit garn. Skriv ud direkte efterhånden som du får brug for en opskrift, eller skriv så mange kopier ud du vil. Det eneste som vi forlanger, er at der ikke foretages nogle ændringer / tilføjelser på originaldokumentet som skrives ud... og at opskrifterne i henhold til DROPS filosofi deles ud gratis til kunden.
Salg af modeller baseret på DROPS DESIGN er tilladt så længe det sker enkeltvis/på bestilling. Kommercielt salg udover dette er ikke tilladt.
Brug af DROPS billeder i forbindelse med markedsføring / salg er kun tilladt hvis der udelukkende er benyttet DROPS garn. Dette skal fremgå helt klart i tekst. Billedet må ikke beskæres eller ændres, logoen skal tydeligt fremgå. Betingelsen for tilladelse til brug af tøjmærke hvor DROPS DESIGN indgår, er at teksten skal være "A DROPS DESIGN made by ....." Der tages forbehold for at retten til brug når som helst kan trækkes tilbage, uanset årsag.